Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 19901 til 19920 af 27879
-
Hjælp til figur, biologi B
ForumindlægHej allesammen Jeg har netop trukket et emne til biologieksamen, der hedder energi. I forbindelse hermed har jeg fået udleveret en række figurer og billeder - heriblandt en figur som jeg slet ikke forstår. Jeg har vedhæftet den i dette indlæg, og håber meget, at der er en, der er villig til at ... -
Rettelse af talepapir til Tysk B eksamen
ForumindlægHej :) Er der en virkelig dygtig "tysktalende" person der eventuelt ville kunne lokkes til at rette mit talepapir inden i morgen kl. 13 hvor jeg skal op? Jeg sidder stadig med det, og det er ikke færdigt, men det ville virkelig være en kæmpe hjælp da jeg er en noob til det grammatiske. ... -
Teknologisk gennembrud i perioden perioden 1895 – 1915
ForumindlægHej allesammen, Jeg har i dette at-forløb valgt røntgen som emnet til fagene fysik(b) og historie(a). Metoderne i faget fysik forstår jeg udmærket godt, men jeg kan ikke finde ud af den historiske del. Jeg ved simpelthen ikke hvilken teori/metoder, men kan bruge? Er der nogle, der har et forslag... -
Hjælp til biologi B
ForumindlægHej allesammen Jeg har netop trukket et emne til biologieksamen, der hedder energi. I forbindelse hermed har jeg fået udleveret en række figurer og billeder - heriblandt en figur som jeg slet ikke forstår. Jeg har vedhæftet den i dette indlæg, og håber meget, at der er en, der er villig til at... -
FSA Fysik - Hvad må man medbringe?
ForumindlægHej alle. Jeg er meget i tvivl om, hvad man må medbringe til fysikeksamen i 9.Klasse.. Ville være glad for et hurtigt svar, da det er på tirsdag, jeg skal op. :) Bøger? Kopiark fra timerne? Eller udelukkende egne notater? - Jeg ved, at jeg gerne må have min bærbar med, og jeg trækker først mit e... -
Det periodiske system
ForumindlægHey folkens, Sidder her og forbereder mine dispositioner til de forskellige emner, som jeg kan komme op i - til fysik/kemi eksamen - og falder jo lige pludselig over spørgsmålet: "Hvordan fanden skal jeg perspektivere til hverdagen med det periodiske system?? I hvilken sammehæng Håber ... -
SRP
ForumindlægHej, fik lige pludselig en ide vil gerne skrive srp i engelsk og samfundsfag - noget med medier og identitet i samfundsfag forskellige identitetsteorier. i engelsk kan jeg bruge programmet catfish mtv, hvor forskellige mennesker udgiver sig for at være en anden er dette emne overhovedet mulig... -
Hvad gør man ved det efter forsøget?
ForumindlægHej derude! Hvis man nu trækker et emne og vælger at lave et forsøg med syre eller baser, skal man så bare skylle syren/basen ud i vasken? Det skal man vel ikk, skal man? - Og hvis jeg laver et forsøg hvor jeg har puttet et stk. metal i en syre, hvad skal jeg så gøre af det? Måske tænker jeg lidt... -
ARG !!! Er tømt for ideer, HJÆLP ..
ForumindlægHej :D Jeg er ved, at lave en stor matematik opgave, som jeg skal op og forsvarer imorgen. Jeg har dog bare et lille problem, jeg skal selv lave afleveringssættet og derfor skal jeg også selv finde på spørgsmål, men er helt tom for ideer når det kommer til Algebra, please hjælp mig med, at find... -
Gitterligning til eksamen?
