Søgning på: dispositioner til eksamen i mundtlig matematik. Resultater: 19541 til 19560 af 65601
-
Historie eksamen - er gået i stå
ForumindlægJeg har i dag trukket emne til historie eksamen. Jeg trak emnet Antikken. Mit problem er jeg ikke kan se den røde tråd i hvordan jeg får startet på min opgave. Det med at skrive en synopsis er ikke problemet, problemet er mere om jeg bare kan nøjes med at skrive om slaver i det romerske landbrug... -
Hjælp til AT-eksamen problemformulering
ForumindlægHej derude, vi er 2 piger der arbejder med vores AT-eksamen og vi er stødt på et problem. Et ret stort problem, vores problemformulering passer simpelthen ikke samme. Vores hovedspørgsmål fungerer ikke rigtig sammen med vores hovedspørgsmål. Temaet for året AT er Mad og mennesker. Vi har valgt ... -
Dansk A Eksamen - forberedelse.
ForumindlægHej Alle:) Jeg skal snart til eksamen i DANSK A på hf. Jeg sidder og er igang med at forberede mig, men syntes mine noter bliver noget rod. Er der nogen af jer der kan give et godt råd til at holde styr på dem? Jeg skal op i 2 kendte tekster + en ukendt. Hvis jeg nu læser alle min afleveringe... -
Hjælp til metode og AT eksamen
ForumindlægHej alle! Jeg går i 1.g og skal op til AT eksamen i den kommende uge. Jeg er lidt usikker på hvordan det hele kommer til at foregå, og har derfor brug for hjælp til at udfylde de 10 minutter jeg skal snakke i. Jeg har om kvindernes ligestilling i 1800-tallet (industrialiseringen og det moderne ... -
Biologi eksamen - blandede emner.
ForumindlægJeg skal til eksamen i biologi på onsdag, og sidder her med mine spørgsmål foran mig. Der er dig nogle stykke som volder mig problemer, inden for forskellige emner. 1. Diskuter betydningen af osmose for en eller flere selvvalgte organismetyper og kom med et bud på hvad vi kan bruge/bruger viden... -
Teknologi B eksamen
ForumindlægHejsa! Jeg står og skal snart op til teknologi B eksamen på HTX, og så kom jeg til at tænke på, om der var nogle af jer der har nogle gode tips og tricks til, hvordan man kommer igennem med en god karakter. Mig og min gruppe har forberedt os grundigt mht. til vores fremlæggelse, og har lavet et ... -
HF EKSAMEN (00)
ForumindlægHej allesammen Jeg går på HF Jeg er sku meget på røven. Jeg har inden juleferien været i Billedekunst eksamen. Hvor jeg selfølgelig får 00 da jeg ikke fatter noget. Nu er fkn bange for, at jeg går om. Derfor ville jeg spørger jer om, hvad det mindste jeg skal få i karakter hvis jeg skal komme vid... -
HJÆLP til eksamen 9. klasse - Billedeanalyse
ForumindlægHej. Jeg er igang med at forberede min dansk eksamen (jeg skal op d. 1/6-22) og jeg har brug for hjælp. Jeg har trukket ekspressionismen, Edvard Munch - Valgt billede "Jalousi" Jeg er godt igang med med min analyse, men jeg har svært ved at tolke nogle af tingene på billedet, som jeg i... -
Eksamen i samfundsfag A - problemformulering
ForumindlægHejsa, vi er tre piger der sidder til 24-timers eksamen i Samfundsfag A Vi har trukket økonomiske og politiske udfordringer, med bilag der fokusere på den økonomiske situation og om vi skal bruge af overskuddet på råderummet, samt hvordan pengene skal bruges. Vi har lavet følgende problemformule... -
Videregående mangler 1 eksamen
ForumindlægHej, håber I kan hjælpe. Jeg skulle havde været til eksamen i dag, men har fået det rigtig skidt, så har aftalt en reeksamen. Jeg skal til kvote 2 samtale om få dage, for at komme ind på min videregående uddannelse. Hvis min reeksamen først er i august, kan jeg så overhovedet komme ind? For tror... -
Khi-kvadrat på matematik b niveau
ForumindlægHej, er der en der ved, hvordan man på t-89 beregner sandsynligheden til 0,974 for at få C=7,33 i en khi-kvadratfordeling med to frihedsgrader? På forhånd tak for hjælpen! -
Teknisk Matematik Opgave 222 og 224
ForumindlægHejsa Studieportalen Har lidt problemer med disse to opgaver nogle der kan hjælpe mig med dem? :) Opgaver er vedhæftet Tak på forhånd :) -
Matematik, 2 ligninger med 2 ubekendte
Forumindlæghejsa, jeg har denne opgave for. som jeg godt kunne bruge lidt hjælp til :) Jeg var vedhæftet billedet som hører til opgaven :) >Tegningerne er ikke målfaste Opgave 5: En 78 cm lang metaltråd kan bukkes i facon, således at der kan fremkomme en af de to viste figurer nedenfor. a) opstil 2 ... -
Matematik problemregning har virkelig brug for hurtig hjælp
ForumindlægHej Jeg har regneudtrykket (m*6/3)-m+10 Opgaven: Du skal vise ved at omskrive, at værdien af regneudtrykket er 10 større end m Hvordan? Jeg skal også skrive en regnopskrift der passer til reneudtrykket. Den anden opgave jeg har brug for hjælp til er: Mulighed 1 9.A kan sælge hver kal... -
Hf matematik C dec 2008
ForumindlægEr der nogle som har lavet den, og har resultaterne / udregninger til den. ? har vedhæftet den. Mvh Kevi -
Teknisk matematik Opg 19 - Rundsav
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har et problem med at løse denne opgave http://cl.ly/NopF/Image%202013-03-25%20at%2011.47.34%20PM.png Den er umiddelbar simpel, men jeg kan simpelthen ikke se logikken i denne. Opgavebeskrivelsen er på billedet v. tryk på ovenstående link Kan i please hjælpe m... -
Bakterier og matematik - hvem kan hjælpe??
ForumindlægHvem har tid til at fortælle mig, hvordan jeg kan lave denne opgave: En ørkendiktator fyrer en granat med 1 liter Bacillus anthracis (miltbrand) sporer af, og den eksploderer 100 m over en by med 10.000 indbyggere, dækkende et areal af 1 km2. Hvis sporerne blev jævnt fordelt ud over denne ene k... -
fsa matematik 2007 statistik og boligen
ForumindlægBeregn den procentvise stigning i antallet af parcelhuse i 1997 og 2006. 1997: 961 583 2006: 1 019 387 kan nogen hjælpe?:-) -
matematik fsa 2008 - opgave 1.3
Forumindlæghej mennesker, har seriøst brug for noget hjælp her! jeg skal beregne den procentvise stigning for entréen til Danfoss Universe for "skolelærere og elever" fra sommeren 2007 til sommeren 2008. i 2007 var den på 70 kr og 75 kr i 2008. har regnet ud at den samlede udgift for dem i 2008... -
eksempel på eksamens opg. niveau-A
ForumindlægSkal op på fredag i EØ niveau-A, nogen som ligger inde med en eksamens opgave?i så tilfælde, må i gerne sende den til chrkorsager@hotmail.comville nemlig være rart at vide hvordan opgaven formuleringen ser ud..
