Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 19661 til 19680 af 27879
-
Matematik og Idræt?
ForumindlægHej Allesammen! Jeg sidder i den situation, at der meget snart skal vælges hvilke fag jeg skal skrive SRP i. Jeg har tænkt meget på Matematik og Idræt, men efter lidt research, har jeg ikke rigtigt fundet særlig meget omkring de 2 emner sammen. Er der nogen der har skrevet i de to fag før, og k... -
En novelle om industrialiseringen i det moderne gennembrud?
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart skrive dansk/historie opgave om det moderne gennembrud. Jeg har valgt at sætte fokus på industrialiseringen i denne periode, men har haft meget svært ved at finde en konkret novelle om dette emne. Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde den perfekte novelle, som bes... -
Råd til Fysik C eksamen
ForumindlægHej allesammen Jeg skal op til mundtlig fysik c eksamen i morgen. Jeg vil meget gerne høre om nogle herinde har nogle råd til, hvordan jeg griber det bedst an. Jeg har trukket mit emne, og jeg er rimelig stærkt i det. Jeg kunne godt bruge nogle råd til, hvordan sådan en eksame foregår, og hv... -
Integralregning (stamfunktioner) basic hjælp pls
ForumindlægHej folkens - vi er lige begyndt på emnet integralregning og i den forbindelse arbejder vi med stamfunktioner. Jeg synes altid det forvirrende når man skal prøve at udregne disse omvendt altså når de allerede er differenteret og jeg skal udregne F'(x) Kan i hjælpe med opgave 3 eller nogle... -
Engelsk afgangsprøve
ForumindlægHej Jeg er i gang med at lave engelsk disposition og har valgt emnet skole skyderier. I USA er der mange flere dræb med våben end i Canada. Nogle der ved hvad forskellen på deres våben lovgivning er? Og hvorfor tror i der sker flere skole skyderier i USA end i Canada? På forhånd ta... -
Kort film
ForumindlægHej alle her å studieportalen.dk Jeg har trukket et emne i dansk, til de mundtlige eksamer. Jeg har fået "kort film" men ved ikke helt hvordan jeg skal lave en synopsis om det? Jeg er også ret usikker på hvad en synopsis er helt bestemt. Ville i være rigtig søde og hjælpe mi... -
Danmark som udkantsområde i Europa
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive et essay (ja, et essay) i naturgeografi om Danmak som udkantsområde i Europa. Men, efter at ha' skrevet om 'den grønne agurk/den rådne banan' er jeg gået lidt i stå. Er der nogen der har nogle forslag? Links eller andet... Det er svært at finde oplysninger o... -
Mat B og Mat A ?
ForumindlægHvor meget forskel er der på mat B og mat A med hensyn til sværhedsgraden ? Hvis man får 10 i en mat B skriftlig eksamen, ville man så være istand til at få 02 på A-nivau hvis man ikke har været undervist i A ? . Bare et eksempel, for at forstå hvr meget mere man skal kunne på A i forhold til på ... -
Matematik C Ø1 s. 49 - HHX
ForumindlægSidder lige og skriver emne opgave og bliver helt i tvivl om Ø1 s. 49 i matematik C 3. udgave. Nogle som har svaret til variansen? Formel: s2 = ∑ (xi – x)² * hi n xi= 3622 x(gennemsnit)= 181,1 hi=20 n=20 - Jeg får det til noget helt forkert, nogle som kan hjælpe? -
AT synopsis
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skriver AT opgave om "Børnedødeligheden i Danmark fra 1850 til i dag" i biologi C og historie A under det overordnede emne "Kampen for det gode liv". Jeg kan ikke rigtig finde metoder i biologi... og finder generelt metode, materiale og teori afsnit... -
Hjælp !!! vigtigt :S
ForumindlægHej allesammen, Jeg er igang med at tænke mig frem til et emne jeg kan skrive i min Srp opgave. Jeg har tænkt og kan ikke komme frem til noget. Så vil høre om der nogle af jer der kan give mig nogle ideer? Fagene jeg skal skrive indenfor er Kommunikation & it A og samfundsfag B. På forhån... -
Statskundskab
ForumindlægHej alle. Jeg har besluttet mig for at læse statskundskab på uni, efter min gymnasiale uddannelse. Jeg kan næsten ikke vente, og har besluttet mig for at købe nogle bøger indenfor emnet. Nogen der kan anbefale noget? Mit faglige niveau er langt fra på universitets niveau, jeg skal nok have noget ... -
Prøveform b, identitet
ForumindlægHej, Jeg har trukket identitet (analyse og fortolkning af novelle med fokus på temaet identitet) til min dansk prøveform b. Jeg ville høre om der var nogle der har haft lignende emne eller kender en tekst jeg kan kigge på? Eller om der er nogle af jer der kan sige hvad der ville give plus poi... -
kvindefrigørelse og familieliv
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive historie opgave omkring familieliv og kvindefrigørelse i 1940'erne. Jeg er nu nået til redegørelsen, og ville høre om i kunne komme på nogle gode underemner at skrive omkring under emnet? Jeg har ex. selv skrevet: ARbejdsforhold, rettigheder, hjemme... -
velfærdsstaten..
ForumindlægHej . . Jeg skal imorgen fremlægge / lægge op til til diskussion om, om velfærdstaten er et socialdemokratisk projekt: jeg mener at til at starte med så var det vel socaldemokraterne der indførte det, eller begyndte det. Men hvad vil være godt at have med, eller diskutere, har læst meget på nette... -
Sukkulente planter og saltkirtelhår
ForumindlægHej, Vi er igang med et emne om vand, og jeg skal skrive om tre planters tilpasning til et saltholdigt miijø. Det er "kveller", "blæretang" og strandasters. Er der nogen der har noglegode noter eller links? Desuden vil jeg spørge, om der er nogen der kan give en forklari... -
Samhandel mellem England -DK
ForumindlægHej derude ! Håber i kan hjælpe mig .. Jeg har selv prøvet at finde svaret, men det gik ikke så godt. Vi har dog heller ikke fået udleveret noget læsestof i klassen til det. Jeg har en mini-opgave om UK- DK Emnet er Valuta, men spørgsmålet lyder således: Gør rede for samhandlen mellem Danmark og ... -
Engelsk - FSA Amish
ForumindlægHej Jeg går i 9. klasse og på næste fredag d. 7 juni skal jeg op i mundtligt engelsk, jeg har valgt at lave en disposition om "Amish generel". Ved I hvad der er godt at sige om det? Og vil I skrive nogle gode ord altså der er jo et bestemt ordforråd til Amish emnet? -
bøger
Forumindlæghej sp-medlemmer jeg skal i gang med srp men har svært ved at finde godt materiale... mit emne er radioaktivitet.... matematik og fysik... nogle der kender nogle gode bøger som man kan skrive om i srp.... også en bog om possionsfordelingen(el. hvordan man nu staver til det) vil være super lækk... -
vold
ForumindlægHej alle:) jeg skal skrive en stil om vold den skal være på 2 sider det eneste der står i mit stille emne er: skriv om hvordan du forholder dig til vold? det kan man jo ikke få til at fylde 2 sidder hvis det var jer hvad vil i vælge og skrive om og tror i at man kan skrive om noget lidt andet?:)
