Søgning på: dansk sprogpolitik. Resultater: 19781 til 19800 af 40954
  • oversættelse

    Forumindlæg
    hej.... :-) jeg har lige oversat en tekst fra dansk til engelsk og jeg ville spørger om der var nogen der ville værre så søde rette den igennem... smid lige en kommentar hvis du gider at rette den. tak på forhånd :-)
  • heksejagt hovedspørgsmål

    Forumindlæg
    Hej Alle Jeg skal til at skrive dansk historie opgave, og har valgt at skrive om heksejagt i middelalderen. MEN, ved ikke hvad mit hovedspørgsmål kan være? hvad jeg skal redegøre for? nogle der har én ide?
  • Fortolkningshypoteser

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder netop og laver dansk stil. Jeg har bla. fået til opgave at lave en fortolkningshypotese af en tekst. Er der nogle der kan fortælle mig hvad det er? På forhånd tak :) Sebastian
  • Hjælp til kommatering

    Forumindlæg
    En venlig sjæl der kunne hjælpe, med at sætte de rigtige kommaer for mig, er nemlig ikke særlig god til det. eller tilføje nogle dansk faglig termer/begreberl Tak på forhånd.
  • argumenterende artikel

    Forumindlæg
    hej alle sammen jeg skal skrive en artikel om argumenterende artikel på hf niveau i dansk kan nogen hjælpe mig med at hvordan kan jeg begynd og skrive?
  • "ville have gjort" på tysk

    Forumindlæg
    HejEr der nogen, der kan hjælpe mig med konstruktionen "ville have gjort" på tysk? Sætningen lyder på dansk: Denne bedøvelse medfører, at søstrene gør noget, som de ellers aldrig ville have gjort. Tak.
  • HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hej ALLE! Jeg er virkelig fortabt... jeg har en personbeskrivelse for til i morgen om en fra min klasse, men jeg er helt fortabt.. er der en herinde, som kan oversætte 50 ord for mig, fra dansk til Spank? Mvh. miiig
  • Karriere

    Forumindlæg
    Hej SP :) Jeg tænkte om der findes forum (helst dansk men engelsk kan da gå an), hvor man udelukkende debbatere om videregående uddannelser, karriere osv.? Nogen der kender noget? :)
  • En der har tid til et hurtigt kig?

    Forumindlæg
    Hej:)Er der en der vil rette min dansk stil? ikke sådan noget vildt, bare et lille hurtigt kig og rette de værste kommafejl? Hvis det er så smid jeres mail så skal jeg nok sende den :)
  • HJÆLP! Skole noveller?!

    Forumindlæg
    Jeg har trukket emnet: Skole til dansk-mundtlig eksamen og jeg kender ikke nogle noveller/digte som handler om skole???!!! Er der nogle der kan hjælpe mig ?
  • eksamen maj 2005

    Forumindlæg
    hey,ville lige høre om der ikke er nogen der har en eksamens opgave i dansk niveau a fra maj 2005???har temlig meget brug for den!!skal nemlig aflevere i morgen.mange tak på forhåndmvh cfc4ever
  • Foredrag - Emne..?

    Forumindlæg
    Hej, ville lige høre om der er nogle der har nogle forslag omkring emner til et foredrag i dansk..? Det må være ALT. Har bare ikke så mange idéer selv lige i øjeblikket, så er der ikke nogle der kan hjælpe??VH Groth
  • SRP- hjælp

    Forumindlæg
    Hejsa Er der nogle der kunne kommer med nogle ideer om hvad man kunne undersøge, hvis man valgte emnte "Strålebehandling af kræft" indenfor fagene bioteknologi og dansk til sin srp?
  • HJÆLP "de nøgne træer"

    Forumindlæg
    sidder med en dansk stil om de nøgne træer. opgaven lyder på at skrive en diskussion om Holger Mikkelsens moral. Nogen der har meninger om det og har lyst til at hjælpe?!
  • Grammar assignment

    Forumindlæg
    Hej :-) Er der en der vil rette denne engelsk aflevering for mig? Den er ikke særlig lang. Det er en nogle engelske sætninger, hvor vi skulle rette fejlene i dem og skrive hvad fejlen er, og så er det en oversættelse fra dansk til engelsk.
  • hjælp

    Forumindlæg
    hej alle sammen . jeg har dansk på a niveau og søger efter nogle artikler og eksempler om "Journalistisk" og "Introducerende artikler ", "Analyserende oplæg for novelle"
  • Titel på kronik?

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal skrive en kronik i dansk, men hvad skal titlen hedde? Skal det være overskriften af de analyserede tekster, eller en titel, der passer bedst til emnet, som jeg selv finder på - eller frit valg?
  • Sygeeksamen 2011

    Forumindlæg
    Goaften. Hvis nogen herinde har været til sygeeksamen i Dansk i 2011 på HHX, og kender titlen på opgave(-n/-erne), må i meget gerne skrive. - På forhånd tak.
  • Oversættelse af to korte sætninger

    Forumindlæg
    Hej. Håber I kan være behjælpelige til, at oversætte disse to danske sætninger til tysk. - Et bibliotek med plads til 10.000 bøger. - Udover det var jeg vidne til en fodboldkamp. På forhånd mange tak :-)
  • citere? hvad haster eksam

    Forumindlæg
    hej ville lige høre skal til dansk eksam imorgen og der står i min stil at citerer fra Dahlerrups tale ? hvad menes med citere, er det tage noget fra teksten og skriv det i stilen og dermed forklar den?