Søgning på: fysik noter b. Resultater: 19781 til 19800 af 110438
-
Bestem udtryk
ForumindlægHej. Jeg har en opgave, der gør, at jeg sidder lidt fast i min aflevering. Opgaven lyder som følgende: Sammenhængen mellem temperaturen t, målt i grader celcius, og temperaturen F, målt i grader fahrenheit, er givet ved F = 1,8 * t + 32 Bestem et udtryk for trykket som funktion af ... -
hurtig svar - please, nemt spg.
ForumindlægHej alle! har lige et spg. kan man godt skrive 7580 m 854 m/sek = 8.8 m/sek. Altså, kan man godt skrive m / m/sek?? -
HAR DU NOGLE IDEER ???
ForumindlægHej derude er der nogle af jeg der har nolge ideer til hvad jeg skal skrive om emnet " Hvad ville du bruge/gøre hvis du vandt 1.500 euro" jeg har selv skrevet at jeg ville købe en computer og tage på en rejse men er der andre ting der kunne være godt at skrive??? -
Sammenhæng mellem vanddybde og bølgehøjde, bølgetop og bølgedal?
ForumindlægHej. Jeg har lige et spørgsmål angående bølger. Er der en sammenhæng mellem vandybde og bølgehøjde, bølgetop og bølgedal? På forhånd tak for hjælpen. -
jeg har bruge for hjælp i Fotoelektrisk effekt.
Forumindlæghej. jeg ville bare vide hvordan man finder eller isolere AL løsrivelsesarbejdet. her er formlen Ekin, maks = Efoton - AL = h * f * AL du må godt give et eksempel, så det er nemmere at forstå. på forhånd tak. -
Vekselstrøm
Forumindlæg1. Hvad er sammenhængen mellem induktionsstrøm og vekselstrøm? 2. Danner man vekselstrøm ved at føre en magnetstang ned i en spole, og så ud igen? Eller hvordan er det processen foregår? -
hjælp!!!
ForumindlægHej... jeg har virkelig brug for gode råd... jeg skal lave noget i natur fag hvor på spørgsmålet lyder: find enkle kemiske forbindelser. Der arbejdes med enkle kemiske forbindelser i relation til sundhedsmassige og fysiologiske sammenhæng,eks salte,oxygen og kulddioxid... jeg aner virkelig ik hva... -
AT 2011
ForumindlægDet fandme et lorte emne som er blevet valgt i år, jeg har ingen ide om hvad jeg skal vælge.. Jeg vil gerne skrive i noget naturvidenskabeligt og Historie, men kan ikke finde op noget.. -
skriftligt optagelsesprøve
ForumindlægEr der nogen der ved hvordan skriftligt optagelsesprøve foregår ? hvordan er det ? -
Hvad kan en potensfunktion bruges til i den virkelige verden?
ForumindlægSe overskrift. Regner ikke ud fra en bestemt funktion, men mere potensfunktioner generelt. -
Teori - doping
ForumindlægHej. Jeg sidder og skriver synopsis til min AT eksamen her til sommer, hvor jeg har valgt emnet doping. Jeg har valgt at beskæftige mig med unge cykelrytters holdninger til dopingmisbruget i cykelsporten. Men nu er jeg blevet i tvivl om, hvilken form for teori man kan inddrage til dette. Er der n... -
hjælp til synopsis
Forumindlægjeg har lavet en synopsis og jeg skal op på mandag. jeg har om BOTOX og har valgt Biologi og Psykologi, har metoder og case i psyko men mangler bio-metoder:( Hjælp Hjælp Hjælp! -
differentialregning og differentialligning
Forumindlæghvad er forskellem mellem differentialregning og ligning? -
fedt,kulhydrater og proteiner
Forumindlæghej er der nogle der vil hjælpe mig med at forklare fedt,kulhydrater og proteiner. kan ikke rigtig finde ud af at forkalre en uddybende tekst om det .... jeg skal forkalre det hver for sig på forhånd tak :) -
Finde frekvens
ForumindlægGodaften! Jeg sidder her med en fysikopgave jeg ikke helt kan få til at stemme oppe i mit hoved. Jeg har fået oplysningerne: Vdyb=4,2m/s λdyb= 12,0 m λlav=6,0 m Jeg har herudfra regnet img frem til at fdyb=0,35Hz. Spørgsmået lyder nun således: Hvor stor e... -
Stationært svar på en påvirkning
ForumindlægHej. Jeg har har denne påvirkning: 13*√(2)*cos(13t)+5*sin(√(3)+13t) som jeg skal bestemme et stationært svar til. Er der nogen der kan hjælpe med dette? -
Kuldioxid
ForumindlægHvad er kuldioxid? -
Optagelsesprøve til gymnasie
ForumindlægHej, jeg er desværre ikke blev egnet til gymnasiet, da min UU-vejleder påstod at jeg manglede noget i engelsk. Jeg skal snart tage til en optagelsesprøve på et gymnasium jeg ønsker, til optagelsesprøven har jeg nogle spørgsmål som jeg er i tvivl om som lyder således: Hvilke fag jeg kommer op i?... -
Galileo Galilei
ForumindlægHej allesammen har lige et sprørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med. På hvilken måde repræsenter Galileis opdagelser et nybrud i videnskabelig forstand ? Tak på forhånd :-) -
Saltvand
ForumindlægHvis nu man skal bruge saltvand til et forsøg, men hvis der ikke er saltvand i fysiklokalet, hvordan kan jeg så lave saltvand?
