Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 19881 til 19900 af 48964
-
Blekingegadebanden
ForumindlægHej, Min veninde og jeg skal skrive om Blekingegade banden i AT og vi skal til eksamen i næste uge. Det er et rigtig svært emne, synes jeg og jeg har ikke rigtig styr på nogen af tingene. Derfor håber jeg at nogen af Jer lige kan give et par små svar på mine problemstillinger eller bare komme m... -
Blekingegade banden!?
ForumindlægHej, Min veninde og jeg skal skrive om Blekingegade banden i AT og vi skal til eksamen i næste uge. Det er et rigtig svært emne, synes jeg og jeg har ikke rigtig styr på nogen af tingene. Derfor håber jeg at nogen af Jer lige kan give et par små svar på mine problemstillinger eller bare komme m... -
Korstogene: Hvilke religionsbegreber kan der bruges?
ForumindlægHej med jer alle sammen. I forbindelse med min AT-eksamen skriver jeg om Korstogene i religion (hum) og historie (samf), og jeg gør brug af en tale af Bush, hvor han omtaler krigen i Afghanistan og Irak som et korstog samt jeg gør brug af Pave Urban II's tale. Jeg har valgt at lave om på min... -
Dansk skriftlig FSA - hvor mange ord?
ForumindlægHej studies! Jeg skal i morgen op til dansk skriftlig eksamen, men er kommet lidt i tvivl, hvor meget det jeg skriver skal fylde. Det afhænger nok af, hvilken genre det er, men hvis det bare er et essay eller en novelle, historie. Hvor meget skal den så fylde. Det har min lærer ikke fortalt m... -
problemer med kilderne
ForumindlægHej folkens :) jeg er godt i gang med at skrive min disposition til historie eksamen, men jeg sidder lidt fast. jeg har trukket: starten på den kolde krig, og det jeg meget glad for, men jeg har fået tre kilder, jeg ikke rigtigt ved hvordan jeg skal bruge eller lave underspørgsmål til. jeg har v... -
Hjælp til Eksamensprojekt
ForumindlægHej med jer! Jeg skal til den mundtlige eksamen i min eksamensprojekt her i morgen, men jeg har opdaget en kæmpe fejl i min synopse. Da jeg havde sat mig selv i tidspres i forhold til deadlinen, så resulterede det i en direkte elendig struktur af opgaven. Redegørelsen er stortset ikke tilstede. ... -
Engelske tekster omkring black and white people
ForumindlægJeg er ved at lave disposition til min eksamen til sommer. Jeg mangler at finde en text, som omhandler mit emne. Overemnet hedder "Black and White." og spørgsmålet, som jeg gerne skulle finde en tekst at sammenligne med, hedder: "Why can't the black and white always agre?"... -
SYNOPSISSSSSSSSSSSSSSS!!!!
ForumindlægHey alle sammen,,, Jeg skal skrive en eksamens projekt, hvori jeg har valgt fagene historie b og reigion c... Jeg har valgt at skrive om Kristendommen, de spørgsmål jeg en til vider har stillet lyder sådant: Hvordan opstod Kristendommen?, Hvilke retninger er de største? og hvad er kristen e... -
Engelsk eksamensemne: short stories
ForumindlægJeg skal op i Engelsk mundtlig (Eksamen) og da vi har fået ny lærer i 3.g har vi altså fået opgivet emner fra 2 forskellige lærer til engelsk og vores nye lærer kan desværre ikke forklare en brik om de emner som vi har fået opgivet fra 1.g og 2.g så håber meget på at nogle af jer kan hjælpe mig. ... -
Spørgsmål uden for pensum?
