Søgning på: engelsk brev. Resultater: 19541 til 19560 af 25907
-
Hvad betyder ?
Forumindlæghej alle sammen der ude...Jeg sad og var ved at læse noget i engelsk. Men så stødte jeg ind på dette ord,som jeg ikke aner hvad er. Jeg prøvede,at stå det op i ordbogen mennnn, den holder overhovdet ikke.. Jeg kan virkelig ikke finde ud af hvad det er. Så jeg tænkte om nogle her ude kunne hjælpe ... -
SKAL man op i en skriftlig eksamen på B niveau i 2.g?
ForumindlægJeg skal til eksamen i 2.g her til sommer. Jeg er i tvivl om hvorvidt man SKAL op i et skriftlig B niveau fag? Da matematik, er det eneste fag jeg har på b, da jeg har hævet engelsk, er mit spørgsmål om jeg så SKAL op i skriftlig matematik, da der ikke er andre b niveau skriftlige muligheder? ... -
Hjælp til henfald for U-235? Hvor lang tid går der?
ForumindlægJeg er ved at skrive AT-synopsis i engelsk og fysik og det går.. ikke så godt.. Jeg vil gerne undersøge hvor længe der er radioaktivitet i Hiroshima. Jeg har fundet halveringstiden for U-235, men den er jo kæmpe kæmpe stor, kan det virkelig passe? Kernerne henfalder jo også? Hvornår gør de det og... -
SRP - metode i religion
ForumindlægHej alle sammen Jeg sidder og skriver SRP hvor jeg har fagene engelsk A og religion B. Jeg er dog blevet i tvivl om det der præcis forventes i religion. Kan nogen give et kort oprids af hvad man bruger i religion som "metode" når man skriver SRP? På forhånd tak! -
The Football Factory
ForumindlægHey Studieportalen.dk Jeg er kommet i den kedelige situation, at jeg ikke er i besiddelse af det materiale der er udgangspunkt for hele min SRP. Så jeg ville høre om der var nogen herinde der lå inde med bogen i den engelske version. Vil rigtig gerne købe den i så fald... Mange hils... -
Tvivl om valgfag
ForumindlægJeg går i 2G og skal snart vælge valgfag til næste år. Jeg har tænkt mig at vælge Afsætning og Engelsk på A niveau. Jeg har ikke haft matematik, så jeg har tænkt på at vælge matematik på C niveau.. Så spørgsmålet lyder hvordan er matematik på C niveau..er det som i folkeskolen?? Eller meget svære... -
HJÆLP - SSO!! "the century's daughter"
ForumindlægJeg skal til at skrive min større skriftlige opgave i engelsk. Jeg skriver om romanen "the century's daughter" ("århundredets datter" på dansk) af Pat Barker. Det næsten umuligt at finde noget om denne roman, hverken konkrete analyser eller sekundær litt. :( Så hvis der er... -
koagulering og clot på dansk
Forumindlægspørgsmål - jeg sidder og læser i en engelsk biokemi bog, men skal skrive rapporten på dansk, hvordan ville i oversætte clot i koaguleringssammenhænge, for kan det passe at det oversættes til prop? ved blodprop tænker man jo sygdom, men det er ikke tilfældet her. hedder det er koagel? brug af det... -
Uretfærdig karakter for 3.g opgave?
ForumindlægHej... Jeg har lige fået min 3. g opgave tilbage i dag og mener bestemt ikke, at jeg har fået den rigtige karakter. Jeg har set, at man før har kunnet sende opgaven herind til en ekstra vurdering i tilfælde af man vil have bekræftet om karakteren er rigtig eller ej... Kan man stadig det?Jeg skrev... -
christmas - a strong tradition
Forumindlæghey:D jeg har fået en engelsk opgave for hvor jeg skal svare på dette spørgsmål - discuss why Christmas is one of the strongest traditions in our society. jeg vil gerne spørge jer hvorfor i tror at julen er en af de største traditioner/højtider i danmark. -
Number 40 af Sarah Butler
ForumindlægHey! Til en engelsk opgave, skal man analysere og fortolke novellen af Sarah Butler, samt have fokus på point-of-view og symboler. Desværre er historien lidt kringlet og ved ikke helt om, hovedpersonen er død eller lider af et virkeligt seriøst hukommelsestab. Er der nogen der kan hjælpe med a... -
en enkelt spørgsmål....
Forumindlægkan man godt sige denne sætning?These companies will therefore have to downsize their workforce.jeg tænker selvfølgelig på "downsize"jeg synes jeg har hørt det før i forbindelse med at skære ned på en fabrik eller et firma osv.Det er nemlig i den sammmenhæng jeg skal bruge det, og "... -
stil højniveau hvordan skal den forstås???
ForumindlægHejJeg har en engelsk stil for der hedder Sandy and Ner Beautiful Sisters. Selve teksten er rimelig nem og en moderne version af Askepot. Men jeg har bare så svært ved at uddrage gode ting fra teksten. jeg håber i kan hjælpe mig hurtigst muligt. -
mekanik opgave
ForumindlægTo blokke der er forbundet med en ledning, der sidder på en friktionsløs trisse, står i ro på friktionsløse planer. a) Hvilken vej vil systemet bevæge sig, når blokkene ikke holdes i ro mere? b) Hvad er blokkenes acceleration? c) Hvad er kraften i ledningen? Der står "tension" på en... -
Hey folkens
ForumindlægJeg skriver om et par dage SSO om apartheid , derfor har jeg valgt at forkuserer på filmen " Goodbye Bafana " der jeg skriver i engelsk og hermed skal jeg analyserer filmen . Er der nogen er jer der mulighvis har en god råd til analyse af filmen for den er ikke ret nem :) tak i forvej... -
School Shootings Eksamens Disposition
ForumindlægHejsa! Jeg har valgt at gå op i School Shootings til min eksamen i engelsk. Jeg har valgt Kipland Kinkel som underemne. Men er gået i stå mht. hvad jeg skal snakke om/hvilke spørgsmål jeg burde stille mig selv. Håber der en venlig sjæl der vil hjælpe. -
Tekster at perspektiver til the umbrella?
ForumindlægJeg skal til eksamen i morgen i engelsk b og har trukket teksten The umbrella Hanif Kureishi from 1999. Jeg har tænkt på at nævne til sidst 1-2 to tekster at perspektiver til. Er der nogen, som kender nogle gode tekster at perspektiver til. -
Hjælp! Virkelig...
ForumindlægHej studieportalen.dk Jeg er kommet i krise, eftersom den bog jeg skal bygge min SRP-op omkring ikke er ankommet med posten indefor det tidsrum jeg blev fortalt. Ville høre om der var nogen af jer der lå inde med "The Football Factory" af John King engelsk version. Hvis I gø... -
Apple som brand
ForumindlægHej drenge og piger. Jeg har brug for en smule inspiration, da jeg er kørt lidt fast. Første del af min problemstilling lyder: Redegør Apple som brand med fokus på de amerikanske værdier. Er der nogle der kender til sider med Apple vs amerikanske værdier osv? På forhånd tak! :... -
Analyse af et film-manus (Pulp fiction)
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og skriver SRP - studieretnings projekt I min opgave bl.a. skal jeg analysere screenplayet i engelsk som er skrevet af tarantino. Jeg har svært ved at finde en model for analyse af et drama (som ikke udelukkende er teater men til film-manus!) Nogen der kan hjælpe? ...
