Søgning på: et dukkehjem analyse. Resultater: 19741 til 19760 af 23723
-
AT
ForumindlægHej. Min ven og jeg skal til at lave AT og vi ved godt lidt hvor vi vil henaf, men vi kan ikke rigtig komme frem til en konkret sag. vi vil gerne analysere en blog eller facebook profil med Roman Jakobsons kommunikationsmodel og vi vil gerne undersøge noget med selviscensættelse, anderkendelse o... -
hjælp til fund af materialer - Ku Klux Klan
ForumindlægJeg sidder og skal finde nogle taler afholdt af medlemmer fra Ku Klux Klan til den analyserende del af min SRP opgave. Jeg har allerede fundet nogle taler af Martin Luther King samt Malcolm X, men jeg skal gerne have synspunkter set fra de hvides vinkel også (de hvides, som i nogle medlemmer af... -
Aflejring - dødislandskab
ForumindlægHej :-) For ca én måned siden vi vi på en tur til Vissenbjerg Bakker. Vi skal nu skrive en rapport om dette og om dødislandskab. Jeg skal give en analyse samt fortolkning af vores iagtagelser derude. Vi to tre forskellige prøver (jord) - jeg vil nu gerne fortælle noget om disse prøver... -
Retorik (gentagelser)
ForumindlægHej! Sidder lige og skal lave en analyse af nogle taler, og kom i tvivl om hvad det var det hed, når man i en tale bliver ved med at starte en sætning på samme måde, fx i martin luther kings tale hvor han starter flere sætninger med: I have a dream. Og tilsvarende har det også et flot ord, når ma... -
'De måske egnede' af Peter Høeg
ForumindlægHej med jer alle der kigger forbi.JEg sidder og skal lave en dansk opgave om forfatteren Peter Høeg, og en Analyse på bogen ' De måske egenede '. Jeg ville høre om der måske var nogen der lå inde med en oversigt over Peter's forfatterskab, da det ville vær emig en stor hjælp. Jeg ved ... -
Forord, delkonklusioner og bilag :(?
ForumindlægHej alle kloge hoveder. Vi er jo alle igang med SRP, jeg er kommet i tvivl om nogle ting. Skal der være delkonklusioner for hver af disse punkter, redegørelse, analyse og vurdering? også en hel konklusion til sidst eller kun selve konklusionen til sidst? Forord, det er ikke obligatorisk står der ... -
digtanalyse (invictus) !!!
Forumindlægheej alle sammen jeg håber í kan hjælpe mig med nogle spørgsmål. jeg skal lave en digt analyse om " invictus" og svare på nogle spørgsmål om Nelson Mandela ( jeg har prøvt at søge på nettet, men kan ikke finde svar) 1. how could he keep the prison out ? 2. what did he ... -
Spørgsmål ang. levning
ForumindlægHej, Jeg sidder midt i en historisk kildeanalyse, og har lige et spørgsmål, som jeg håber der er en, der kan svare på. Kilden som jeg skal analysere er et oversat uddrag, har dette nogen relevant indvirkning når jeg bruger kilden som levning? Her tænker jeg på, at ved en oversættelse kan der vær... -
SRP, Finanskrisen
ForumindlægHey. Som mange andre har jeg også SRP, som skal afleveres om kort tid, så jeg vil høre om nogle muligvis kunne hjælpe mig med to ting. 1) Nævne en virksomhed, hvis parametermix har ændret sig eller som er blevet påvirket som følge af den igangværende finanskrisen. (du behøver ikke detaljeret an... -
Virksomheder, brancher og finanskrisen
ForumindlægHey. Som mange andre har jeg også SRP, som skal afleveres om kort tid, så jeg vil høre om nogle muligvis kunne hjælpe mig med to ting. 1) Nævne en virksomhed, hvis parametermix har ændret sig eller som er blevet påvirket som følge af den igangværende finanskrisen. (du behøver ikke detaljeret ana... -
Finanskrisen
ForumindlægHey. Som mange andre har jeg også SRP, som skal afleveres om kort tid, så jeg vil høre om nogle muligvis kunne hjælpe mig med to ting. 1) Nævne en virksomhed, hvis parametermix har ændret sig eller som er blevet påvirket som følge af den igangværende finanskrisen. (du behøver ikke detaljeret ana... -
Haster
ForumindlægHej alle sammen fag: Afsætning A og Mediefag C Jeg har et problem med et af mine problemer i min Problemformuleringen. problemet lyder: Med udgangspunkt i virksomhederne Nike og Adidas skal du beskrive og analysere deres målgruppevalg og positionering internationalt jeg spurgte min lære om man s... -
DSO,hjæælp!
ForumindlægJeg skal til og i gang med min DSO opgave på andet år. Jeg har valgt emnet Kvindefrigørelse. skulle finde noget at analysere og derfor tog jeg filmen 'stolthed og fordom', fordi der var nogle der sagde man godt kunne bruge den. men jeg har stadigvæk ikke fået set den, og er derfor usikker... -
Septrups kommunikationsmodel
ForumindlægHej studieportalen. Vi har i kom/it stillet til opgave at løse følgende: Spørgsmål 2, lyder sådan: I skal redegøre for teorien bag Sepstrups kampagnemodel OG benytte teorien i planlægningen af jeres egen kampagne: - Lav, på baggrund af Sepstrups otte forhold ved modtageren, en analyse ... -
HJÆLP HASTER!!!
ForumindlægSpørgsmål 2, lyder sådan: I skal redegøre for teorien bag Sepstrups kampagnemodel OG benytte teorien i planlægningen af jeres egen kampagne: - Lav, på baggrund af Sepstrups otte forhold ved modtageren, en analyse af målgruppens informationspotentiale ved hjælp af et informationspotentialekor... -
Dansk rapport
ForumindlægHej potentielle hjælpere...jeg skal til at udarbejde en dansk rapport angående Hans Scherfigs meget roste/kritiserende roman; Det Forsømte Forår.derfor ville det være interessant for mig at vide, hvad der kunne være mest relevant at inddrage med hensyn til problemformulering, analyser, samfundssy... -
Hjælp til word, HASTER
ForumindlægHej Venner, Jeg er lidt i en kattepine her. Jeg har fået en SRP-opgave omkring LIX-TAL og skal derfor bruge word til at finde ud af hvor mange ord der f.eks. er med 3 bogstaver og 4 og 5 bogstaver. Jeg skal også have word til at tælle punktummer og den slags. Alt hver der nu er behov for, for at ... -
Hanna Rosin - The End of Men
Forumindlæger da nogen som kan hjælpe mig. ved ikke rigtig hvordan jeg skal starte? write an essay (900-1200 words ) in wich you analyse and comment on hanna rosin's article "the end of men" a part of your essay must focus on how the reporter engages the reader and what the consequen... -
Hanna Rosin - The End of Men
ForumindlægSOS!!! JEG VED IKKE HVORDAN JEG SKAL STARTE :( write an essay (900-1200 words) in which you analyse and comment on Hanna Robin's article "the end of men" a part of your essay must focus on how the reporter engages the reader ans what the consequences of the changes ment... -
Indledning.
ForumindlægHej drenge og piger. Jeg har en del problemer med min indledning, jeg har kun få skrevet dette : I denne opgave vil jeg belyse emnet den kolde krig, ved at analysere, diskutere og redegøre for perioden. Især de to krigsførendes landes motiver, og handlinger vil jeg ligge fokus på, da dette er vi...
