Søgning på: dansk reportage. Resultater: 19861 til 19880 af 41162
-
Hjælp mig med omregning af valuta
ForumindlægHjælp mig. Jeg skal have lavet en matematik aflevering færdig til d.10/3. Jeg kan ikke omregne udenlandske penge til danske kroner. Jeg har glemt hvordan man gør. Der står at jeg skal omregne 269 mio. dollars til danske kroner. Hjælp mig så hurtigst som muligt. Dollarkursen er på 654.40 kr. -
Hjælp til globalisering
ForumindlægSidder med en eksamens opgave, hvor der er et spr. omkring globalisering Hvad globaliseringen betyder for det danske arbejdsmarked. Til dette kan jeg kun komme i tanke om at vi mister arbejdspladser (outsorcing) men det jo ikke nok - så hjælp... og et omkring vores velfærd - hvad betyder vo... -
oversættelse
ForumindlægSe vedhæftet fil. (Ved godt, det er det samme indlæg har bare vedhæftet opgaven i 2004) En lille tysk oversættelse. Det er en oversættelse af de første 20min, i filmen "Der Tunnel". OBS: Den danske tekst stemmer ikke helt overens med den tyske. Jeg holder mig ikke præcis til den danske ... -
Hjælp til DIO
ForumindlægHej allesammen. Jeg kunne godt tænke mig noget hjælp til min problemformulering. Jeg har valgt fagene, IØ og Dansk Mit emne er krig Jeg har kigget efter udviklingstal i afghanistan men kan desværre ikke finde nogen. Og dansk delen har jeg tænkt mig at analysere filmen armadillo. Nogen der har n... -
Metode hjææælp
ForumindlægHej Jeg har om nazismen og Hitler selviscenesættelse, i dansk og historie. Jeg har dermed analyseret propagandafilmen "Triumph des Willens" af Leni Riefenstahl, men hvilken metode i dansk bruger jeg her? Her ønsker jeg at bruge filmen til at vise nazismen og Hitlers selviscenesættelse... -
Armadillo
ForumindlægHej allesammen. Jeg vil analysere, hvordan kulturmødet belyset i filmen Armadillo. Til sidst vil jeg vurdere, hvordan filmen har påvirket danskerne, og i denne forbindelse vil jeg diskutere, hvordan økonomien i Afghanistan bliver belyst. Nogle der har nogle ideer til hvilken metoder jeg kan ... -
Hvordan kan jeg forberede mig til prøverne??
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen her om 2 uger, og jeg har styr på matematik, og engelsk mundtlig.. Resten ved jeg ikke hvordan jeg skal forberede mig på.. Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre i hhv. dansk læse/retskrivning, fysik, geografi, historie og dansk skriftlig fremstilling??? Tak! -
Danish Mother Seeking
ForumindlægEr der nogen, der har lavet et dansk essay med overskriften Danish Mother seeking, omhandlende ViralDenmarks markedsføring af en video af en dansk kvinde der efterlyste en udenlandsk mand, som var faderen til hendes søn August(kan bl.a. ses på Youtube). Essayet handler i øvrigt om viral marketing... -
Metode
ForumindlægJeg har Dansk og Idræt i mit AT forløb. Derfor har jeg to spørgsmå: 1. I dansk har jeg analyseret en blog på internettet, derudover har jeg brugt en bog fra OUH omkring kraft, men hvad hedder det som metode ?? 2. I idræt har jeg været fysik og lavet mit eget trænings program, men hvad... -
Fsa
ForumindlægHej mit spørgsmål er at, i maj så havde 9 klaserne fsa dansk læseprøve maj 2013 og hvornår kommer der en dansk læseprøve december 2013. -
Problemformulering til Nationalromantikken?
ForumindlægJeg har tænkt mig at skrive i begge fag, hvor jeg i historie vil skrive om nationalromantikkens baggrund osv. (slesvig-holsten mm.) og i dansk havde tænkt at analysere nogle tekster. Nogen forslag til en problemformulering til min dansk/historie opgave, som handler om Nationalromantikken? -
Økonomi
ForumindlægJeg laver synopsis om den danske økonomi Hvad er de største problemer i dansk økonomi? Har indtil videre noget med mangel på arbejdskraft, på trods af, at mange ufaglærte har svært ved at få arbejde (der ledes efter kvalificeret/faglært arbejskraft) Pres på velfærdsstaten --> øget forsørge... -
Ordbøger / formelsamling
ForumindlægJeg prøver lige igen formuleret på en anden måde. Er er nogen der ved hvor man kan trække gyldendals ordbøger dansk/ engelsk og omvendt, samt dansk/tysk og omvendt? Min søn skal starte på efterskole og de skal ha det installeret på pc. Selvfølgelig helst gratis, eller nogen der sælger det billi... -
AT HJÆLP!!!!!!!!!!!!!
ForumindlægHej alle jer derude. Så er det snart min tur til at fremlægge AT i DANSK og SAMFUNDSFAG, hvor mit overordnet emne er REALITYSHOW-ISCENESÆTTELSE.. Da jeg aldrig har lavet et talepapir før, vil jeg høre om der er nogen derude der har lavet et talepapir i de følgende to fag: dansk og samfundsfag, og... -
Eksamen tekster
ForumindlægHej, jeg skal til Dansk A eksamnerne næste skoleår, og vil derfor gerne øve mig på analyse og fortolkning af noveller, uddrag fra romaner, og meget mere. Jeg vil derfor gerne spørger om, hvilke tekster er ofte brugt i analyse og fortolkning i Dansk A, så jeg kan gå igang med at læse og analyser... -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægJeg har brug for hjælp til at oversætte en dansk sætning til tysk, men problemet er er det skal være på førnutid Har jeg oversat rigtig Dansk (Datid): Jeg har været ude og spise med min familie Tysk (Førnutid): Ich habe und essen mit meiner Familie gewesen Tak på forhånd:) -
AT - kampen for det gode liv
ForumindlægHejsa! Jeg skal til at have AT og har fået emnet fra sidste år. Jeg har valgt fagene dansk samf, og vil godt fokuserer på "kampen mod materialisme". Jeg har tænkt mig at bruge filmen into the wild som materiale, men kan man godt det, når man har dansk som fag? Så ville jeg bare lave... -
Engelsk translate ?
ForumindlægHej Alle Jeg tænkte på om nogen af jer kender nogle gode proggrammer man kan downloade til at oversætte lange sætninger osv. ligesom google translate, men bare uden at man behøves at gå ind på internettet før man kan dette ? Håber i kan svar hurtigst muligt, har virkelig brug for det. Skal br... -
Hjælp til oversættelse af sætning
ForumindlægHej derude. Jeg er ikke sikker på, at denne sæstning er korrekt oversat fra dansk til spansk. Jeg har oversat følgende sætning fra dansk til spansk: Hvofor laver du ikke en kage til din vens fødselsdag? Porqué no tú prepara un para a el compleaños de amigo? ... -
hjælp....SRP
ForumindlægHej folkens, Jeg skal jo snart vælge fag, og jeg skal vælge biologi som det ene. Jeg havde tænkt på et emne om søvn. Har overvejet kombinationerne endten biologi/dansk eller biologi/historie. Men kan ikke rigtig finde ud af hvordan søvn kan kobles sammen på de dansk eller historie? Nogle ...
