Søgning på: Dansk. Resultater: 19541 til 19560 af 40954
-
Hjælp til datider
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive en lille opgave i spansk men har brug for noget hjælp med datiderne: Den danske sætning lyder således: De fandt et hus Hvilken af de spanske datider skal man så bruge? Imperfektum? Eller Præteritum? Danske sætning lyder således: De levede af kager hver dag Hvilk... -
at finde median :)
Forumindlæghej folkens. hvordan er det nu man finder medianen af nogle tal? Tabellen viser aldersfordelingen for fødende danske kvinder. alder år. 15.19 20-24 25-29 30-34 35-39 40-44 procent 1.9 16,2 37,7 32,2 10,5 1,5 Bestem medianen. Forklar, hvad dette tal fortæller om aldersfordelin... -
D-Mark til Kroner
Forumindlæg2) I Vesttyskland køber Jørgensen et lille TV for 425 D-Mark. Kursen på D-Mark er 348. - Hvor meget koster fjernsynet i danske kroner? - I Danmark koster det samme fjernsyn 2365 kr. Hvor mange procent har Jørgensen sparet op i forhold til den danske pris? (Helt tal) Jeg kan ikke fin... -
Hvem står bag Studieportalen?
ForumindlægJournalisthøjskolen havde optagelsesprøve i dag. Et af spørgsmålene i videnstesten lød: Hvem står bag hjemmesiden Studieportalen, hvor man kan hente færdige opgaver fra ungdomsuddannelserne? - Danske Gymnasieelevers Sammenslutning - Freeway ApS - Danske Skoleelever - Skype Studienet.dk er ejet ... -
lysledere
ForumindlægHej alle Jeg skal skrive AT-synopsis under hovedemnet Videnskab og Ansvar. Jeg har kombineret fysik og dansk, hvor dansk fylder mest. I min fysik-del skal jeg snakke om lysledere, men jeg må indrømme, jeg ved ikke så meget om det. Er der nogle, der kan hjælpe mig? På forhånd tak -
Grammatisk hjælp!!!!
ForumindlægHej Alle Jeg søger en super grammatik nørd, som er i stand til at hjælpe mig med dansk grammatik på 1 og 2 semester niveau. Jeg skal til eksamen i dansk grammatik d.18 juni og undervisningen skal derfor forløbe inden da. Jeg bor på sjælland! Undervisningen vil selvfølgelig blive betalt efter afta... -
Futurisme
ForumindlægHej, jeg skal op til eksamen om futurisme i dansk og historie i AT. I dansk delen har jeg valgt at analysere to digte af Emil Bønnelycke, da han var futurist. Men jeg er i tvivl om historie delen, om hvad jeg skal der. Hvilken tid skal jeg inddrage. Futurismen starter i Italien i begyndelsen af 1... -
DK|TerminsP - FSA, tak?
ForumindlægHej Vi har terminsprøve i dansk skriftlig fremstilling i morgen, og jeg tænkte på om nogle af jer kendte et sted hvor jeg kunne finde nogle FSA øvelser? altså selvfølgelig med dansk skriftlig fremstilling. BERMÆRK at dette ikke er snyd, men for at øve det. VI HAR TERMINSPRØVE I MORGEN så; TAK! Ma... -
Anvendelse af fagenes metoder?
