Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 19521 til 19540 af 28854
  • Kilder til jødeudryddelsen

    Forumindlæg
    Hej! I AT skal jeg skrive om jødeforfølgelsen i Tyskland med fagene historie og tysk. Til det skal jeg bruge nogle historiske kilder på tysk (fx. en jøde der beretter om livet i Tyskland under krigen). Er der nogen der har et link til sådan nogle kilder? :)
  • Den røde tråd..

    Forumindlæg
    Hejsan. Jeg har ikke helt forstået hvad den røde tråd er endnu, er det ikke noget med at man skal holde sproget i ét, man skal have en specifik handling man vil fortælle gennem historien. Er der nogle der vil forklare mig det så jeg forstår på en gang? Tusind tak på forhånd.
  • Hvorfor ville Amerika have udvandrere?

    Forumindlæg
    Hej ! Jeg sidder med en historie opgave, og jeg har valgt emnet udvandringen til Amerika. Et af spørgsmålene i min problemstilling er; Hvorfor ville Amerika gerne have at folk kom til landet? Så er der en venlig sjæl som kan linke noget, eller forklarer? På forhånd tak.
  • Pronomier..

    Forumindlæg
    Jeg kunne godt bruge hjælp med at oversætte de følgende sætninger: Juán har skrevet (før nutid) en historie om slotte (castillo). Den vil han fortælle (nær fremtid) til fødselsdagsfesten (sammensatte substantiver) for sin (ejestedord) kæreste. Han vil fortælle hende den efter middagen.
  • Analyse af "kalak" og "jeg skrår over vejen", hjælp til indledning

    Forumindlæg
    Hejsa, Jeg skal skrive en indledning til en analyserende artikkel og jeg kan simpelhen ikke få et ord skrevet ned. Den skal vel have noget med de to historier at gøre men også noget med selvbiografisme tror jeg. Er der en venlig sjæl der kan hjælpe :)
  • Idioterne

    Forumindlæg
    Er der nogle, der har forslag til hvad man kan perspektivere Lars von Triers film Idioterne til?? Skal skrive dansk/historie-opgave om filmen om en måned, og jeg er lidt lost... Det må gerne være en film, men alle forslag er velkomne :)
  • Pi

    Forumindlæg
    Står og skal skrive en opgave om pi og dets historie, men har rigtigt svært ved at finde nogle bøger der kan bruges eller bare i de hele taget findes... Nogen der lige brænder ind med forslag til bøger og hjemmesider.. !?? Hjælp hjælp.. på forhånd tak..
  • Ideer til Studieretningsopgave

    Forumindlæg
    Jeg leder efter Ideer til Studieretningsopgave.. Jeg har tænkt mig at skrive opgaven i en af understående tres kombinationer.. Engelsk + Mediefag Engelsk + Historie Engelsk + Samfundsfag Håber nogle kan komme med nogle ideer..:)
  • HJÆLP TIL AT SKRIVE ERINDRING

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til at skrive en erindring, men aner ikke hvordan man skriver en. Jeg ved, at en erindring er en historie fra ens f.eks. barndom, men andet ved jeg ikke. HJÆLP! Og er der bestemte ting, man skal huske i en erindring udover følser og sanser?
  • Hjælp til perspektivering

    Forumindlæg
    Jeg skriver dansk/historie opgave om Naja Marie Adits novellesamling "Bavian". Her har udvalgt 2 noveller Bulbjerg og Slik. Står nu og mangler noget inspiration til perspektivering håber nogle kan hjælpe :)
  • Sædelighedsfejden

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg sidder lige med min dansk/historie opgave. Jeg har om kvindernes rolle, og derfor også om sædelighedsfejen. Men mit problem er, at jeg simpelthen ikke kan finde ud af hvad fejden sluttede med? Håber der er nogle der kan hjælpe.
  • Jamila, hvor er du?

    Forumindlæg
    Er der nogen, der ved, hvor Jamila er? Hun bad mig om at skrive en lille historie, der skulle handle om.... Det gjorde jeg men har ikke siden hørt fra hende. Kan der mon være tilstødt hende noget? Ved nogen, hvor hun er? Jeg er lidt bekymret for hende.
  • "En stol for lidt" af Helle Helle

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal gøre rede for forfælleteknikken i historien "en stol for lidt" af Helle Helle. Jeg er virkelig gået i stå, så jeg håber at nogle kan hjælpe :o) Hilsen Josefine
  • haster

    Forumindlæg
    jeg er gået igang med min 2.g historie opgave, men føler at jeg er gået i stå, da jeg er lidt i tvivl, om hvordan jeg præcis skal analysere forholdet mellem den nazistiske ideologi, og de metoder Hitler benyttede sig af.
  • Mangler hjælp til aktantmodellenv

    Forumindlæg
    Jeg kan ikke rigtig finde af, hvordan aktantmodellen skal se ud i eventyret "Rumleskaft" Nogle der har et bud på det, kan ikke rigtig få det til at passe med en hjælper. Historien kan læses her, den er på omkring 500 ord. http://www.grimmstories.com/da/grimm_eventyr/rumleskaft
  • koppen i sneen

    Forumindlæg
    Hej.. I næste uge, altså uge 50. skal jeg op i terminsprøver.. og jeg trak tekster af klaus rifbjerg og valgte den der hedder koppen i sneen. så jeg ville hører og der er nogen som der ligger inde med en analyse af den, da jeg er lidt forvirret over historien også kan jeg se om det er rigtigt. :)
  • Kvinder

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med min dansk-historie opgave, som handler om det moderne gennembrud. Men jeg kan desværre ikke finde nogle hjemmesider, hvor man kan finde ud af, hvilke vilkår det moderne gennembruds kvinder havde. Er der nogle der kender til nogle hjemmesider? Tak på forhånd :D
  • KLaus Rifbjerg

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. jeg har fået til opgave at analyse KLaus RIfbjergs novelle "Sigøjneren" Er der nogen som evt. har den? En anden historie jeg arbejder med er "Erna og Ewan" af Hans Otto Jørgensen. NOgle der har den?
  • DHO - problemformulering

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal i gang med at skrive en dansk-historie-opgave, og har besluttet et emne: Adolf Hitler. Men jeg ved ikke rigtig hvilke problemstilling jeg kan have, og søger derfor hjælp hos jer. Hilsen, L
  • 2.g opgave!!!!

    Forumindlæg
    Hej... ja nu kunne jeg også godt lige tænke mig noget hjælp :) Nu skal jeg til at skrive historie opgave, og jeg har valgt Den franske revolution som overordnet emne... mit problem er så, at jeg ikke aner hvilket underemne jeg skal skrive om :/ Nogen der har nogle forslag ? -Michelle