Søgning på: Engelsk. Resultater: 19861 til 19880 af 23967
-
Søger rettelse af stil, hurtigt!!!
ForumindlægHej alle Jeg har fået en aflevering for i engelsk. Det er en FSA fra et par år tilbage. Jeg hár skrevet den, og den er på 385 ord. Jeg vil høre, om der ikke er et af jer superrare mennesker, der vil rette min opgave igennem for mig. Jeg skal aflevere opgaven i morgen, så det vil være... -
SRP - Nynazisme
ForumindlægHey alle! Jeg skal snart til at skrive SRP i Samfundsfag og Engelsk, hvor mit emne vil omhandle nynazisme Jeg skal arbejde med filmen American History X, som betyder at jeg på et eller andet tidspunkt i opgaven skal redegøre for nynazisme specifikt i USA, årsager, konsekvenser, unge mm. D... -
SRP - Emne,hjæælp :(
ForumindlægJeg skal vælge fag på fredag, og har overhovedet ingen ide om hvad jeg vil skrive om. Jeg har dog valgt at inddrage Afsætning A, men ved ikke hvilket andet fag jeg mere skal vælge, da jeg virkelig er blank om hvad jeg kunne tænke mig at skrive om. Har overvejet Engelsk eller IØ.. Pleeeease, hjælp... -
Nogle emne forslag til SRP ??
ForumindlægJeg skal skrive SRP om ca. en uge, mine valgte fag er Engelsk og Historie. Jeg har valgt emnet "udvandring til USA fra Ireland", men jeg er ret usikker om det, fordi jeg kan ikke rigtig finde materialer om det. Jeg kan godt nå at skifte emnet, ER DER NOGEN; DER KAN GIVE MIG NOGLE GODE ... -
SRP - Regnskabsanalyse VØ
ForumindlægHej folkens Sidder og er gået lidt i stå, har lavet en aktieanalyse af SAS, og skal nu i gang med den store del - Regnskabet. Problemet er at jeg ikke ved hvor jeg skal starte, hvilke nøgletal jeg skal regne ud m.m., bl.a. fordi det står på svensk og fordi vi jo helst skal gå UD OVER faget :/ Ha... -
Åben problemformulering
ForumindlægJeg skriver som alle andre i øjeblikket studieretningsprojekt, dog er jeg lige løbet ind i et problem.. Jeg skriver om "imperialisme" (hovedfaget er engelsk, så min fokus skal ligge på litteraturen under imperiet), men er i tvivl om jeg overhovedet behøver at komme ind på det britiske ... -
Push- og Pull faktorer ift. immigration. Relevante for mine fag?
ForumindlægHejsa kloge mennesker. Jeg sidder og arbejder på min DIO, hvor jeg har sat mig for at finde årsagerne til at immigranter søger lykken i USA. Jeg har valgt fagene Engelsk A og IØ A. Problemet er bare, at jeg kan ikke se hvilke metoder jeg skal bruge. Kulturanalyse synes jeg ikke der er nok a... -
Dødsstaf i USA-Problemformulering......
ForumindlægHejsa, Jeg har valgt at skrive SRP i engelsk B og samf A. Jeg har læst en masse (herunder Dead man walking samt en masse artikler) og har fundet en del problemer man kunne tage op. Jeg ved bare ikke hvilken der vil være mest relevant i forhold til de fag jeg har valgt. Lige pt, tænker jeg på... -
Grammatik!!
