Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 19701 til 19720 af 46442
-
Matematik, bestået?
ForumindlægI matematik får man 2 karaktere. Men skal man bestå både mundtlig og skriftlig for at bestå faget, eller skal man have et gennemsnit der er over bestået? Mvh Louise -
Biologi FSA emner og forberedelse
ForumindlægHej. Jeg skal snart op i folkeskoles afgangseksamen i biologi, men vil gerne have nogle råd til hvordan jeg kan forberede mig mest muligt. Er der nogle herinde, som allerede har været oppe i biologi, og som ved hvad emnet er? -
søger lektiehjælp !!!!!!!
ForumindlægHej... J søger lektiehjælp til engels b niveau,., J trækker spørgsmålet 24 timer før,., så vil j gerne ha en d hjælper mig,., J bor i Kbh område,. Tak på forhånd... -
lave en synopsis om?
Forumindlægjeg vil gerne lave min synopsis om, dog beholder jeg samme emne. ved i hvad reglerne omkring dette er? -
Akkusativ brugens nogen gange til præpositionsled
ForumindlægHej! Jeg ved at Akkusativ bruges til direkte objekt og og objæktsprædikativer. I noneg tilfælde bruges assusativ også til præpositionsled. Kan i give mig nogen eksempler på sætninger hvor akkusativ skal bruges tl præpositionsled. På latin og på dansk. Mange tak på forhånd! -
Klime- og plantebælte osv.
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe mig med at forklare lidt forskellige ting. Emne: Klima- og plantebælte, det globale vindsystem, vejret og klimaændringer. I den disposition skal du bl.a. inddrage geofaglige begreber som Vahls klima- og plantebælteinddeling, hydrotermfigurer, det globale vindsys... -
fra c-niveau til a-niveau??
ForumindlægHej er der nogen derved om det er muligt at læse matematik fra c-niveau til a-niveau på 1 år?? Vil super gerne søge ind på en uddannelse til næste år men jeg mangler mat-a for at blive optaget. (og så selvfølgelig mat-b) Kan det lade sig gøre?? og er det overhovedet muligt??? -
Tæller 9. klasse afgangsprøve?
ForumindlægHej, er der nogen som ved om 9.klasse afgangsprøve tæller 'i det virkelige liv'? Altså om man skal bruge det til f.eks universitet og lignende? Tak på forhånd :) -
Terminsprøve snyd?
ForumindlægHej Jeg skal til terminsprøve i skriftlig mat A i morgen. Normalt plejer terminsprøven altid at være sidste års eksamenssæt. Ville hører om det er snyd hvis jeg inden prøven downloader sidste års eksamenssæt og bruger dem som vejledning under prøven. Vil det betegnes som snyd eller forberedelse? -
hjælp mig med at perspektivere!!!
Forumindlæghej, som i nok kan se, har jeg brug for hjælp til at prespektivere, .. kan simpelthen ikke komme på nogen andre tekster, der minder om de nedstående.. håber virkelig i vil hjælpe!! de rigtige mennesker af benny andersen kan perspektiveres til ?? svantens lykkelige dag af benny andersen kan perspe... -
Logaritme
Forumindlæghej!!. Er der nogle der kan fortælle mig om forskellen på log x, og titalslogaritmen? Altså hvorfor er der en forskel? og hvad bruger man decideret logaritmen til? Udover at f.eks. Finde x, men tænker også mere på hvordan logaritme papiret hænger sammen med at skulle finde logaritmen til et tal? ... -
Hvad er forskellen på en diskussion og en argumentation?
ForumindlægHej alle. Jeg skal til skriftlig årsprøve i samfundsfag i morgen, hvor jeg ved jeg skal skrive i de to genrer undersøgende og diskuterende. Jeg er virkelig kommet i tvivl om hvad forskellen er på en diskussion og en argumentation, da man i en diskussion jo også skal argumentere...? Håber der er n... -
Synopse i dansk
ForumindlægJeg skal snart op i dansk i folkeskolens afgangsprøve. Derfor skal jeg lave en synopse. Vi har fået det forklaret, men jeg er ikke helt sikker på at jeg har forstået det. Er der nogle der har været til prøven måske sidste år, der kan forklare mig hvad der helt præcist forventes? -
Betastråling forsøg? (HASTER)
ForumindlægHej alle! Jeg skal op i fysik i morgen, og mangler et forsøg til betastråling. Jeg har hørt noget med, at man kan afbøje betastråling med en magnet, men hvad er det der sker, og hvorfor kan man det? Tak på forhånd :-) -
Jysk og sociale medier
ForumindlægNogle der har lavet caseeksamen omkring Jysk og sociale medier? Hvordan gribes opgaven an? -
Procent for karakter
ForumindlægHej SP Jeg har lige været til to skriftlige eksamener. Er der nogen der kan opstille procent svarende til karakter. Hvis jeg skal have 10, hvor mange procent skal jeg så have. På forhånd tak ?? -
Filosoffer uden for pensum?
ForumindlægHey, jeg skal op til filosofi og her kunne det være godt at kunne perspektivere til nogle filosoffer uden for pensum.. Er der nogen, der kan hjælpe mig med at perspektivere? Her er en lille liste over det vi har beskæftiget os med: Etik: Platon Pligtetik (Kant) Konsekvensetik Utilitarisme Dyd... -
Optagelsesprøve/test i 2.g?
ForumindlægHej Allesammen. Jeg har har hørt, at man kan komme op til en prøve/test i 2.g, i slutningen af skoleåret. Meningen med denne test/prøve er så at vurdere om man er klar til at rykke op til 3.g. Jeg ville så høre om der nogle der har noget erfaring eller viden omkring dette, da jeg ikke selv ved... -
Kvote 2 faggennemsnit Århus
ForumindlægHej. Jeg er i den situation, at jeg er ved at forbedre mit KVOTE 2 faggennemsnit, og dermed ikke kvote 1 - da jeg godt ved, at dette forbliver uændret. Derfor er jeg pt. ved at læse 2 fag om, og har dertil et par spørgsmål. Jeg ved, at de via. kvote 2 i Århus kigger på gennemsnittet af særligt re... -
Gennemsnitskarakter på videregående
ForumindlægJeg er snart færdig med mit sidste år på Gymnasiet og har indtil videre fået høje karakter. Dog var mine karakter i 2.G på ca. 8 og 1.G langt fra gode. Så nu er jeg i tvivl. om mine lave karakter fra før, gør det umuligt at søge på et universitet der kræver et snit på 10.(Mit snit er ca. 10 nu) ...
