Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 19581 til 19600 af 48880
-
Haster , help please
ForumindlægHej. Jeg skal op i historie i morgen.Jeg trak mit emne, der handler om Danmark i vikingtiden. Jeg skal lave perspektiveringer til nutiden, dvs. har mit emne haft betydning for nutiden, kan vi lære af det og har vi måske et særligt syn på den del af fortiden? Jeg ved det ikke hvad skal jeg sige:( -
ISMER - Hjælp søges !
ForumindlægJeg er igang med min 24-timers eksamen i historie. Og har om Brud-Kontinuitet. 1776-1914 - revolutioner- ismer. - Hvorfor lige 1776? - Hvilke revolutioner? Tænkes der ikkke på den franske og den industrielle? Hvilke ismer? - Imperialisme?- Kapitalisme? - Marxisme? Eller er jeg helt galt på den? -
Kristendom i Danmark
ForumindlægHej! Jeg har et spørgsmål som jeg ikke ved hvordan jeg skal svare på "Hvilken betydning havde kristendommens indførelse i Danmark?" -
esaay
Forumindlægheej alle sammen.. jeg skal skrive et essay om melodrama hvori jeg indrager filmen "psycho" og begreberne mimesis, katharsis og identifikation. jeg er helt blank, og den skal afleveres om kort tid, så det ville være dejligt hvis nogen lige kunne hjælpe eller evt. smide en opg herud!? -
welche?
ForumindlægEs muss aber eine richtige Frau sein, welche schwierig zu finden sind. Er denne sætning korrekt? -
Introducerende artikel om brugstekster??!
ForumindlægHej venner, Jeg skal skrive en introducerende artikel om brugstekster. Men ved ikke lige helt hvordan man skal komme igang? Jeg ved godt hvad brugstekster er, men ved ikke hvordan man skriver en introducerende artikel om det? Jeg har heller ikke nogle eksempler at kunne kigge på og få inspiratio... -
servicevirksomhed
Forumindlæghej.. jeg er ny til erhvervsøkonomi.. og ja har ret svært ved at finde en servicevirksomhed som jeg kan skrive om.. jeg skal skrive om den.. *historie *størrelse *virksomhedsform *ledelse -
beregning af priselasticiteten
ForumindlægHey! Sidder og skriver samf opgave og skal beregne priselasticiteten, men kan ikke få det til at fungere. Jeg skal beregne priselasticiteten for hvert af årene fra 2001-2005 ud fra nogle tal, der viser (eneste info man får) gennemsnitsprisen på en pakke prince i løbende priser (dvs. årets priser)... -
oversættelse af sætning
ForumindlægEr der noget der kan hjælpe mig med at oversætte følgende tyske sætning: "Zum Geburtstag viel Glück und alles Gute" Det skal helst oversættes så direkte som muligt. Håber der er nogle der kan hjælpe. På forhånd tak. -
Jødernes hue
ForumindlægGodmorgen:) Jeg sidder og analyserer et propagandabillede fra nazismens tid. Det forestiller en jøde, med en speciel hue på. Jeg har været inde på google og søge efter den, men har ikke rigtig fundet noget. Er der nogle af jer, der ved hvad den hedder? Den bæres ofte kun af mænd. Hilsen Abi -
Hjælp haster!
ForumindlægSom man skal i 2.g, skal jeg til at skrive en da/hi-opgave. Jeg har valgt faget historie, og min lærer har givet os emnet 2. Verdenskrig... Men så kommer mit spørgsmål, hvilket emne vil I råde/hjælpe mig?? Er virkelig i tvivl, og har sådan set kun en uge til at vælge.. Men emnet skal helst være s... -
- 2 sætninger så er du fri.
ForumindlægEn der kan rette for sprolige fejl! The reason is that the conditions have not been good in the recent time and their security for population is lacking. Tak -
Christina Aguilera - Beautiful
ForumindlægHej., jeg skal bruge en oversættelse af Christina Aguileras sang Beautiful. Er der nogle, der ved hvor jeg kan få fat i den eller kan nogle evt. sende den. -
Søde, rare, tålmodige, engelske genier - ret min stil! :b
ForumindlægJeg har en aflevering, essay for og ønsker lidt kritik, da jeg ikke er så skrap til engelsk. (Og det vil jeg gerne blive!) Wood Grouse on a High Promontory Over looking Canada This story takes place at the frontier between USA and Canada in the mountains. On this place two brothers walk togethe... -
Kortfilm
ForumindlægEr der nogen der kender nogle gode kortfilm? Gerne noget med racisme som sortpassager, valgaften osv. -
verbernes tider ift. ''Er blevet''
ForumindlægHej. jeg har lige et hurtigt spørgsmål. hvilken tid er ''er blevet'' ? skal bruge det i forhold til sætningen ''Jeg er blevet syg'' På forhånd tak for hjælpen :) -
et spørgsmål
ForumindlægHvad var gullasch tiden? -
Hvad er tautologi??
ForumindlægJeg er ved at lærer om de stilistiske virkemidler og har fået vidt forskellige svar på hvad Tautologi Så hvad er tautologi? Hvad kendetegner Tautologi? -
EU's lovgivningskompentence i lyset af grundlovens § 20
ForumindlægHej Jeg sidder og forbereder mig til eksamen i statsforfatningsret, hvorfor jeg lige har et par forståelsesspørgsmål, som jeg håber der sidder et par jurasagkyndige, der kan svare på: Når vi har overladt lovgivende kompetence til EU, kommer det så til udtryk igennem deres mulighed for at udstede... -
Tysk Lyrics
ForumindlægHej skal oversætte to sange kan jeg oversætte så kan i rette den plisssssssssss.........................
