Søgning på: formelsamling fysik B. Resultater: 19661 til 19680 af 99855
-
Fremlæggelse. Emne?
ForumindlægHej. Har I et forslag til et emne, jeg skal fremlægge om i engelsk, er I meget velkomne til at svare. -
stående bølger
ForumindlægHej derude :) Er der nogen der kan fortælle mig, hvad præcist en stående bølge er? Håber virkelig i kan hjælpe mig. Det haster!! På forhånd mange tak :) -
Bitsmuth-185 henfald
ForumindlægDer måles en Q-værdi for protenhenfaldet af Bi-185* til 0,2554 pJ. Den exiterede tilstand, ligger 0,0352 pJ over grundtilstanden for Bi-185. Ud fra dette skal man bestemme massen af atomet i grundtilstanden. Hvordan gøres dette? Q-værdien kan som jeg ser det umiddelbart blot bruges til at udregne... -
Opgaver/noter fra uni
ForumindlægFindes der en side hvor det er muligt at finde opgaver og noter på uni niveau? -
matematik hjælp
ForumindlægJeg skal løse denne her opgave. Jeg har læst en masse besvarelser og hjælp herinde til samme opgave. De fleste henviser til idealgasligningen og noget med:P * V = P0* V0 . Det er allerede her jeg går helt tabt for jeg forstå ikke hvorfor den kan benyttes, den bliver jo ikke nævnt i opgave. Hvis v... -
nyttevirkning hos dampmaskine og forbrændingsmotoren
ForumindlægHej jeg ville spørge om der er nogen der ved hvorfor nyttevirkningen hos dampmaskinen er meget mindre end nyttevirkningen hos forbrændingsmotoren(benzinmotoren)? Jeg har læst om det men har ikke kunnet forstå helt hvorfor der er forskel på nyttevirkningen... håber at der er nogen der vil hjælpe :... -
Vejledende løsninger til alt ;)
Forumindlæg. -
Hvad beskriver ligningen?
ForumindlægHej alle. Dette er som sådan ikke vigtigt overhovedet, men jeg har givet en ligning, som efter min bedste overbevisning beskriver noget fysisk. Jeg vil bare gerne høre, om nogen kan fortælle mig, hvad de enkelte variable i ligningen beskriver? Der er tale om ligningen R = 4*p/(π*d^2)*l (I ... -
speciel relativitetsteori
ForumindlægGodaften. Jeg står i den situation, at jeg snart skal vælge mit emne af SRP. Jeg har tænkt på at skrive om den specielle relativitetsteori. Jeg vil i denne forbindelse høre om, om der er nogle af jer, der har erfarringer inden for dette emne, og om det er for svært ? Er der evt. "nok" ... -
Hjælp elektromagnetisme
Forumindlægnogle der kan fortælle mig hvad elektromagnetisme er/ går ud på? -
Hvad betyder det at opløse noget i matematik?
ForumindlægJf. overskriften -
9: Elektromagnetisme og induktion.
ForumindlægHvis jeg nu trækker elektromagnetisme i FSA, kan jeg så komme ind på induktion? Jeg er nemlig i tvivl om, Induktion kan betegnes under elektromagnetisme, da der jo ikke er tale om strøm direkte fra kontakten men stadig brug af en spole. Hvis nej, hvad jeg kan jeg ellers gøre? Jeg har pt. om gri... -
Hjæælp
ForumindlægNår man fører en stangmagnets nordpol ned i en spole, vil galvanometeret slå ud mod + (nordpolen), og omvendt med sydpolen. Hvordan kan det gå til når nord frastøder nord, og syd frastøder syd? -
Er energi det samme som arbejde?
ForumindlægHej Jeg tænker, at energi ikke er det samme som arbejde, men på wikipedia står der, at energi betyder arbejde. Der står, at energi kan udføre et arbejde, men det giver ikke helt mening.For arbejde er jo defineret som kraft gange vej? Er der en, som vil være sød at forklare mig det? -
differentierer og integrerer flere gange
ForumindlægHvorfor er det helt præcist at man i nogen tilfælde differentierer flere gange? og nogen gange integrerer flere gange ? Hvad og hvornår bruger man det ? -
Tysk grammatik
ForumindlægHej, kan I hjælpe, hvis der er fejl i denne sætning: Han er god til fagenen Er ist gut zu die Faches. -
Produkt til projektopgave om konspirationsteorier
ForumindlægHej allesammen. Mig og en ven har projektopgave om konspirationsteorier - JFK, månelandingen og 9/11, men vi kan ikke finde på noget produkt. Nogen der har en idé? Vi vil være meget taknemmelige for noget inspiration. Tak på forhånd! -
Datering af havvand
Forumindlæg--- -
Fotoelektrisk effekt
ForumindlægHvad er et fotoelektrisk effekt? Er der nogen, der gider forklar mig det? tak -
atomfysik - rydberg
Forumindlæghvad er det nu Rydberg har gøre med atomfysik?
