Søgning på: matematik b mundtlig eksamen. Resultater: 19761 til 19780 af 132899
-
Engelsk prøve eksamen?!
ForumindlægJeg vil bare gerne vide hvordan en Engelsk skriftlig eksamen foregår? -
Matematik 7 - klasse
ForumindlægHej alle, jeg har bare brug for noget hjælp til de her spørgsmål indenfor matematik: (1/4 L: 3,50 kr) Hvor mange 1/4 L letmælk kan du købe for 20 kr.? Hvor mange 1/4 L letmælk svarer til en liter letmælk? For at lave saftevand skal du blande 1 del saft med 5 dele vand Hvor mange liter safte... -
Matematik linearisering 2
ForumindlægJeg har oprettet tråden matematik linearisering, jeg kunne tilsidst ikke finde rundt i tråden, så har oprettet en ny. Jeg har problemer med to spørgsmål til min opgave. Funktionen er givet e^(-2*x2+6*x-4) .1. Find en tilnærmet værdi for f(1.1) vha. lineariseringen. Mit problem : Giv en vudering... -
En tekst til eksamen???? HJÆLPPPP!
ForumindlægJeg skal til eksamen om en måned og jeg har fået trukket "Når ondskab bliver til kærlighed i fakta eller fiktion. Jeg skal finde en tekst og jeg er helt blank, jeg har ingen idéer om hvilken tekst jeg skal vælge. Jeg tænkte på om i kunne hjælpe mig? Mange tak på forhånd! -
Eksamenbevis: Både B- og A-niveau karakter i et fag?
ForumindlægHej, Jeg var oppe til et fag på B-niveau i 2.g, som jeg afsluttede. Efter 2.g valgte jeg at tage et års pause fra gymnasiet. Da jeg startede i 3.g blev dette fag rykket op til A-niveau. Vil det sige at jeg vil få både mit B- og A-niveau karakter i dette fag på eksamenbeviset eller vil B-niveau k... -
Matematik prøve - Hjælp søges
ForumindlægHej alle der ude , jeg skal have en matematik prøve på mandag den indeholder : . I skal finde den årlige ydelse på et annuitetslån, den gennemsnitlige rente, undersøge en andengradsfunktion, finde nulpunkter og fortegnsvariation og til sidst en ulighed. Er der nogle som har noter om de ti... -
Dumpe et fag
ForumindlægHvad vil der ske, hvis jeg dumper min mundtlige matematikeksamen? Jeg står og skal op i mundtlig matematik, men jeg har ikke haft tiden til at begynde at læse før idag (jeg skulle op i flere eksamer end normalt af årsager) og matematik er i forvejen et område, jeg er meget usikker på. Jeg fik 7 i... -
At holde sit eksamensbevis åbent
ForumindlægHejsa, jeg henvender mig til jer for at stille et spørgsmål omkring at holde sit eksamensbevis åbent. Jeg ønsker at komme ind på en uddannelse der kræver et højt snit men snittet er der desværre ikke endnu, og det tror jeg heller ikke at det kommer til at blive når jeg afslutter gymnasiet. Jeg sk... -
Eksamens opgave om Tjernobyl
ForumindlægHejsa, jeg står og skal lave et eksamens opgave i samfundsfag. Vi har om emnet Miljø, og derfor har mig og min gruppe valgt at have om Tjernobyl.. Vi har erfaret at der er en masse om emnet, men dog har vi nogle punkter vi ikke helt kan finde noget om.. Disse er:Hvordan påvirker/har det påvirket ... -
Lyd - Udvidet eksamens spørgsmål
ForumindlægHej, jeg er så heldig at have 24 timers forberedelse til min fysik eksamen i morgen.I dag har jeg så trukket mit emne:LydMed underemner:- Bølger (hastighed, bølgelængde, frekvens)- Lydens hastighed- Den svingende streng (Øvelse i bølgelæreDu skal omtale øvelsen "Den svingende Sreng".Det... -
hvad gør man i eksamens situationen?