ForumindlægHej. Jeg skal op til eksamen i morgen, så et lille svar haster lidt. Ved godt i et kan give et sikkert svar, men min lærer svarer ikke på mine beskeder. Så er lidt desperat :/ Jeg har trukket emnet, hvor der står at jeg skal præsenterer og anvende gitterligningen. Men jeg er lidt itvivl om hvor... -
Jordskredsvalget 1973 - Velfærdsstaten
ForumindlægKære alle Jeg skal på baggrund af overskriften; Jordskredsvalget 1973 - Velfærdsstaten, udlede en problemformulering der lægger op til noget redegørende, analyserende og vurderende/diskuterende. Nogle der ved hvad jeg kunne fokusere på, eller nogle med et godt forslag? Måske noget om Fremskridtsp... -
eksamen - atomer
Forumindlæghej alle sammen jeg skal til fysik c eksamen imorgen, jeg har 24 timer til at forberede mig, og har lige et lille spørgsmål, jeg trak emnet lys og atomer og der står at jeg skal komme ind på energiniveau... men ved ikke helt hvad det drejer sig om, og har søgt på nettet uden at kunne finde noget.... -
varmekapacitet og varmefylde
ForumindlægHej! Jeg sidder og læser til eksamen (jeg skal op i morgen) - har trukket "Termisk energi og varme" Jeg har ikke været med til at gennemgå dette emne i skolen, så jeg skal læse det op selv.. og så er det jo, at jeg gerne vil spørge jer OM: Er varmefylde og varmekapacitet det samme? og h... -
Kommunikation i kroppen
ForumindlægHej. Jeg har lige trukket mit emne til biologi eksamen i morgen. Det er, som overskriften lyder "Kommunikation i kroppen". Her skal jeg bl.a. komme ind på og forklare hvordan nerveceller kommunikerer med kroppens øvrige celler og organer. Håber der er nogen, der kan hjælpe mig. For det ... -
HJÆLP NU
ForumindlægJeg skal til tysk eksamen i morgen og har trukket Perihan i emnet Multi-Kulti, men jeg har lidt problemer med valg af underemne. Jeg vil derfor høre om nogen af jer har idéer til hvad jeg kan refererer/perspektivere til.. Vh Sylvester der er forresten et link til teksten her: http://dumpz.org/50... -
Tysk eksamen i morgen Multi-kulti perihan
ForumindlægJeg skal til tysk eksamen i morgen og har trukket Perihan i emnet Multi-Kulti, men jeg har lidt problemer med valg af underemne. Jeg vil derfor høre om nogen af jer har idéer til hvad jeg kan refererer til.. Vh Sylvester der er forresten et link til teksten her: http://dumpz.org/50627/text/ -
EKSAMEN! Formel for luftmodstand
ForumindlægHej derude! Sidder til eksamensforberedelse og har emnet kræfter og luftmodstand. Formlen for luftmodstand er givet ved: Fw = ½ * cw * A * rho * v^2. (Det har jeg læst mig til, og ret mig gerne hvis jeg tager fejl). Er ikke sikker på jeg har forstået formlen korrekt, og ville høre om de... -
Hvordan foregår Samf B Eksamen?
ForumindlægHej, Jeg står lidt i et dilemma, jeg skal her snart ned og trække mit emne. Men min samfundsfags lærer, har ikke fortalt os hvordan, at eksamen i samfundsfag B forløber. Har hørt noget med, at man skal skrive en synopsis. Mere ved jeg sådan set ikke. Nogen der kan hjælpe mig? -
londons comings and goings (in the economist, august 9th 20039)
ForumindlægHej Jeg har trykket min emne i dag og sakl til eksamen i morgen , vil i nok hjælpe mig med at hvordan skal jeg går i gang jeg har læst teksten og den har 3 diagramer om londons multig kulture og lidt om økonomien. Håber på nogle vil gerne give mig ide for jeg har det frygtelig nu. Teksten heder L... -
Eksamen i engelsk D niveau 10. klasse
ForumindlægEr der en, der kan fortælle mig, hvordan selve eksamen i engelsk D niveau på 10. klasse foregår? Min veninde, der skal op, har lavet en disposition som hun har afleveret til sin lærer. Herudover siger hun, at hun skal trække en tekst om emnet. Årsagen til at det er lidt uklart for hende, er, at h...
