Søgning på: dansk historie opgave. Resultater: 19921 til 19940 af 180085
-
Eridani B - Opgave fra maj 2011
ForumindlægHej Jeg er blevet bedt om at regne opgaven "Eridani B" fra eksamenssættet fra 27. maj 2011. I opgave b bliver jeg bedt om at bestemme, hvor længe stjernen skal belyse teleskopet. Jeg kommer frem til, at teleskopet skal belyses i 1,5*10^4 sekunder altså omkring 4,2 timer. Jeg syn... -
Perspektivering til oplysningstiden - hjælp tak :)
ForumindlægHej Jeg har trukket om oplysningstiden i historie og har perspektiveret oplysningstiden til Ludvig Holbergs tekst Erasmus Montanus? er det et godt valg eller sklal jeg lade vær med det? Lusvig Holberg teksten var nemlig udgivet før oplysningstiden var begyndt :) Jeg håber at der er nogle der ... -
opgave 4, om el- kedlers energiforbrug.
ForumindlægI et forsøg benyttes en solfanger til at opvarme vand. Skemaet viser vandets temperatur til forskellige tidspunkter efter forsøgets start.Tidspunkt: 0 min =(21,2°C) 5 min=(21,1°C) 10 min=(27,4°C) 20 min=(33,0°C) 30 min=(38,2°C) 40 min=(43,6°C)i parantesen er Temperaturen(°C) skrevet.a) Vis, at ... -
NOGLE DER HAR EN SIDE TIL ALLE FSA FACIT OPGAVERNE?
ForumindlægPLEASE.. SOM OVERSKRIFTEN SIGER.. -
fysikabbogen 2 opgave 6.1 atomkerner
Forumindlægjeg har ikke rigtig kunnet finde ud af at slå de kerners atommasser op. og er ikke helt sikker på hvad formel jeg skal bruge til den første opgave når/hvis jeg finder massen. så lidt hjælp med formler og hvor man eventuelt kan finde kerners atommasse. har prøvet i den bog kan bare ikke fi... -
Kommentare og rettelse søges til Dansk stil, litterære artikel :)
ForumindlægHej alle :) Nogen der vil læse min stil hurtigt igennem og kommentare om den er god eller om det er ren lort? :) Og måske kigge lidt på tegnsætning.. Dn fylder 2 sider og 10 liner med 1 ½ linieafstand, så den er ikke så lang :) Nogen der er friske på at hjælpe? Pleas? :) -
Tekst som kan anbefales til 9.klasse eksamen i dansk
ForumindlægEn tekst, som kan anbefales til brug af 9.klasse eksamen. Må gerne kunne perspektiveres til familieliv og have med homoseksualitet at gøre. Håber I kan hjælpe. Tak på forhånd :) -
Spørgesmål om ''Danskhed''
ForumindlægSe billag :) -
Prøveoplæg om emnet til Demokrati til 10. klasses afgangsprøve i dansk
ForumindlægNogle ideér/erfaringer? -
Dansk afgangsprøve - Røvgevir af Sanne Munk Jensen
ForumindlægHej alle sammen Er der tilfældigvis en af jer, som har en analyse, et resume eller andet som vedrører novellen "Røvgevir"? På forhånd tak! :-) -
Eksamensopgave, Dansk A, HTX, 2008 - Emner ?
ForumindlægHeej Jeg skal snart til terminsprøve. Jeg går på HTX 3. år. Jeg kunne godt tænke mig at høre om emnerne i opgavesættet som blev brug til eksamen 2008 på HTX. Vil gerne have lidt viden indenfor det pågældende emne inden prøven. -
Er der nogen der vil oversætte en tekst fra dansk til tysk for mig? Please...
ForumindlægHer er teksten:I fortællingen, som Heinrich Böll skrev i 1961, bliver det moderne forretningslivs metoder behandlet. en ung mand har giftet sig ind i et udgravningsfirma. nu står han foran sin første store forrretning. Han og hans kone Bertha inviterer fru og hr Zumpen, der er chef for kommisione... -
DANSK 1, 2, tre nu! jesper wung sung
Forumindlæghej! jeg har brug for hjælp!!. Jeg skal finde en problemformulering, som har noget at gøre med overgangen- fra barn til voksen ud fra bogen En to tre nu! skrevet af Jesper Wung Sung. -
AT 2012 psyk C dansk A UTØYA
ForumindlægHej. Nogen der har med AT at gøre herinde? Har lavet synopsis omkring ofrene/overlevende fra utøya og er så utilfreds med den. Føler slet ikke jeg er kommet frem til det jeg ville i den, så den er blevet rigtig sjusket. Nogen der har nogen gode ideer til hvad jeg kan gøre af ekstra arbejde? isæ... -
Dansk eksamen /// Referat af chili og smørret /// forkortelse?
ForumindlægHejsa, jeg har skrevet et referat af Chili og Smørret som skal bruges til eksamen på fredag, men jeg er bange for at det er for langt, jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal forkorte det mere. Nogen som har tid og lyst til at hjælpe? :) "Eventyret starter ud med at præsentere et gammelt kø... -
Nogen der kan oversætte disse spørgsmål til dansk?
ForumindlægTak på forhånd -
AT i religion og dansk - omformulere dele fra bibelen
ForumindlægHej jeg ville have hjælp til at forstå nedenstående tekstdel fra bibelen (Matthæusevangeliet, kap.3). Jeg har AT så skal læse matthæusevangeliet kap. 1-5. Kan I hjælpe med at omformulere det til mig, så jeg kan forstå det bedre? Jeg vil især have hjælp fra vers 8 af og enkelte steder i kap. 5. v... -
Matematik og dansk - Formidlings artikel / populærvidenskabede artikel
ForumindlægHej! Jeg skal skrive en artikel i min SRP om et matematisk problem (matematikdelen er 98% færdig). Jeg ved bare slet ikke om min meta-del indeholder hvad den skal, og hvordan jeg laver en formidlende artikel?? Nogle af jer som har eksempler på disse? kunne være SÅ FEDT! Mange tak! -
Dansk - Afsnit, perioder, punktum, komma og forfelt
ForumindlægHej Jeg går i 8 klasse... Og vi skal skrive en kort stil på 1,5 side, emnet er valgfrit, men der skal lægges vægt på afsnit, perioder, punktum, komma og forfelt. Er der nogle af jer, der har forstand på dette? Kunne I tænke at kigge på min stil? På forhånd tak :-) -
Er Romneys økonomiske politik den samme som tysk og dansk?
ForumindlægVil høre om i er enige eller uenige i at Romneys økonomiske politik er den samme som Tyskland og Danmark fører? Og hvorfor i mener som i gør? På forhånd mange tak! :)
