Studievalg og videregående studie

hvordan er htx ????

04. november 2017 af lalelo (Slettet)

Heeej

jeg går i 9. klasse, og skal overveje hvilken gymnasiale uddannelse, jeg skal tage

jeg vil spørge alle HTX-elever, hvordan det er at gå der?

hvordan var jeres karakter i folkeskolen, og er den steget eller faldet i gymnasiet? evt. nogle gymnasier der kan anbefales ???

:))))


Brugbart svar (2)

Svar #1
04. november 2017 af Mathias7878

Nu har jeg ikke selv gået på HTX, har derimod gået på STX, men jeg kan nok tale for størstedelen af eleverne, som skifter fra folkeskolen til gymnasiet og ud fra det sige, at dine karakterer, hvis de var høje i folkeskolen, nok vil falde dramatisk, når du engang får dine første standpunktskarakterer. Dette er ikke noget, du skal være bange for - tværtimod det er helt naturligt.

Når man først starter på gymnasiet, får man jo også nogle helt nye lærer, som man ikke kender i forvejen. Dine nye lærere skal først lige se dig an. De har jo ikke mulighed i løbet af nogle få måneder, i hvert fald de fleste af lærene, lært dig nok at kende til at bedømme i en tilstrækkelig grad, hvor kompetent og dygtig du er i et givent fag. 

I forhold til mine egne erfaringer oplevede jeg hurtigt dette. Jeg startede ud med et gennemsnit efter første standpunkt på ca. 5.3. Det blev så bedre og bedre igennem 2.g og 3.g og jeg endte ud med gennemsnit på 9.6. Derfor skal du ikke tage det så tungt, hvis du nu starter på HTX og starter ud med et knapt så godt gennemsnit

Håber det kunne bruges! :)

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #2
04. november 2017 af Mathias7878

Må jeg i øvrigt spørge, hvorfor du vil gå på HTX og ikke STX eller HHX? 

- - -

 

 


Brugbart svar (1)

Svar #3
11. november 2017 af JaneTz

Jeg går i 2. G, og kan stærkt anbefale dig HTX, hvis du kan lide naturvidenskab, gruppearbejde og projektarbejde. Jeg gik ud af folkeskolen med et godt snit. Da jeg startede på gym faldt min karakter med 2, men jeg indhentede det indenfor 1/2 år, så karaktere skal man ikke bekymre sig om.

Hvis du bor i København kan Sukkertoppen eller H. C. Ørsted Gymnasiet anbefales.


Skriv et svar til: hvordan er htx ????

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.