Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 19901 til 19920 af 153151
-
HF skriftlig dansk
ForumindlægHejsa :) Jeg har i dansk fået en aflevering for, som er at skrive en af de tre opg. fra HF skriftlig eksamen maj 2009. Jeg har valgt og skrive den introducerende artikel. Der står følgende: Opgave 2) Skriv til et almenkulturelt tidsskrift en introducerende artikel om forholdet mellem liv ... -
Diff.lign.
ForumindlægHejJeg har brug for hjælp til følgende opgave:Bestem den løsning til diff.lign.dy/dx=xy/lny, hvis graf går gennem punktet P(3,1/e) Jeg håber der er nogen der gider hjælpe mig med opgaven.På forhånd tak:-) -
Matematikopgave
ForumindlægHej...Ville høre om der er nogle der vil være søde og hjælpe mig med opgave 3.009 i eksamensopgaver i matematik. for jeg forstår ikke hvordan man kan beregne højden når man kun får oplyst at bredden på huset er 9,2 m. På forhånd TAK -
Oh God:(
ForumindlægHej alle:D jeg sidder her med eksponentielle opgaver. Jeg har et spørgsmål som lyder sådan: beregn det tidspunkt, hvor ecstasy-koncentrationen er faldet til 10 mg/kg kropsvægt? hvordan gør man det:( giv mig nogle tips plzz... -
Noter søges.
ForumindlægJeg skal til matematik prøve i morgen, og vil meget "låne" nogle noter. Jeg går i 1.g og opgaverne vil primært bestå i at: isolere x/y , Ligninger (2 ubekendte) andengradsligninger osv. På forhånd tak :D -
Hjælp til panserslaget ved Kursk SRP
ForumindlægSRP Matematik A og Historie A Hej jeg står og snart skal skrive SRP om Panserslaget ved kursk hvor matematik(lanchesters model) er indblandet og håbede på nogen af jer kunne hjælpe mig da jeg virkelig har brug for det. nogen af jer der har skrevet SRP om det samme emne som mig i SRP eller som m... -
"I have a dream" oversættelse
ForumindlægJeg kan ikke finde en dansk oversættelse af M.L. Kings tale I have a dream...Hvis der er nogen der kan fortælle mig, hvor jeg kan finde den, så sig endelig til- og hurtigt- jeg skal bruge den til min 2.g's opgave! -
Heej :-)
ForumindlægHeej :-) Jeg har en engelskoversættelse til på mandag. Det ville være rart, hvis nogen havde lyst til at se opgaven igennem for grammatiske fejl. Jeg har selv kigget den igennem, men jeg kan ikke umiddelbart finde flere fejl. På forhånd tak. -
Karakterer...
ForumindlægJeg har her ved første karaktergivning i 1.g fået et snit på 8,6. Jeg er matematiker og har fået 8 i engelsk, kemi, fysik, idræt, 7 i musik og så 9 i resten. Endvidere er det min klare ambition at blive student med et snit på 10,0 eller over - dels på grund faglig interesse, og dels på grund af f... -
HJÆLP - Kropsidealer
ForumindlægHejsa folkens. Jeg har besluttet mig for at mixe PsykologiC og SamfundsfagA i min AT opgave i 3.g. Som i alle ved skal synopsen afleveres torsdag i næste uge og jeg er ret tydeligt på røven hvad det angår. Jeg skal bruge en vision fra nogen der vil opnå noget med kropsidealet i fremtiden - at æ... -
FSA problemløsning 2014 maj
ForumindlægHej, nogen der kan hjælpe mig med denne opgave: Undersøg, hvor mange af de 600 kalendere 9. A skal sælge, for at mulighed 2 giver større overskud end mulighed 1. Mulighed 1: 9. A kan sælge hver kalender for 40 kr. De beholder 15 kr. for hver kalender, de sælger, og skal give 25 kr. til firmaet.... -
Essay: Sociale medier m.m
ForumindlægJeg er igang med at skrive et essay og er faldet lidt af vognen. Min opgave går ud på at skrive et essay om nogle af de roller, man påtager sig overfor sig selv og har i samværet med andre. Jeg skal blandt andet komme ind på, hvem eller hvad, der er med til at bestemme vores roller, samt hvil... -
Samarbejdpolitik (SVAR HURTIGT)
ForumindlægJeg sidder her med en opgave omkring Danmark under besættelsen og deres samarbejdspolitik. Den består af 3 spørgsmål jeg skal besvarer til min prøve eksamen på fredag!!! Et af spørgsmålene lyder således: "Var samarbejdspolitikken under besættelsen et enestående fænomen i dansk historie... -
AT-problemformulering
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal til at skrive min 3. års. AT-opgave, hvor jeg skriver i fagende engelsk og historie. Historie faget er drejet til den samfundsvidenskabelige fakultet, da jeg bruger engelsk i den humanistiske. Mit emne er: Folke mordet i Rwanda, hvor jeg i engelsk tager udgangspunkt i... -
Problemformulering - Hi/Ke
ForumindlægHej Alle Jeg skal til at skrive en at opgave inden for historie og kemi Jeg er så i det problem at jeg ikke fatter historie åbenbart .. min lærer disser i hvert fald alle de problemformuleringer jeg laver.. så håber på noget hjælp. Mit emne er plastik og vores emne er formuleret således: "Du... -
AT NG/HI
ForumindlægHej! Jeg er gået i gang med at skrive talepapir til AT-eksamen, men jeg er pludselig blevet i tvivl om, hvordan man skal bære sig ad, når man skal fortælle om samspillet mellem de 2 fag. Personligt har jeg valgt NG og historie om Svante Arrhenius og global opvarmning... kan man sige at uden de... -
AT: Kampen om det gode liv
ForumindlægHeey People! Er der evt nogen der kan give mig et råd eller to ang at-opgaven fra 2013 (Kampen om det gode liv)? Jeg har trukket emnet Udvandringen til USA i fagene dansk og historie, men jeg er lidt usikker på både min problemformulering og dertilhørende spørgsmål. Mine spørgsmål lyder: 1. ... -
Emner til AT - gode/dårlige?
ForumindlægHej:) så fik man emnet til AT og ville lige høre folk om hva I synes om det? (Rejser - opdagelser, forandringer, ny viden) Synes det lyder spændende, men får nok problemer med at få kædet mine fag ind i:S -
2 verdenskrig. Dk neutralt?
ForumindlægHej alle. Under 2. verdenskrigs begyndelse gav Danmark jo udtryk for, at vi var helt neutrale. Senere bliver vi jo besat af Tyskland. Kan man godt sige, at vi stadigvæk forholdt os neutral under krigen, selvom vi var besat af Tyskland? Tak på forhånd -
Den lodrette beståen (Indbundet) - Europæisk kultur- og idéhistorie
ForumindlægJeg har to stk. af Den lodrette beståen. Sælger dem for 150 kr. pr stk. Detaljer: Indbinding: Indbundet Forlag: Aros Underviser Udgivet: 01-07-2010 Udgave: 2 Originalsprog: Dansk
