Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 19561 til 19580 af 45450
-
Mediefag - Hvordan er faget?
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og skal vælge en linje til når jeg starter på gymansiet næste år (STX), og er meget i tvivl om hvordan mediefag er at have som fag? Så fortæl gerne hvad det handler om, og jeres personlige oplevelser omkring faget :) -
Kildekritik i samfundsfag
ForumindlægEr kildekritik en samfundsfaglig metode såvel som en historisk? Kan simpelthen ikke huske det :s -
hjælp til rapport
Forumindlæghej jeg er igang med at skrive en rapport, og jeg ved ikke hvordan jeg skal starte med teorien, da det er første gang at jeg skriver en rapport.. -
Haster eksammen dansk
ForumindlægHej Håber i virkelig kan hjælpe mig for er godt nok i vildredde og i knibe jeg skal op i dansk mundligt og forsvare mit projekt som jeg har valgt er en kronik men jeg ved ikke hvordan man gør det da det er første gang jeg skal op.. Hvad går de op i læren og cencerne ? på forhånd tak.. P.s d... -
det forsømte forår
Forumindlæghejza alle sammen jeg skal første gang i mit liv skrive en stor opgave i dansk på 6 sider.jeg har valgt at skrive om hans sherfig og bogen det forsømte forår.jeg vil gerne have hjalp til problemformulering - altså hvad skal skrive????? -
Fortolkning???
ForumindlægJeg skal op i mundtlig dansk i morgen, men jeg kan simpelt hen ikke finde ud af at fortolke den novelle, jeg har valgt. Det er Sidste Dag af Jesper Wung-Sung. Hvis der er nogle der har en fortolkning af denne novelle, eller bare kan forklare hvordan man fortolker tekster generelt, ville det være... -
Matricer
ForumindlægHej, Jeg skal redegøre for hvornår, der er én, ingen eller uendelig mange løsninger. Jeg tænkte på om, der er nogen der kan hjælpe mig med det. Jeg har forstået, at hvis 0=a_i,n+1, så er der ingen løsninger. Jeg er lidt usikker, men hvis der er mindst én fri variabel, så er der uendelig mange lø... -
Redegøre for BNP
ForumindlægHej, jeg skal redegøre for BNP men ved ikke hvad jeg skal skrive om. Indtil videre har jeg skrevet at man bruge BNP til at beregne det samlede produktion i et land. Har brug for hjælp. -
Ækvivalens
ForumindlægJeg sidder med en teoriopgave hvor jeg sidder fast: for hvordan forklare man ækvivalenspunktet? Det kan ikke være når syre og base ophæver hinanden, da der så ikke kunne være tre ækvivalenspunkter (som der jo er i en triprot syre) -
HOMERS ILIADE HJÆLP!!!
ForumindlægHej, har et par spørsgmål håber nogle lan hjælpe. i homers iliade bliver der snakket om danerne - hvem er de og hvor hører de til. Foruden det, er det så nogle som kan fortælle mig hvordan en old eksamen forgår, hvis man kommer op i en kendt tekst og en ukent monument ? Hvordan skal starte. ... -
Mundtlig dansk eksamen - perspektivering?
ForumindlægHej :) Til en mundtlig dansk eksamen, hvor meget skal perspektiveringen til en anden tekst så fylde? skal man kunne give hovedhandlingen af den tekst man perspektiverer til? På forhånd tak (: -
Medie oplæg
ForumindlægHej, Er der nogen medieelskere herinde, som har nogle gode ideer til hvad et godt medie(fags) oplæg skulle indeholde? -
Danskernes værdier
ForumindlægJeg skal lave en fremlæggelse hvor jeg skal finde nogle tekster og forklare hvorfor de skriver om danskernes værdier.. Jeg kan bare ikk finde nogle så hvis nogle vidste hvor jeg kunne finde nogen eller vidste hvad jeg skulle søge på ville det være en kæmpe hjælp -
Pagiat tjek i DHO
ForumindlægJeg skal skrive DHO om anden verdensrig og jeg har fundet en anden dho som jeg har taget mine kilder fra (alle kilder) er det snyd/plagiat? en gymnasium lære må helst gerne svare da det ville være mest logisk men i den anden side, hvad laver en gym lære dog her:/ på forhånd tak -
kronik af "midt i en jazztid"
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en indledning til en kronik om en uddrag af Knud Sønderbys roman "midt i en jazztid", og ved ikke rigtig hvordan jeg skal lave denne her indledning til en kronik?? Vil være meget taknemmlig for en hver hjælp på forhånd tak -
Kan i forstå det?
ForumindlægHer er min problemstillinger og problemformulering. Har haft meget svært ved at formulere det og er blevet meget i tvivl om det nu er rigtigt. Kan i forstå det, er det rigtigt? Er meget i tvivl. Problemformulering • Hvilken indflydelse havde brydningen af Enigma på udfaldet af 2. Verdenskr... -
Problemformulering
ForumindlægJeg sidder også skal lave en problemformulering om Hitler.. Jeg har skrevet følgende: I min opgave vil jeg redegøre for Adolf Hitler’s liv og hvordan han dannede de holdninger der senere ville blive en stor del af den politik NSDAP førte, undersøge hvordan det lykkedes ham at komme til magt... -
Forskellen på moralen og motivet
ForumindlægHej jeg har det tit med at glemme hvad de begge er, og jeg forveksler dem tit med hinanden. Jeg ville værdsætte en fin beskrivelse af dem begge. -
fortolkning af digt?
Forumindlæghei alle :D jeg har fået den her stil for, jeg skal fortolke et digt men... jeg har over hovedet ingen ide om hvordan jeg skal gøre det og hvordan det skal se ud. så hvis der er nogle der har et par ideer eller et lille eksempel så vær sød at skrive :D -
Litterær artikel og kronik?
Forumindlæghej! jeg skal op til skriftlig dansk årsprøve, og jeg har slet ikke styr på hvad henholdsvis en litterær artikel og en kronik er? min lærer og min danskbog siger to forskellige ting... er der en venlig sjæl der kunne ridse det op? - Nana
