Søgning på: kemi b. Resultater: 19701 til 19720 af 96568
  • Nogen der vil vurdere min opgave. Den er afleveret.

    Forumindlæg
    Hej jeg går og er i tvivl om hvordan der er gået med min SRP opgave.. Er der nogen der har lyst til at læse den og vurdere den i forhold til karakter?.. :) Opgaven er skrevet i Matematik og Kemi..
  • SRP om farvestoffer

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med at skrive SRP om farvestoffer (Mat A og kemi A). Hvis nogen har skrevet SRP inden for dette emne, vil jeg meget gerne se dem som inspiration.
  • Hjælp til opgave om cracking

    Forumindlæg
    Skal til en aflevering svarer på spørgsmålende: Hvad sker der i en krakning? Og hvorfor er det nødvendigt? Opskriv et eksempel på et reaktionsskema. c) Hvad er en katalysators funktion? nogen som kan hjælpe? er ikke just stærk i kemi
  • Emner til AT 2014 - Mad og mennesker

    Forumindlæg
    Er der nogle der har nogle ideer til emner man kunne have om i AT 2014? I år er emnet Mad og mennesker. Fagene skal helst være Bioteknologi/biologi/kemi og engelsk. Hvis du har foreslag så skriv endelig.
  • Reaktionshastigheder - overordnet forklaring?

    Forumindlæg
    Hej! Er i gang med emnet "reaktionshastigheder" i kemi. Nogle der lige hurtigt kan fortælle mig hvorfor det er, at nogle reaktioner reagerer hurtigere end andre? på forhånd tak :D
  • Heterogen ligevægt

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder med en kemi opgave om heterogen ligevægt, og er lidt i tvivl om disse to spørgsmål: 1.Hvorledes indgår et fast stof i ligevægtskonstanten? 2.Hvorledes indgår en ren væske i ligevægtskonstanten?
  • Maleinsyre/fumarsyre

    Forumindlæg
    Er der nogen som kan hjælpe mig med et spørgsmål i kemi. spørgsmålet er: Argumentér for ud fra syrestyrkekonstanterne, hvorfor maleinsyre er mere opløselig end fumarsyre. håber der er nogen som kan hjælpe mig. ;9
  • upolære kovalente, polære kovalente eller ionbindinger

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg har en kemi aflevering for til på mandag og jeg har virkelig svært ved de opgaver jeg har fået for. Jeg har vedhæftet opgaverne og sat billederne ind i dokumentet. Mange tak for hjælpen på forhånd! :-)))
  • pH af neutralisationsreaktion

    Forumindlæg
    I en glaskolbe er der: Og der tilsættes: Udregn pH, som jeg får til: Kommentar: vi har arbejdet en del med ækvivalenspunkter og en masse andet kemi, så har nærmest glemt alt det basale!
  • Carbonhydrid

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! :-) Jeg har noget kemi for om carbonhydrid, som jeg har rigtig svært ved. Det er meget få opgaver. Håber I kan hjælpe :) På forhånd tak! :-) (Jeg har vedhæftet opgaven)
  • STX eksamen 2013

    Forumindlæg
    nogen som ved hvor man kan finde opgavesættet til STX eksamen 2013? mangler også en facit list eller den lavede opgave for kemi og fysik eksamen (STX) 2013
  • Fedtsyrer radikaler

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder med en kemi rapport om umættede fedtsyrer, og er i tvivl om hvorvidt jeg kan placere en dobbeltbinding på eksempelvis omega-9, hvis der ikke er dobbeltbindinger på omega-3 eller 6? På forhånd tak
  • Fremstilling Af Magnesiumoxid:

    Forumindlæg
    Hej til Alle. Er der nogen derude, der har skrevet rapporten i Kemi c-niveau "Fremstilling af Magnesiumoxid"?. Hvis nogen har lyst til at hjæpe mig, please send din rapport til mig. Det vil være meget rart.
  • Reaktionshastighed

    Forumindlæg
    Okay, jeg skal snart op i fysik/kemi eksamen. Og jeg mangler at skrive en del outlines. Som fx. reaktionhastighed. Er der nogle der kunne hjælpe med hvad jeg skal komme ind på? :-)
  • HJÆLP! Navngivning af stoffer.

    Forumindlæg
    Hej .. Skal til eksamen i Kemi onsdag (: Nogle der kan hjælpe hvad disse stoffer hedder: 1: Na2O? 2: 2CO2 3:NaOH 4:NA2CO3 HJÆLLLLP !!
  • hvor lang tid til fysik eksamen?

    Forumindlæg
    hej, jeg ved at man skal være inde til fysik/kemi eksamen i 2 timer. men der er vi jo 4 personer? hvor lang tid har man for sig selv/hvor lang tid skal man ca tale/lave forsøg???
  • Farvestoffer

    Forumindlæg
    Hej, jeg har kemi og dansk i AT, jeg tænkte på, hvilke forsøg man kan lave for at undersøge farvestoffer i mad? Hvordan gør fødevarestyrelsen fx, når de undersøger sådan noget?
  • Metaller disposition

    Forumindlæg
    Hej, Sidder og bakser med fysik/kemi dispositioner og mangler kun EN disposition og det er metaller - og mangler lidt inspiration til min egen! Hvis I har forslag til ideelle forsøg og nogle vigtige punktur, kunne det være skønt. /TAK PÅ FORHÅND
  • Hvordan kunne et eksamensspørgsmål lyde?

    Forumindlæg
    Hej alle jer som har været op til fysik/kemi eksamen i folkeskolen! Hvad kunne et spørgsmål lyde på, når man har haft forskellige emner som man skulle lave dispostioner ud fra! Hvordan skal jeg forberede mig bedst?
  • Kemisk ligevægt

    Forumindlæg
    En der kan hjælpe mig med kemi? spørgsmålet er om kemisk ligevægt og lyder således " herunder behandles heterogene ligevægte med præsentation af forskellige typer af heterogene ligevægte"

Søgninger relateret til kemi b