Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 19541 til 19560 af 27879
-
Persien
ForumindlægHej Jeg tænkte på om der er nogen der ved eller kender nogen gode bøger eller hjemmmesider omkring religionsskiftet der foregik i persien, fra Zarathustrianisme til islam. Hvordan det skete, og hvad var grundlaget for det? Skal skrive en historie opgave omkring emnet. Har været på wikipedia, men... -
MUSIK OG BØLGER
ForumindlægVI har fået stillet til opgave af vores lærer at lave en fremlæggelse på 10 minutter omkring bølger i musikinstrumenter og dertil lave nogle forsøg. Man kan vidst godt sige vi er på bar bund, men vi har snakket om følgenede ting: Resonans og stående bølger HJÆLP!!! Vi mangler emner -
Den gode fagprøve
ForumindlægHej med jer, Jeg sidder som indkøbselev i en medicinal virksomhed og er i gang med at undersøge mulighederne for et godt emne til min fagprøve. Min virksomhed har lagt et emne op som indebærer at undersøge de økonomiske fordele ved at lukke produktgrupper hvor indtjening ikke er så stor og på... -
AT rusmiddler
Forumindlæger der nogle der har nogle forslag til spørgsmål og problemformulering indenfor emnet rusmidler? det skal enten være te, tobak eller chokolade. vores fag er kemi og mat og samf. redegørelsesspørgsmålet bliver nok hvad stoffet består af. analysespørgsmålet bliver hvor mange i verden der bruger sto... -
KROPPEN I BEVÆGELSE
ForumindlægHej :-D Jeg har lige trukket ''Kroppen i bevægelse'' i fysik ! (har 24 timer, til imorgen) Skal lave en mundtlig præsentation af emnet Energiomsætning ved bevægelse. Stikord til den faglige samtale: Brændværdi af fødevarer, kroppen i koldt vand, trappeløb og motion. Ville være g... -
HJÆLP PLEASE!!!
ForumindlægHej, jeg har en AT-forløb, med fagene fysik og dansk. Vores overordnede emne er "Tidsrejser". Jeg har skrevet en problemformulering, men jeg ved ikke om den er sammenhængene. Problemformuleringen ser således ud: "Er det muligt, at rejse i tiden? Hvad er betingelserne for, at kunne... -
Mundtligt dansk eksame
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal op i mundtligt dansk den 17 juni 2010. og da jeg ikke har prøvet det før, ville jeg gerne hører, hvordan det foregår. og der må meget gerne deles råd ud om, hvordan man kan stille sig bedst i situationen/forberedelse. Derud over har jeg fået hoved emnet "ungdomsliv... -
AT-Biologi/Eng, talepapir hvordan?
ForumindlægHej mennesker, Jeg har lavet AT-biologi og engelsk færdigt i dag, og mit emne er menneskehedens mangfoldighed(humaniora, naturvidenskabelige metoder), så har jeg lige et spørgsmål! Hvordan starter man med at lave et talepapir? Det skal lige siges at det er første gang jeg kaster mig ud med talepa... -
Perspektivering til Darwin AT
ForumindlægHej, jeg har skrevet en AT opgave om Darwin i historie A og biologi C Den perspektivering jeg er kommet med er egentlig ikke så god, så jeg tænkte om nogen kunne hjælpe mig ? Jeg skal perspektivere til en eller nogle af følgende AT emner : AT1: Oplysningstiden AT2: Argumentation og videnskabsområ... -
AT- Marx`s metode?
ForumindlægHvilken metode benyttede Marx sig af? Mit emne er Karl Marx betydning for arbejderne og fagbevægelsen/ fagforeningerne. Hvorfor var Marx et videnskabeligt gennembrud inden for dette? Du skal kunne vudere fags og faglige metoders muligheder og begrænsninger. - hvad er samfundsfag og histories muli... -
HJÆÆÆÆÆÆÆLP!!! Metoder og AT
ForumindlægJeg skal op til AT-eksamen på mandag og har valgt Kemi A og Samfundsfag C som fag, og Heroin som emne. Er der en, der kunne tænke sig at læse min synopsis samt talepapir og kommentere dem og tjekke om jeg har de rigtige metoder? Hvis ja, gider i så ikke skrive jeres mail, så sender jeg dem der ti... -
Til eksamen i statistik
ForumindlægJeg har matematik på a-niveau, og skal til mundtlig eksamen i år. Hvordan beviser man noget i statistik? Hvad ville være smart at snakke om? Under min undervisningsbeskrivelse står der, at jeg har skulle læse noget om statistik, men vi er aldrig blevet undervist i noget statistik. Så jeg ved over... -
Dansk Analyse
ForumindlægHej Jeg skal skriv en analyserende artikel om kortfilmen “Strangers”. Din artikel skal indeholde en analyse og fortolkning af “Strangers”, hvor du blandt andet karakteriserer de filmiske virkemidler og genretræk. Du kan hertil inddrage teksten “Kort- og novellefilmen” af Solveig Bennike. Undersø... -
Fysik/kemi forsøg FSA
ForumindlægHey Jeg står i den situation at min mappe med alle forsøg er blevet væk, og har derfor ingen idé om hvilke forsøg jeg skal vælge til de forskellige emner, nogen der kender et sted med forsøgene, eller dispositioner? Syrer/baser Ioner Magnetisme radiaktivitet Salte -
Begreber
ForumindlægHejsa, jeg sidder og skal op til old eksamen her på tirsdag. Ved ikke om det er et dumt spørgsmål, men undrede mig over om hvorvidt man kan benytte begreber som fx. formelvers, epitet og do ut des på alle emnerne? Altså både i Illiaden, Theogonien osv? Håber mit spørgsmål kan besvares Hilsen L... -
nogen der har en god synopse model?
Forumindlægoverskriften siger lidt sig selv, er der nogen der har en god synopse model som er rigtig god at bruge til eksamen jeg har valgt at skrive om ''den grimme ælling'' fordi at jeg trak emnet ''eventyr'' nåååå men er der nogen der har det såå svar venligst hurtigt :D. -
fysik forsøg 10. klasse
Forumindlæghej jeg skal til eksamen i fysik i morgen, så det er ikke for tidligt jeg laver min disposition ;) jeg mangler lidt hjælp til at finde nogle forsøg til de emner jeg kan komme op i: lys lyd bølger : der har jeg tænkt mig at tage en skål med vand, og prikke fingeren ned i, og så kan man se bølg... -
Gode råd til erhvervsret eksamen
ForumindlægJeg skal op til erhvervsret eksamen på mandag, og jeg er sindsyg nervøs. Jeg ville derfor høre om der er nogle der har nogle gode råd til eksamen?? hvordan man skal gribe det an osv. Og er der nogle der ved hvad de aller vigtigste emner er at kunne?? samt hvilke love der er godt at kunne? Jeg håb... -
Giddens og Luftskibet?
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at få Giddens teori om det senmordene samfund ind over mit AT-emne(luftskibet - herunder dets medvirken til globaliseringen og om optimismen osv omkring luftskibet) el evt. bare nogle stikord til hvordan man kunne gøre det, hvis det overhovedet vil give mening? På f... -
Navngivning af kemiske forbindelser?
ForumindlægEr nogen der ligger inde med nogle noter om navngivning af forskellige kemiske forbindelser? Jeg skal til eksamen i morgen og navngivning er nemlig et emne jeg ikke har helt styr på. Da det er meget dårlig beskrevet i de kemi bøger jeg har fået udleveret, ville det være fedt, hvis nogen havde no...
