Søgning på: historie eksamen synopsis. Resultater: 19881 til 19900 af 48309
-
Prostitutionsdokumentar til brug i SRP
ForumindlægJeg skal skrive om legalisering kontra kriminalisering i min SRP i dansk og samf. I danskdelen vil jeg rigtig gerne analysere en dokumentarfilm, der har fungeret som et indlæg i debatten - den skal altså gerne være subjektiv. Men alt jeg kan finde, handler om menneskehandel, og det er ikke det, j... -
ln(e)=1 - hvorfor??
ForumindlægJeg skal forklare hvorfor ln(e) er lig med 1. Nogen der kan hjælpe?? -
Naturlisme og Impressionisme
ForumindlægHey, jeg skal finde naturlistiske og impressioniske træk i teksten Fru Marie Grubbe, hvordan skla jeg gør det, kunne jeg få nogle gode eksempler? -
Enevælde "haster"
ForumindlægHvad var det bærende i Ludvig 14.´s styre? -
Chef, hvilken uddannelse?
ForumindlægHej studieportalen. Går på 2.g på hhx, og jeg har en drøm om at blive chef. Hvilken uddannelse tror i vil egne sig bedst? Er interesseret i matematik og virksomhedsstyrelse. Har overvejet erhvervsøkonomi på cbs og økonomi på ku. Ville høre hvilken uddannelse der er god hvis man har en ambition o... -
irrationelle tal
ForumindlægHej.. jeg søger nogle personer som kan hjælpe mig med SRP.. det kommer højst sandsynligt til at handle om irrationelle tal? -
Analyse
ForumindlægHej. Nogle af jr som vil give et par stikord om hvordan man får lavet en god analyse af en novelle? -
Berlin i 1920'erne
Forumindlægkender du noget særligt til hvordan menneskerne levede i Berlin i 1920'erne? Ved du noget om boligproblemet? Kom endelig med det. Haster :-) -
Ideer til projektopgave
Forumindlæghej jeg skal snart have projektopgave. mit overemne er Forandring og konsekvnes. Er der nogen der har nogle ideer til hvad jeg kunne have om? og jeg går i 9. klasse?` på forhånd tak -
Havde dansk industri brug for arbejdskraft?
ForumindlægHavde dansk industri i perioden, Det moderne gennembrud behov for arbejdskraft, og hvorfor? Jeg ville blive så glad hvis jeg kunne få noget lidt godt af jeres kloge hoveder, da dette er min sidste problemstilling jeg skal have lavet! Tusind tak på forhånd. -
Odysseen 1. sang?
ForumindlægHvorfor er det sangen bliver startet med en musepåkaldelse? -
Hjælp - Kig her.!
ForumindlægHej allesammen.. Jeg er igang med en opgave der omhandler korstoget. Jeg skal besvare følgende spørgsmål: Redegør for hvilke befolkningsgrupper der drog på korstog? Er der nogle herinde der kan hjælpe? Det er meget vigtigt.. På forhånd tak. -
Galileo Galilei
ForumindlægJeg laver projekt om bl.a. Galilei og kunne meget godt bruge en kilde, hvori der står noget som G har skrevet ? Er der nogen der ligger inde med noget - det må gerne sige noget om hans måde at tænke på, men er ikke nødvendigt ! Vil gerne se alt I evt har. Carsten -
dobbeltgængermotivet
Forumindlæghej alle sammen jeg har lige et lillle spørgsmål til dem som har lest h.c andersens eventyr "skyggen". hvordan kommer dobbeltgængermotivet frem i eventyret "skyggen"? kan ikke rigtig finde ud af det er der nogle der vil hjælpe? på forhånd tusind tak -
Noter til Ridderens runeslag..
ForumindlægHejj allesammen, er der nogle som ligger inde med noter eller andet guf af en art til folkevisen "Ridderens runeslag" .. ville jeg virkelig sætte stor pris på, jeg har søgt lidt her og på nettet, men har virkelig ikke kunne finde noget.. 1000 tak :) -
9.klasse dansk på hhx
ForumindlægHvorvidt kan jeg bruge mit 9.klasses stof på hhx -
Perikles' gravtale
Forumindlæghej alle, jeg skal bruge Perikles' gravtale, men jeg kan ikke finde den HELE tekst. Nogen der ved hvor jeg kan finde den? -
Hjææælp! Vigtigt!
ForumindlægJeg skulle lige høre om jeres mening. En skoleelev hvis genemsnit er på 4 og som ikke får mere end 4, skal til at vælge gymnasium! Hvad ville i anbefale til sådan en elev? HHx, HG, HTX eller STX eller noget helt andet? Og vedkommende tinker seriøst til alle fag! -
Symboler i billede?
ForumindlægJeg har dette billed, men kan ikke finde ud af symbolerne i det. Det eneste jeg kan komme på er at marken er så afskåret at det virker meget klaustrofobisk :/ http://www.vggallery.com/painting/p_0495.htm Nogen der kan give hints? Ville være meget dejligt hvis nogen vidste noget :) -
radioaktive stoffer -> ioner?
ForumindlægHej. Er lidt i tvivl om noget i forhold til beta-partikler.. Beta partikler er jo som bekendt elektroner der bliver skudt ud fra kernen af et radioaktivt stof. Men før det sker, er der en neutron der bliver omdannet til en proton og en elektron. Derfor stiger grundstofnummeret én, mens kernetall...
