Eksamensforberedelse

Den gode fagprøve

30. august 2018 af nannaknak (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Hej med jer, 

Jeg sidder som indkøbselev i en medicinal virksomhed og  er i gang med at undersøge mulighederne for et godt emne til min fagprøve.

Min virksomhed har lagt et emne op som indebærer at undersøge de økonomiske fordele ved at lukke produktgrupper hvor indtjening ikke er så stor og på den måde også skabe mere lagerplads, for så at købe større ind af et andet emne og på den måde opnå bedre priser og større rabatter. 

Men hvad med sådan noget som lagerbinding ? 
Og selve risikoen ved hvis man pludselig ikke får solgt de indkøbte emner?
Der er også noget i forhold til afskrivninger ? Vi afskriver med 15% det første år og med 50% på 2. 
I princippet mister man jo også kunder ved at lukke produktgrupper, og man får jo ikke nødvendigvis flere, blot fordi man køber større ind. 
Men ved at købe større ind, så vil det også mindste håndteringen af varerne på lageret, da det så kun er fx. en gang om året de skal sættes på plads. 

Tænker også at nu færre produkter, nu bedre og mere kvalificeret medarbejder vil man kunne få, frem for at alle er svævende og intet ved. 

Håber i sidder nogen som kan hjælpe og at i kan pejle jer bare lidt ind på hvor jeg gerne vil hen af :)

---- Mig 


Brugbart svar (0)

Svar #1
30. august 2018 af ErikOlsen2

Du skriver ikke noget om det er en engros eller detail virksomhed eller om I sælger fysisk eller online?

Check Drop Shipping: https://en.wikipedia.org/wiki/Drop_shipping


Svar #2
31. august 2018 af nannaknak (Slettet)

Det er en engros virksomhed som sælger primært b2b men har også salg til b2c.

Ingen fysisk butik ! 


Skriv et svar til: Den gode fagprøve

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.