ForumindlægSpørgsmål.. Hey Tjina. (eller andre med evt. viden ang. mit spørgsmål) I religion, når man f.eks. som dig, trækker Lukas evangeliet kap. 13, så er det jo en ukendt tekst, ikke sandt? Hvad skal man så snakke om? Gennemgå teksten og forklare hvad der sker, eller snakke mere perspektiverende om kris... -
DANSK SKRIFTLIG EKSAMEN - KRONIK?
ForumindlægHej :) Jeg skal op i dansk skriftlig eksamen imorgen og jeg er en del i tvivl om hvordan man skriver en kronik? Har kigget på nogle eksempler om kronikker herinde, men de er ret forskellige fra hinanden. Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man skriver en kronik? det kunne være en kæmpe hj... -
skriftlig kemi eksamen!
ForumindlægEr der nogen, der ved hvor man kan finde nogle eksempler på eksamensopgaver og tilhørende besvarelser i skriftlig kemi højniveau.. Er nemlig lidt på vildspor mht hvorledes man skal besvare opgaverne og hvilke slags opgaver der vil blive stillet til eksamen, så det ville være rart med nogle trænni... -
AT eksamen kan det passe ...
ForumindlægHej alle sammen. Mht. AT eksamen, kan det da virkelig passe, at man ikke skal fremlægge sin synopsis som så, men bare fremlægge: - Problemformulering og problemstillinger - Hovedkonklusion - Metode, empiri og teori - Fagenes muligheder og begrænsninger - Evt. nye ting til rapporten (hvilke nye ti... -
Biologi A eksamen HJÆLP!
ForumindlægHej Alle. Jeg er i øjebliket i gang med at forberede mig til eksamen imorgen i biologi A. I min problemformulering står der: Med udgangspunkt i det vedlagte materiale skal de forberede en fremlæggelse, hvor du ANALYSERER OG VURDERER de to artiklers biologiske indhold. Er der nogen, som kan u... -
meget forvirrende og snart eksamen ?
Forumindlæghar nu læst flere sider om kristendommen og de bliver ved med at sige jødedom var i det gamle testamente. Men jeg forstår bare ikke hvorfor man så begynder at kalde det kristendommen og hvordan kan man stadig tro på jødedommen, hvis det nye testamente er kristent ? håber der er nogen der kan hjæl... -
Hjælp til menstruationscyklussen i biologi - eksamen
ForumindlægHej, Jeg er gang med at lave en disposition til min biologi eksamen, men forstår ikke helt menstruationscyklussen.. synes den virker meget kompliceret, så håber der er en der kan forklare mig den (gerne detaljeret). Spørgsmålet jeg skal besvare lyder: Gøre rede for menstruationscykl... -
Eksammen: Trigonometriske funktioner
ForumindlægHejsa. Jeg står og skal til eksammen i mat A, men har et spørgsmål, som jeg håber nogle kan hjælpe mig med:) I et eksempel om åndedræt, skal man isolere c i denne ligning: sin(pi * x+c)=-1 det skulle meget gerne blive sådan: sin(c)=-1 c=3*pi/2 Men jeg forstår ikke hvorfor det bliver sådan, heelp ... -
EKSAMENS SPØRGSMÅL, HJÆLP HURTIGT!
ForumindlægHej Jeg har trukket min 24 timers fysik eksamen idag, og håber nogle kan hjælpe mig med dette hurtigt! Er der nogle der kan opstille en oversigt over de forskellige energiformer og omdannelsen af energi imellem disse former? ved godt der er mange herinde som har spurgt om noget lignende, men syn... -
Old-eksamen i morgen!
ForumindlægHeeej. Jeg sidder her og er i gang med at læse nogle af iliaden's sange op til eksamen i morgen tidlig. Nogle der kunne give en hjælpende hånd med at give et referat af den 22. sang? Det ville hjælpe så meget, for jeg forstår ikke rigtig hvad der sker. Takker på forhånd. M.v. Rikke Karlsen
