Søgning på: Almen Studieforberedelse (AT). Resultater: 19541 til 19560 af 325233
  • Buddhisme

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har fået en liste af min lærer om nogle begreber, man skal kunne. På listen står der bl.a. universel medfølelse. Hvad har det med buddhisme at gøre?
  • Årsagskæde og 8-leddede vej?

    Forumindlæg
    Årsagskæden er grunden til at vi genfødes, og hvis vi vil bryde årsagskæden skal vi følge den 8-leddede vej?? Er det rigtigt?
  • Til eksamen på noter?

    Forumindlæg
    Som det lyder på overskriften, kan man gå på eksamen udelukkende ved at have læst noter til de givende religioner ? Hvad er jeres mening om det?
  • Fysik spørgsmål!

    Forumindlæg
    Jeg skal bruge hjælp i fysik! jeg har fået denne opgave til at lave som jeg ikke ved hvordan jeg skal begynde.
  • trækprocent

    Forumindlæg
    Hej Alle, jeg har et spg. Jeg har sat mit trækprocent op fra 38 til 59%, da jeg ikke vil risikere at betale for lidt i skat. Er det dumt gjort af mig og er der ulemper ved det? Håber I kan hjælper, har sat den op fordi jeg havde brugt hoved kortet 2 steder, og vil ikke riskere at betale tilbage ...
  • årsprøver

    Forumindlæg
    bare et hurtigt lille spørgsmål: komme ens karakterer fra årsprøver til at stå på det endelige studentereksamensbevis?
  • Bestemmelse af stamfunktion

    Forumindlæg
    Nogle som kan hjælpe mig igen med at løse denne: Bestem en stamfunktion til følgende funktion: f(x) = 1 / sq(x)
  • Fordel ved konstant kropstemperatur

    Forumindlæg
    Heeej Er der nogen der kan fortælle mig hvilke fysiologiske fordele pattedyr har ved at opretholde en konstant kropstemperatur??
  • Rumfang, flademål, areal

    Forumindlæg
    Jeg har skrevet 1 side om rumfang, areal og længde på word. er der nogle der gider at se på den?
  • Hjælp til matematik opgave med funktioner

    Forumindlæg
    Hvordan løser man den vedhæftede opgave? Jeg har fundet, at a = ca. 2,5 er det rigtigt, og hvad med de andre konstanter?
  • Psykologi studerende?

    Forumindlæg
    Hvor mange, af SP brugere/studerende 3g´er, har en ambition om at læse psykologi til næste år på et af universiteterne? Og hvor henne i så fald?
  • Diskussion

    Forumindlæg
    Hej allesammen :) Jeg er igang med at skrive en historie rapport, og ville lige hører om i har nogle gode råd til hvordan man skriver en diskussion? På forhånd tak :)
  • Emne - E-handel (hjælp)

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der har forslag til hvad der kunne være spændene at komme ind på under emnet e-handel og evt inddrage noget dansk i?
  • Kubisme hjælp

    Forumindlæg
    Hey ! Jeg skal skrive da/hi opgave, og har valgt at skrive i dansk. Mit emne er kubisme, og indtil videre har jeg valgt at analysere et billed af Picasso, Les Demoiselles d'Avignon, men kunne også godt tænke mig at analysere noget tekst. Eventuelt et manifest, hvis det er muligt at finde såda...
  • Godsvogn og kornsilo

    Forumindlæg
    Hej - kan nogen hjælpe med dette? En godsvog med m=14 tons bevæger sig langs et vandret spor med v=4m/s. Idet vognen passerer en kornsilo falder 2 tons korn ned i vognen. a) Hvor lang tid tager det for godsvognen at tilbagelægge 500 m umiddelbart efter at kornet er faldet ned? b) Vis at system...
  • Hjælp-Digte-Regnmaaleren-nattedigt

    Forumindlæg
    Nogen der har noter til digtene: Regnmaaleren af Ole Sarvig og nattedigt af Uffe Harder? Eller som kan hjælpe mig med at forstå digtene.
  • Debatemne

    Forumindlæg
    Jeg er af den opfattelse at kroppen består af 2 dele polyester og 1/4 piske.. Lad os få en debat op og stå xD.
  • Billigere licens til studerende.

    Forumindlæg
    Hej Alle. Vil bare gøre opmærksom på at der lige nu er en underskriftindsamlind i gang for billigere licens til de studerende... http://www.tvlicens.underskrifter.dk/index.php Støt en god sag..!!
  • kulturelle forskelle på et marked

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg vil gerne have lidt inspiration til at beskrive kulturelle forskelle på f.eks. det danske og det engelske marked. Nogle gode modeller?
  • Lektier

    Forumindlæg
    Hej jeg går i 7 klasse og synes at jeg ikke får mange lektier for som i 6 klasse