Søgning på: dansk eksamens noter. Resultater: 19681 til 19700 af 78613
-
"Der Vater der Braut"
ForumindlægHej alle sammen.Min sidste eksamen inden jeg får huen på er tysk og det er på onsdag - er ved at sidde og læse vores tekster igennem - bl.a. har vi læst "Der Vater der Braut" af Dorris Dörrie, men jeg synes mine noter er lidt mangelfulde. Er der nogle, der har nogle noter til denne teks... -
Navngivning af kemiske forbindelser?
ForumindlægEr nogen der ligger inde med nogle noter om navngivning af forskellige kemiske forbindelser? Jeg skal til eksamen i morgen og navngivning er nemlig et emne jeg ikke har helt styr på. Da det er meget dårlig beskrevet i de kemi bøger jeg har fået udleveret, ville det være fedt, hvis nogen havde no... -
Bølger/ mekaniske bølger
ForumindlægHej alle sammen har trukket Bølger til fysik eksamen; men har desværre smidt mine noter væk. Nogen som har nogle gode noter til Bølgelængde, Frekvens, Bølgehastighed, Længdebølger, Tværbølger, Interferens, Lyd, Lys og især mekaniske bølger, som jeg ikke kan huske noget om overhovedet. Tak på for... -
JURA Familie - og arveret
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal snart til eksamen i familie - og arveret, men jeg har dog været lidt for dårlig med hensyn til noter. Jeg håber på, at der er nogle som har noter til faget, og som vil være så flink at sende dem til mig, da jeg føler mig på bar bund. Jeg har det meget svært i forhold... -
Arkitektur
ForumindlægHej hjælpere! Jeg står og skal til eksamen i morgen, og mine noter hænger ikke just sammen.. Så det jeg gerne kunne bruge hjælp til, var hvis nogle der specielt kunne hjælpe mig med, hvad kendetegner romersk og græsk stil, hvordan det er forskelligt fra hinanden, specielt ved bygninger. Håber... -
nodeanalyse? synkope?
ForumindlægHej jeg skal op i musik-c eksamen her i næste uge, og har lige nogle ting jeg ikke er helt sikre på :) - Når man skal analysere et rocknummer har vi fået at vide at vi skal fortælle om det er pulsrytmik eller synkoperet rytmik. - har jeg forstået det rigtigt når jeg siger at pulsrytmik er når sla... -
Teknologi
ForumindlægHejsa derude. Jeg håber virkelig på at en af jer dejlige mennesker, der ser mit indlæg vil rette min oversættelse, da jeg er lost når det gælder engelsk. HER ER DET JEG HAR OVERSAT OG LÆNGERE NEDE ER DEN DANSKE VERSION PLACERET: El, TV, radio, telephone and cars are some of the thing the nowada... -
3. g opgaven - fodnoter
ForumindlægHejsaHar lige et spørgsmål til jer herinde, som tidligere selv har skrevet en sådan opgave, eller noget andet i samme stil.For selvom vi har lavet historie opgaven og dansk opgaven, så er jeg stadig i tvivl med hensyn til fodnoterne, altså hvornår er det lige de skal bruges? citater? sidehenvisni... -
Reklamer
ForumindlægHej Da det ikke har været muligt for mig at låne en engelsk-dansk betydningsordbog på bib. vil jeg høre om der er nogle der kan en diffination på disse udover at de alle betyder reklame: Add - advertisement - commercial - Er der evt. andre jeg bør kende forskellen på? (Skal til årsprøve ... -
hjælp hjælp hjælp!!!!!!!!!!!!!!!!
ForumindlægHeeeeeeeeeeeeeeey :D! Jeg skal til optagelsesprøve om en uge, og har lige fået tilsendt et brev hvor der står at jeg skal i dansk trække en tekst og fortæller om den, og at teksten er 1 en halv side lang . hvilke tekster kunne det være? har nemlig tjekket alt hvad jeg har men alle mine noveller e... -
Istanbul
Forumindlæg-Redegør kort for byudviklingen i Istanbul i forskellige perioder fra grundlæggelsen til i dag er så uheldig at have fået lige netop dette punkt,så jeg vil spørge om i kunne hjælpe mig eller har noter til det som jeg kan se på ? -
Eksamensangst
Forumindlæghej :) Jeg er en dreng, der skal til at prøve kræfter med terminsprøver. Umiddelbart har jeg forsøgt at fortælle mig selv hele dagen, at 02 og 4 er fantastiske karakterer, for ikke at blive skuffet. Jeg føler mig i den grad lost, fordi jeg føler ikke min klasse er blevet vejledt ordentligt, og få... -
Forberedelse til fysik/kemi
ForumindlægHej allesammen. Jeg står og skal til eksamen her på torsdag. Må dog ærligt indrømme at faget ikke lige er mig, og jeg har brug for seriøs forberedelse. Jeg ved dog ikke helt hvordan jeg skal forberede mig. Jeg kunne selvfølgelig læse hele bogen men er der andre gode metoder? Håber nogen kan hjæ... -
Ødipus - hjælp
ForumindlægJeg sidder og læser op til eksamen i ødipus, og synes jeg har meget godt styr på det.. MEN, i 2. modstrofe (side 15) beder befolkningen til Athene, hvorfor?Jeg kunne forstå det hvis hun var gud for frugtbarheden, men hun er jo gud for visdom, krigere og kunst..Nogen der kan hjælpe mig?-Crazy -
De trigonometriske grundbegreber
ForumindlægHej Jeg er ved at læse op til mundtlig eksamen i matematik på b-niveau. En opgave under et af eksamensspørgsmålene vedr. de trigonometriske grundbegreber (cosinus- og sinusrelationerne) lyder: c) Gør rede for at hældningen i den rette linjes ligning er tan(v). Jeg forstår ikke hvad der... -
Integralregning
Forumindlæghttp://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/121210%20stx123-MAT-A-07122012.ashx Jeg har problemer med opgave 13 b) har fundet førstekoordinaten til tangentens skæringspunkt,... -
binomialfordeling
ForumindlægHej, jeg sidder og skal op til matematik mundtlig imorgen, og har problemer med mit sidste eksamens spørgsmål. spørgsmålet lyder "Gør rede for test med binomialfordelingen og hvordan den kan anvendes til at afgøre om en mønt er ærlig." er ikke helt klar over hvad jeg skal komme ind på ... -
Iliade - guldnoter, stikord --- mv....
Forumindlægjeg har 1.sang, 22. sang og 18. sang 393-467 opgivet til eksamen den 1/6...og jeg har brug for al den hjælp jeg kan fåjeg har selv prøvet at hitte ud af det..men jeg går hele tiden død i det...nogle der kan give en saltindsprøjtning til min noteskrivning?? -
Læse gymnasiet/IB i sverige
ForumindlægHej, jeg står med problemet at mine forældre bor i sverige (ikke i malmö), og jeg har prøvet at tage toget til dagligt for at læse i København (Metropolitanskolen). Det er simpelthen for langt og nu overvejer jeg at læse IB/gymnasiet i sverige. Er der nogle der ved noget om det faglige niveau der... -
skriftlige eksamener tilbage
Forumindlæger der nogen som har fået deres skriftlige eksamener tilbage ? der har jeg nemlig , og det er gået sååååååååååååååååååååååååååååååååååååå dårligt!!!! jeg tænkte på hvis der er andre som har den samme følelse, så kunne det være jeg ikk havde det såå dårligt længere! :( det gør faktisk meget ondt...