ForumindlægMå censor godt stille spørgsmål, der ikke er ingået i pensum? Jeg har nemlig lige været oppe i mundtlig historie, og censor starter med at sige, at min makker og jeg har klaret selve vores synopsis til et klart 12-tal, men at hun bliver nødt til at give os et 7-tal, da vi virkelig falder igen... -
HASTER - Spørgsmål - HJÆLP
ForumindlægHejsa, jeg skal op til historie eksamen imorgen, hvor jeg har trykket ''Velfærdsstaten og Europæisk samarbejde'' Min disposition er: 1. Kort redegørelse af emnet ( Velfærdsstaten og EU) 2. Kort præsentation af materialet 3. Præsentation af valgte problemstillinger ... -
Problemformulering til kildekritik
ForumindlægHej alle. Jeg er igang med en prøveeksamen i historie så vi ved hvad vi kan ''frygte'' til dne rigtige eksamen. jeg har fået tre kilder, der overordnet handler om socialismen og arbejderbevægelsen. den første kilde er formentlig Louis Pios opråb i avisen socialisten hvori han opfo... -
Marshall-planen
ForumindlægHej, jeg er til 24-timers eksamen i historie, hvor jeg har trukket den kolde krig med udgangspunkt i Marshall-planen Tekstuddrag: http://verdenidanskperspektiv.systime.dk/index.php?id=634 http://www.his2rie.dk/fileadmin/user_upload/Kilder_DK_og_Kold_Krig/KoldKrig_og_DK_Tekst_1_01.rtf Hans Hedtof... -
HJÆLP - spørgsmål til tiden indtil 1454
ForumindlægHej jeg er igang med min 24timers historie eksamen og har fået en masse bilag som omhandler samfundene og kulturmøderne før 1453. Jeg har noget svært ved at lave de 3 taksonomiske spørgsmål, hvor jeg kommer bedst omkring bilaget. Jeg har selv prøvet at stille spørgsmålene: 1. Redegør for de størs... -
Hjælp til problemstillinge(er)
ForumindlægSkal til min sidste eksamen i morgen og uheldigvis er det historie. (ikke mit stærke fag) Jeg skal have fundet en problemstilling ud fra de tekster jeg nu engang har fået og som passer til emnet - Stat og velfærd. Ved det kan være svært at hjælpe når i ikke har teksterne, men med titlerne til ... -
AT - Mad og mennesker - Emnevalg
ForumindlægHej med jer! Jeg skal I forbindelse med min AT-eksamen vælge et emne, som jeg vil skrive om. Det overordnede emne er ”Mad og mennesker” og opgaven lyder som følger: Opgave A Du skal undersøge en sag, hvor mad er omdrejningspunktet. Du skal diskutere, hvilken betydning forholdet me... -
Vurdering søges af synopsis problemformulering
ForumindlægHej Vi er igang med at skrive vores synopsis til vores kult eksame (samfundsfag, histori og religion) og er blevet lidt i tvivl om hvorvidt vores problemformulering er god nok, og derfor vil vi være glade for at få lidt feedback på, hvad der kan gøres bedre og hvad således. Vores overordnet te... -
Vurdering af synopsis. :)
ForumindlægHej Vi er igang med at skrive vores synopsis til vores kult eksame (samfundsfag, histori og religion) og er blevet lidt i tvivl om hvorvidt vores problemformulering er god nok, og derfor vil vi være glade for at få lidt feedback på, hvad der kan gøres bedre og hvad således. Vores overordnet te... -
Vurdering af synopsis. :)
ForumindlægHej Vi er igang med at skrive vores synopsis til vores kult eksame (samfundsfag, histori og religion) og er blevet lidt i tvivl om hvorvidt vores problemformulering er god nok, og derfor vil vi være glade for at få lidt feedback på, hvad der kan gøres bedre og hvad således. Vores overordnet te... -
Hjælp! - Primær eller sekundær?
ForumindlægJeg sidder i skrivende stund og igang med min 24-timers forberedelse inden jeg imorgen skal til eksamen i Historie B. Det har hidtil gået smertefrit, men kan godt mærke jeg ikke er helt sikker, når det kommer til kildekritik, og jeg skal vurdere hvorvidt en kilde er primær- eller sekundærkilde (P...