ForumindlægHej alle Vi skal aflevere engelsk fredag, og så ville jeg lige høre om nogen kunne hjælpe mig med en sætning som vi skal finde fejl i: Opgaven lyder: find én fejl i sætningen og forklar hvori fejlen består Sætningen lyder... -
Genremæssig perspektivering
ForumindlægHej allesammen Jeg er igang med en litterær artikel om "Løgnen" af Raymond Carver og jeg har været gennem det hele altså analyse, fortolke osv, men jeg mangler en genremæssig perspektivering, men jeg er ikke sikker på hvad det er. Det er nok et af de store litteraturiske periode... -
Oversættelse
ForumindlægGodaften Alle sammen, Jeg er i gang med oversætte fra dansk til engelsk, da jeg har virkelig problem med engelsk , jeg har prøvet og gjort det bedste jeg kunne da jeg virkelig er dårlig til engelsk. Ps. Den danske version er nede under hvis i nu ikke kan forstå hvad jeg skrevet på engelsk. Tak p... -
kommentarer til indledning :)
ForumindlægHejsa :o) Jeg sidder i .... til halsen. Jeg aner simpelthen ikke, hvordan jeg laver en ordentlig indledning.. Nu har jeg prøvet og vil derfor blive rigtig glad, hvis jeg kunne få noget respons på, om det er en ordentlig indledning :o) Indledning: Jeg har valgt, at beskæftige mig med kvinden... -
God til at skrive Abstract ??
ForumindlægHej Søde mennesker. Er der nogle der her i løbet af ugen gider læse et abstract igennem til min SRP ? Jeg er ikke stærk i engelsk og jeg er ikke særlig kreativ, hvad angår at være fængende i mine afleveringer. Så ville hører om der var nogle der havde lyst til at give en hånd? i hver... -
Hjælpelærer til SRP søges (EN/HIS)
ForumindlægSom overskriften siger, søges der hjælp til studieretningsopgaven i engelsk og Historie. Opgaven omhandler: "Under a thousands splendid suns" af Khaled Hosseini Afghanistans historie fra 1973-2003 Problemformuleringen er ikke udleveret endnu - Derfor den korte opgavebeskrivelse. Lokatio... -
Samfundsfags begreber!!!
ForumindlægJeg skal skrive studieretnings projekt i engelsk A og samfundsfag B. Jeg skriver om "Kulturmøde (i England). Jeg tager udgangspunk i bogen " Brick Lane", som handler om tvangsægteskab, kulturmøde, kultursammenstød, identitet osv. -Hvilken begreber/ teorier kan jeg bruge i sa... -
Analyse i historie?
ForumindlægHej! Jeg befinder mig ligesom mange andre stakkels 3.g'ere i SRP-fasen. Jeg skal skrive om forbudstiden i USA i historie og engelsk. I historie er jeg bl.a. blevet bedt om at 'foretage en analyse af forbudstiden (...)'. Der er ikke tale om konkrete kilder, der skal analyseres, som man... -
SRP - Korrektur og kritik
ForumindlægHej. Jeg skal aflevere SRP opgaven d. 22 december. det er en opgave med omfang af 20 sider. Jeg "søger" en der vil rette min opgave igennem med henblik på korrektur og generelt kritik (hvis noget er kludret eller ikke passer ind mm). Der er Engelsk - mediefag. Jeg regner med at være fær... -
små oversættelser
ForumindlægJeg skal i morgen til årsprøve i engelsk mundtlig, og har forsøgt at oversætte disse sætninger: Jeg (for)tolker det - I interpret it Jeg får et indtryk af - I receive an impression of Jeg har trukket - I have drawn/I drew Er det helt forkert? Og så vil jeg høre, om der er nogen, der ved, om ma... -
Analyse/fortolkning
ForumindlægHej derude. Jeg har skrevet en analyse/fortolkning af en engelsk tekst. Analyse/fortolkning fylder næsten 2 sider og er skrevet på dansk. Jeg sidder og er virkelig i tvivl om det er ikke blevet for resumé-agtig og om der er en klar rød tråd? Så det gør intet, at man ikke kender den analysere... -
Novo Nordisk strategi
ForumindlægHej alle på studieportalen.. :) Nu sidder alle jo og skriver SRP i disse dage, og eftersom jeg har lidt svært ved at få redegjort for nogle enkle ting tænkte jeg at jeg måske kunne hente lidt hjælp herinde fra :)! Jeg har VØ og Engelsk, men min opgave er primært om Innovation i Novo Nordisk.. S...
