Søgning på: engelsk brev. Resultater: 19861 til 19880 af 25907
-
What to answer?
ForumindlægHey, vi har fået en engelsk aflevering for, hvor vi skal besvare nogle spørgsmål angående, hvordan det er at komme ind på gymnasiet. Jeg næsten færdig med, der er lige to spørgsmål, hvor jeg simpelthen ikke ved, hvad jeg skal svare. Det vil derfor være en meget stor hjælp, hvis I kunne give... -
Lille stil på 500. Kigges igennem, takker :)
ForumindlægHejsa. Jeg har en lille engelsk stil på 500 ord, som jeg meget gerne vil have tjekket igennem for fejl. Kunne virkelig være en god hjælp for mig, da jeg har kopiret den som den er, også vil jeg gerne have den i rettet version så jeg kan se mine fejl da min lærer ikke retter så jeg kan se alle min... -
skriftlige fag
ForumindlægHej.. nogen der kan fortælle hva der skal til for at få høje og gode karaktere i skriftlig dansk samt skriftlig engelsk..? :S har været til årsprøve i fagene, og det er sku ikk gået for godt :S selvom mine normale karaktere er udemærkede :D håber på lidt hjælp, så jeg kan give den gas til næ... -
Analyse og fortolkning!! Litterær artikel
ForumindlægHeejsa ! har denne stil for til mandag i dansk. og vil bare vide om der er nogle der vil hjælpe mig med det. Det er om salmen "Dend Fierde Aften-Sang" (fra Aandelige Siunge-Koors Første Part, 1674.) Mange tak, hvis I svarer :-) Bare skriv med det samme tak, da jeg hurtigst muligt ger... -
kromosompar - gener?
ForumindlægHvem kan hjælpe mig med hvor jeg finder en oversigt over de forskellige kendte geners placering på kromosomerne??? Findes der overhovedet en sådan oversigt? Altså noget i retning af ... genet, der koder for ... er lokaliseret på kromosom nr.5...? På forhånd tak for hjælpen. (PS: spiller ingen r... -
Fantasy
ForumindlægHej alle Jeg skal skrive en engelsk fantasy historie på 800 ord. Jeg ved godt, at det ikke lyder som meget, men lige i øjeblikket har jeg ingen ide om, hvad jeg skal skrive om. Jeg skal kunne få alle de ting med, som der er i en fantasy historie så det hele hænger sammen. Så jeg tænkte, om der e... -
Designerbørn
ForumindlægHej! Jeg skal skrive SRP i biologi (B) og engelsk (A), og har valgt emnet designerbørn. Jeg synes det er rigtig svært at finde noget om fremgangsmåden til designerbørn, og undrer mig over, om der er et andet term man bruger i biologi-sammenhænge. (fosterdiaknotik f.eks.). Og om i ved nogle bø... -
Bedroom-eyes
ForumindlægHej alle, jeg håber ikke at det her spørgsmål er for irrelevant. men er der et ord for når øjne er halvlukkede eller ser søvnige ud? Jeg ved at på engelsk hedder det bedroom-eyes, men har vi et på dansk? Og tror i at når jeg aflevere en dansk stil at det gør noget hvis jeg skriver Bedroom-eyes? -
Nelson Mandelas "dom"?
ForumindlægHej SP :-) Jeg kan ikke finde en ordentlig hjemmeside, hvor der står konkret noget om hvad Nelson Mandela er blevet dømt for, hvad dommen lød på og hvor lang tid den den varede. Hvis i kan finde en god side på dansk eller engelsk, må i meget gerne linke den til mig. På forhånd tak. Mathias Winkel... -
Både hos..
ForumindlægHej, jeg kom lige i tvivl om, hvordan følgende vil siges på engelsk: "I den industrialiserede verden er overvægt et alvorligt problem både hos børn og vokse." In the industrial (?) world obesity is a serious problem, both … (er kommet i tvivl om, hvilket ord for "hos" der br... -
"Retrograde humans", hvad betyder det ?!
ForumindlægJeg skal skrive et kort referat af en engelsk tekst der handler om "avling af supermennesker" (gennem en såkaldt " genius sperm bank" ) linket til teksten: http://www.bbc.co.uk/sn/tvradio/programmes/horizon/sperm.shtml Ordet "retrograde humans" indgår i teksten, og j... -
Extra materiale (bøger, klip mv.) til VØ?
ForumindlægHej derude Er der nogle, der har forslag til extra materiale til faget VØ? Jeg tænker både på bøger (også gerne på engelsk), Youtube klip eller bare generelt stof fra en bestemt professor/direktør/hvad-ved-jeg. Jeg finder faget meget interessant, og hvis der er nogle af jer, som er fald... -
SRP om personlig branding
ForumindlægJeg skriver SRP om personlig branding - med udgangspunkt i sportsstjernerne Serena Williams og David Beckham. Er der nogle der har gode kilder/opgaver, eller andet der kan hjælpe mig med at finde noget info om personlig branding må i meget gerne vende tilbage :) Jeg skriver i engelsk og afsætn... -
SRP
ForumindlægHej, Skal til at vælge fag og emne i srp, men synes det er ret svært. Har fagene samf og engelsk, hvor jeg skal vælge en af dem. og derudover historie, dansk og ng overvejer lidt samf og historie med den kolde krig som emne, er der nogle der har nogle forslag til andre emner og eller ... -
SangBaseretUnderRigtigHændelse
ForumindlægHej. Jeg skal finde en sang som er baseret under en rigtig hændelse. Det skal selvfølgelig være en engelsk sang, det kan være et BAND eller SANGER. Jeg kan lide POP/ROCK. Jeg kan ikke finde en sang. kan I hjælpe mig med at finde en sang, baseret under en rigtig hændelse, helst POP eller ROCK elle... -
rigtigt!!!
ForumindlægJeg kan også gå i bad i 5 minuteter, og kun bruge de vigtige midler, altså lad være med at bruge hårtørre osv. På engelsk: I can also going in bad in 5 minutes, and just use they important means, and dont use hair dryer etc. Er det rigtig oversat!! Ret det hvis det er forkert .. tak! -
SRP om kvinder i Afghanistan
ForumindlægHej alle. Jeg skal skrive studieretningsopgave om kvinder i Afghanistan, med udgangspunkt i Under en strålende sol. Skal skrive i fagene Engelsk og historie. Hvis nogen har noget jeg kan bruge, enten en opgave om det samme, noget lignende, eller noget der er bygget op på en god måde, ville det væ... -
Forkert ord i sætning.
ForumindlægJeg sidder og skal rette nogle fejl jeg har lavet i en engelsk stil. She has not been driving since she arrived to Japan. Det forkerte ord ifølge min lærer er "to", hvilket ord skal jeg så bruge istedet? "in" og hvorfor? På forhånd tak. -
Studieretningsprojekt 3.g :/ - Eng&Psyk
ForumindlægSå er tiden kommet hvor jeg skal til at vælge emner til den skønne studieretningsopgave i 3.g .. Baaaah.. Fagene er (næsten) valgt med 100pct sikkerhed: Engelsk og psykologi.. Men har INGEN ideer til emner, fagområder.. ja det hele.. Nogen der kan give mig nogle fantastiske ideer, ja hjælpe mig... -
SRP kvindesyn i England 1960 - 1970
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive SRP opgave i 3.g om kvindesyn i 1960'erne og 1970'erne i England, i henholdsvis fagene Engelsk og dansk. Er der nogen der kan give nogel gode råd angående materiale? f.eks. noveller eller lignende i den periode? Det ville jeg være meget taknemmelig for. Tak på ...
