Søgning på: fysik a stx. Resultater: 19761 til 19780 af 154719
-
Vindenergi transport!
ForumindlægNår man transportere energi fra en vindmølle til et hus er det ikke gennem ledningsværker? Kan nogen forklare mig processen, altså når vindmølle energien transporteres til forbrugerne(Har prøvet at finde et billede, som jeg kunne skrive ud fra men fandt ikke noget brugbart). Niveauet er Naturvide... -
kemi... hjælpp
ForumindlægVi er to elever som går på STX, og vi ved ikke rigtigt hvordan vi kommer videre, da vi ikke forstår hvad det er vi skal? Beregn volumenet af 0.0150 M K2Cr2O7, der skal anvendes for at oxidere alle Fe2+ i opløsningen til Fe3+. -
Tvetydig angivelse af uddannelse
ForumindlægBrugerprofilen indeholder et punkt om brugerens uddannelse: "Uddannelse: STX (3.g)". Betyder dette, at brugeren går i 3.g eller af brugeren har afsluttet 3.g? Der lader til at være en del forvirring om det. -
hjælp til rettelse
ForumindlægHej - Har altid været dårlig til engelsk, og at jeg så også har engelsk på stx er surt. Men jeg er i gang med at skrive en "assignment" om mig selv. - Så jeg tænkte på, om der var nogle af jer, der ville hjælpe med at rette lidt grammatiske fejl :) -
Sygeplejeskolen
ForumindlægHej Er det fuldstændigt umuligt at blive optaget på Sygeplejeskolen i enten Århus, Horsens eller Randers her til feb. 2011? jeg har har STX eksamen med rette gennemsnit. Kan de måske optage en hvis der er mange der falder fra i de første uger? På forhånd tak for hjælpen. -
problemformulering
Forumindlæghej. jeg har fået en OSO opgave, hvor jeg skal skrive om min gymnasial uddannelse. jeg har valgt STX, MEN har brug for et par spørgsmål som jeg kan bruge til min problemformulering.. håber virkelig, at jeg får hjælp!!!!! på forhånd tak:) -
Klima
ForumindlægHej guys and girls Jeg har brug for lidt hjælp angående min naturgeografi rapport i STX, 2.g Spørgsmålet er: Forklar herefter årsagen til, at der er nedbørsmaksimum i Napoli i vintermånederne samt nedbørstypen. Hvordan finder man ud af det? Tak på forhånd for hjælpen. - Panda -
k-edge
ForumindlægHej alle Jeg er igang med en fysikrapport, hvor min lære spørger hvad k-edge inden for absorption af gammastråling. jeg ved ikke hvad det er, hvis folk kunne forklare det i et sprog der er til af forstå ville det være godt på forhånd tak, kevin nielsen, stx 1.år -
hjælp til gym valg
Forumindlæghej jeg er en dreng på 15 og bor i kbh. jeg skal til af vælge det gymnasium (stx) jeg vil gå på og det skal have en linje med mat på c. men jeg vil ikke gå på rødovre og avedøre. jeg vil gerne gå på et mere nyt og et med mange elever :D håber i kan hjælpe mig :D -
HA (almen) efter ferien.
ForumindlægJeg regner med, jeg starter på Handelshøjskolen til sommer. Dog er der en række spørgsmål, jeg gerne vil have svar på: - Er STX-student. Vil jeg være meget efter de elever, der har taget HHX, som har flere målrettede fag? - Hvor meget er lektiemængden? - Hvordan er niveauet? -
Fortrydelse af ungdomsuddannelse
ForumindlægHej Jeg har fortrudt valg af ungdomsuddannelse. Jeg vil skifte fra en HF til en stx. Hvad gør jeg? Kan der gøres noget allerede nu, hvor gymnasierne jo ikke kigger på ansøgningerne endnu? Eller skal jeg vente med at blive optaget og derefter søge plads på andre gymnasier? -
Søger svar!
ForumindlægHej ! Jeg vil blot høre om der skulle være nogle herinde der var til skriftlig dansk eksamen STX i 2010? Hvis ja, hvad var emnet, og hvad kunne man skrive om i henholdsvis litterær artikel, kronik og essay? Venlig hilsen Katrine -
Vektor regning
ForumindlægJeg skal løse ligningen a→ · b→= 21 når: a→ = ( 1¦2 ) og b→ = ( X1¦X2) Nogle der kan hjælpe mig? - Hvis det hjælper er det opgave 637 i stx Mat AB1, opgaver (orange matematik bog for 1.x) -
Eksamen
ForumindlægTil sommer skal jeg op til mundtlig fransk eksamen på STX B-niveau, og jeg er en smule forvirret. Er der nogen der ved, hvordan eksamen helt præcist kommer til at foregå, og hvordan man bedst kan forberede sig? -
Eksamen - what to do?
ForumindlægHejsa, jeg vil bare spørge om nogle af jer herinde har gode råd til Psy C eksamen på en HF eller STX? Går selv på en HF, så det ville være lækkert at få svar fra HF'ere. -
Ansøgning gymasium
ForumindlægHej Kan man ændre sin ansøgning selvom man har sendt den, altså på den måde at det er samme gymnasium, men istedet for hf er det stx, og kan man også ændres på de forskellige pladser mellem 1 til 3,hvor 1 er den man allerhelst vil. -
Erhvervsøkonomi C
ForumindlægHej, Nogen som har været oppe i dette fag på stx ? vi skal op tirsdag, og jeg aner simpelthen ikke hvordan eksamen foregår, nogen som kan hjælpe ?? Bare med evt spørgsmål,. hvordan jeres eksamen foregik både mht om man trækker tekst, graf, regnskab eller sådan? -
Differentialregning
ForumindlægHej er der en, der kan hjæloe mig med at forstå denne opgave og hvad man skal gøre. Jeg forstår, at man skal bruge formel 121 i stx-mat b kompendiet, men forstår ikke hvad jeg skal indsætte Mange tusind tak for jeres hjælp på forhånd -
EU's fremtid?
ForumindlægJeg har trukket emne til Historie eksamen STX som lyder således - DK & EF/EU/Globalisering. Jeg har valgt at ligge fokus på problemet med udvidelsen af EU. Men er der nogle der har ideer til en evt perspektivering?. -
Dansk skrf. eksamenssæt 2010
ForumindlægHey derude! nogen der ved hvor jeg kan finde de tidligere stx eksamenssæt i dansk?? eller nogen der selv har været op og kan huske emnerne?? :) skal nemlig op til årsprøve i morgen, og det vil være rart at høre nogle af emnerne! :) på forhånd tak! VH
