Søgning på: kemi a eksamenssæt 2015. Resultater: 19621 til 19640 af 152921
-
Beregn ligevægtskonstanten
ForumindlægHej, nogen der kan hjælpe med opgave d) i det vedhæftede billede. Hvilken formel skal jeg bruge? Opgaven er fra kemi-eksamen i år d. 24 maj (tror jeg det var). Tak på forhånd. -
Isotopkort/nuklidkort
ForumindlægHej, jeg skal op til mundtlig fysik/kemi eksamen på torsdag, og jeg har stadigvæk ikke helt forstået nuklidkortets opbygning? Jeg håber nogle af jer kan hjælpe mig, det ville være så rart! På forhånd tak :-) -
Kobber(i)oxid i bundmaling!
ForumindlægHej! Jeg sidder og læser til kemi eksamen, og jeg skal forklare hvorfor bundmaling der indeholder kobber(I)oxid, er velegnet til glasfiberbåde, men ikke til aluminiumsbåde. Nogle der kan hjælpe? :) //Andreas -
Aldehyder og ketoner
ForumindlægDer står i min kemi bog at aldehyder og ketoner har et højt kogepunkt fordi de er polære, men jeg kan ikke lige se sammenhængen. Er der nogen der kan hjælpe mig? På forhånd tak! -
Kig her...
ForumindlægHEJ- Jeg søger én der er god til kemi, og som har lyst til at tjene nogle penge. Det drejer sig om en-to opgaver, som du skal løse for mig... Er du interesseret, skriv da til denne mail: [email protected] hilsen Anja -
opvarmning af NaHCO3
Forumindlægheej folkens jeg sidder med en kemi rapport om opvarmning af natriumhydrogencarbonat massen af reststoffet er 0,995g det jeg vil finde ud af er, hvordan finder jeg ud af hvilket slags stof der er tilbage? -
Molær
ForumindlægHejsa! Har læst mit kemi/fysik igennem... er kommet over dette molær. Er der en venligtsindet der kan forklare det? :) og forklare HVORDAN man finder ud af hvor meget fx Saltsyre man skal blande i 1l vand, tak på forhånd -
Global opvarmning
ForumindlægI skolen har jeg om global opvarmning i forbindelse med en projektopgave og ville høre hvilket produkt i kunne anbefale til en fremlæggelse. Nogen andre idéer end et simpelt fysik/kemi-forsøg? -
HJÆLP TIL EKSAMENProjekt
Forumindlæghey..jeg skriver om 1.verdenskrig i historie og og har valgt at inddrage følgende fag: kemi og biologi er der nogen af jer der kunne kommer med et forslag om hvad et evt. problemformelering kunne? mange tak på forhånd. -
haster
Forumindlæghej,..jeg skriver om 1.verdenskrig, og har valgt at indrag kemi og biologi fordi emnet er brugen af giftgasser.. har i nogle forslag til hvad et evt. problemformulering kunne være? mange tak på forhånd. -
ÆKVIVALENSPUNKTET?
ForumindlægHej... jeg sidder med en kemi-rapport jeg skal aflevere og jeg skal finde koncentrationen af HCl i ækvivalenspunktet... mit problem er bare: HVORDAN FINDER MAN ÆKVIVALENSPUNKTET PÅ TITRERINGSKURVEN? please hjælp mig for er gået i stå!!!! Hilsen Sabrina -
Elproduktion og samfundets elforsyning
ForumindlægHej, jeg skal snart op i fysik/kemi, men jeg kan helt ikke forstå de her to emner. Hvilke ting skal jeg komme ind på, og især hvilke forsøg jeg skal bruge. Tak for hjælpen :) -
Energiforholdene ved kemiske reaktioner
ForumindlægHej Jeg sidder lige nu og bøvler med et eksamensspørgsmål til kemi B eksamen Spørgsmålet lyder: Giv en oversigt over energiforholdene ved en kemisk reaktion Hvilke energiforhold er der tale om?? På for hånd tak! :-) -
Ioner og salte
ForumindlægHej! Skal til fysik/kemi eksamen om ikke så længe. Hvor mange forsøg skal man mindst lave? Evt nogle der har nogle forsøg man kan lave til emnet Ioner og salte?... På forhånd tak -
Eksame 2007 :)
ForumindlægHejsa.. Jeg går i 9. klasse og til sommer jeg til mundtlig eksame i fysik/kemi.. så ville høre hvad for nogle forsøg synes i der vil være bedst at lave med hensyn til Magnetisme ? -
Biomedicin/Biokemi
ForumindlægHej... Jeg sidder, som så mange andre, og skal finde ud af, hvad jeg skal læse... Jeg overvejer ret meget molekylær biomedicin, men vil gerne vide, hvormeget kemi, der indgår. Og hvad er forskellen på det og biokemi? -
kemiske forbindelser
Forumindlæghej har snart eksam i kemi men er bang for de spørger mig hvordan man regner om i ville forklar det har næsten styr på hvordan man regner ioner er det det sammme måde man gør håber i ville give mig nohgle ekmp på hvordan man løser det -
rapport
ForumindlægJeg har virkelig brug for en rapport, der omhandler sukkerindhold, da jeg skal eksamen i kemi, da jeg har mistet min. Jeg vil være meget taknemlig, hvis nogen jer skulle have rapporten.. Mange tak på forhånd -
ionforbindelser
Forumindlæghej der står i min kemi at skelne mellem ionforbindelser og molekylerforbindelser hvordan laver man nu molekylerforbindelser kan i give mig en ionforbindelse som jeg vil løse det er længe siden jeg ikke har lavet en -
9.klasses transformation spørgsmål?
ForumindlægHvad er høj spædning? og lige et spørgsmål til - skal nemlig op til fysik/kemi mundtlig på fredag.. strøm over store afstande ( modstand sættes i kredsløb? hvordan laver jeg denne forsøg.. håber nogle vil hjælpe mig ?