Forumindlæghejsa :) jeg er i fuld igang med AT, men jeg er usikker på metoderne? emne:kusntig intelligens - menneskets og robotternes tankegang. Fag: Dansk og datalogi. jeg har anvendt science fiktion film "BLade Runner" og analyseret det indenfor dansk. Indefor datalogi har jeg så kommer ind ... -
Hjælp til tysk eventyr
ForumindlægHej mennesker derude (: Jeg har fået til opgave at skrive et eventyr på tysk, og jeg er bare SÅ lidt kreativ! Så jeg håber lidt der er nogle der har lyst til at hjælpe mig (: Den skal ikke være særlig lang (højest en side), så det er ikke det vilde vi skal ud i. Inspiration på dansk er også meg... -
metode Odysseen, strukturalistiske analyse
ForumindlægJeg skal til årsprøve i AT, med fagene dansk og oldtidskunskab. Jeg har styr på dansk delen, men jeg har valgt at analysere Odysseen. Nu skal jeg igang med metoder, og er helt lost. Jeg har valgt at bruge strukturalistiske analyse - også valgt kontrakt modellen. Jeg vil hører om der ... -
Romerbrevet
ForumindlægSidder her og skriver stikord til nogle tekster i religion. En der har læst romerbrevet? Der står her i vores pensum at romerbrevet hører ind under temaet: "Dansk identitet". En som har læst det der vil være venlig og forklare mig hvad det helt præcist handler om, og hvordan man jeg ... -
Novelle om det gode/perfekte liv
Forumindlæghej. Jeg skal skrive AT i samfundsfag og Dansk, om det her med at der hersker en jagt på det gode/perfekte liv i det senmoderne samfund. herunder skal jeg finde to noveller i dansk som jeg kan analysere med heblik på dette. Jeg kan ikke rigtig finde nogle, er der nogle der kan hjælpe mig? J... -
DHO hjælp
ForumindlægJeg skal skrive en DHO i dansk/historie. Men jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal skrive om. Yuppier og punkerne intressere mig ikke så meget. Men tænker måske lidt mere at skrive om hvordan danskerne havde det med atomkrigen. Men ved ikke og det er mere 70'erne. Jeg skal nemlig vælge et emne ... -
Modstandsbevægelsen
ForumindlægHej. Er der nogle der har en opgave liggende, der har nogenlunde samme redegørelse og vurdering som: Redegør for den danske modstandskamp, og hvad modstandsbevægelsen kæmpede imod. Vurder ligheder og forskelle mellem den danske modstandskamp under 2. verdenskrig og Talebans kamp mod de al... -
Hjælp til problemformulering
ForumindlægHej allesammen.. Jeg skal til at skrive AT-opgave og har valgt at kombinerer fagene dansk A og biologi c, om Darwin og hans evolution i biologi og i dansk skal jeg skrive om J.P.Jackobsen, Maria Grubbe.. er der nogen der har nogen forslag til en problemformulering? på forhånd tak -
Musikvideo analyse
ForumindlægHej. Jeg har været så heldig at trække musikvideo i mundtlig dansk. I vores pensum er der blevet opgivet "Ensom" af Medina, og "En dag tilbage" af Nik og Jay. Kender i nogle gode danske musikvideor, som jeg ville kunne perspektivere til en eller begge af de musikvideoer? :) ... -
Tysk ordbøger sælges
ForumindlægJeg sælger Gyldendals Røde Ordbøger: Dansk-Tysk og Tysk-Dansk De er fra årgang 1996 og meget velholdte. De koster 40 kr. pr. stk. Altså 80 kr. for begge to. Jeg bor i Københavns-området, men bare skriv uanset hvor på Sjælland du bor. E-mail: [email protected] -
Tysk ordbøger sælges
ForumindlægJeg sælger Gyldendals Røde Ordbøger: Dansk-Tysk og Tysk-Dansk De er fra årgang 1996 og meget velholdte. De koster 40 kr. pr. stk. Altså 80 kr. for begge to. Jeg bor i Københavns-området, men bare skriv uanset hvor på Sjælland du bor. E-mail: [email protected] -
Emne i DHO ?
ForumindlægHej, Jeg skal til at vælge emne til dansk historieopgaven, men er lidt på bar bund. Jeg har valgt kun at skrive i dansk, og vil gerne lave noget jeg selv kan relatere til. Altså f.eks. noget med ungdommen i dag, generationer o.l. Nogle der har gode idéer til et eksakt emne og/eller nogle tek...
