Søgning på: Dansk. Resultater: 19861 til 19880 af 40954
-
Hjælp. mundtlig eksame
ForumindlægHej, jeg skal op i dansk her starten af juni.. Og jeg tænkte på og nogen kunne give mig nogle få ideer eller råd om, hvordan jeg kan gøre det godt. :D. Tak på forhånd -
En simpel sætning
ForumindlægEr denne sætning skrevet korrekt og hvad betyder det på dansk? because as long as she has determined she can choose her own fate -
Essay
Forumindlægheej jeg er lidt på røven, jeg skal skrive et essay til i morgen i dansk, og jeg er helt på bar bund med emner. Jeg ville sætte pris på, hvis der var nogen der havde nogle forslag :D -
Oversættelse til latin
ForumindlægHej :) er der en begavet hjerne som kan oversætte dette til latin (ugen google translate eller noget andet lort) Dansk: Det vil glæde mig at se dig/Jer til mit studentergilde Latin: ?????????????? Mvh emilh -
Det moderne gennembrud
Forumindlæghej jeg skal op i dansk eksamen i det moderne gennembrud. og jeg har tænkt mig at tage ørneflugt af henrik pontopiddan . men er der nogle der kender en anden tekst som jeg kan perspektivere ørneflugt til ? -
Synopse til i morgen
ForumindlægHey! Jeg er meget i tvivl om hvordan en dansk synopse i prøveform b ser ud, og jeg skal skrive en til i morgen. Er der nogle der har en jeg låne og kigge på for inspiration? På forhånd tak;b -
helle H. venligfremmede morale?? underlig slutning??
ForumindlægJeg sidder her med min dansk eksame tekst som er venligfremmede af helle helle, er der nogle der eventuelt kunne give mig nogle fif eller forklaringer på hvad moralen og hvor den høre til? - På forhånd tak - Chriatian :D -
da/hi opgave
Forumindlæghej allesammen. Jeg skla skrive en dansk og historie opgave, jeg har om individets tid 1960-2001, jeg skal skrive en problemstilling, som jeg har svært ved. nogen der kan hjælpe? -
Én tysk sætning
ForumindlægDansk: "Raceloven er blevet indført."Mit bud: "Das Rassengesetz ist einführt geworden".Jeg tvivler på, at det er rigtigt! -
hjælp
Forumindlægjeg skal lave en opgave i dansk, det skal være en kronik og armadillo, tænkte på om der var nogle herinde som har arbejdet med filmen armadillo? og om jeg kunne få lov til at se jeres opgave? -
Se Spurvehøgen
ForumindlægEr der nogen der har en analyse eller fortolkning eller et link til novellen, "Se spurvehøgen", af Peter Seeberg ? Har ikke altid gået på den skole jeg går i, og det er sådan at jeg skal op i dansk. På forhånd tak -
Kommaøvelser
ForumindlægSkal op i dansk eksamen i morgen, har ikke rigtigt noget at tag mig til... Så jeg vil gerne spørge om, hvis i kender nogle godt hjemmesider, eventuelt kommaøvelser, så vil det være meget rart :) - Tak på fohånd.. -
Hjælp - Spansk!
ForumindlægOversættelse fra DAnsk til SPansk. har selv forsøgt, men håber der er en der gider at rette det igennem, da jeg er i tvivl mange steder..Dansk: da Paco og Iván er på jagt.Spansk: cuando Paco y Iván están de cazaDansk: En anden landarbejderSpansk: Otro trabajador (er det ik rigtigt at der ska være... -
Artikel analyse
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive notater til min dansk eksame. Hvis jeg skulle trække en artikel, er det så en god idé at starte med inddrage definitionen på en artikel? På forhånd tak. -
Hjælp til tysk sætning
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om, hvad denne sætning betyder på dansk. "Das kommt an bei den Mädchen nicht so gut an." Hjælp på forhånd tak. -
En sætnintg!
ForumindlægHej er der nogen der kan oversætte denne sætning til dansk? Har ikke fået noget gloseark da jeg ikke var i skole i dag, så har lidt svært ved det:/ in urbe princeps habitat et imperat -
Peter Seeberg "Stilladset"
Forumindlæghej står og skal til fs10 mundtlig dansk imorgen. Teksten jeg skal op i hedder stilladset og er skrevet af Peter Seeberg, nogen der har en analyse eller nogle guldkorn til teksten? Mvh. Søren Eriksen -
Christiania for og i mod
ForumindlægHej :) Jeg er ved at skrive dansk-historie opgave.. strår og mangler to artikler hvor den ene er for christiania og den anden i mod.. håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe mig med dette -
Mundtlig eksamen FSA
ForumindlægHej. Jeg har hørt en masse om at hvis man trækker noget skriftlig til mundtlig dansk (alt bortset fra billeder eller video) så skal man vælge et stykke man vil læse højt. Men hvor meget skal man mindst læse? På forhånd tak. -
Oplæsningsstykke til analyse
ForumindlægJeg skal op mundtlig dansk i 10. klasse, og har valgt denne reklame: http://foversta.free.fr/lanc33.jpg Men da det jo er en reklame, skal jeg have fundet et oplæsningsstykke på ca. ½ side. Nogen der kan hjælpe mig?
