Søgning på: religion c begreber. Resultater: 19941 til 19960 af 70434
-
En bold rotation - spinal
ForumindlægHej. Jeg er i gang med SRP, og skal redegøre for et begreb der hedder spintal. Jeg arbejder med Magnus-effekten på en bold. Jeg forstår ikke helt hvad spintallet fortæller om boldens rotation. Kan I hjælpe mig? Spintal kan beregnes når man kender boldens RPM og spintal=(ω*r)/v. -
Penge for at rette samf afl i aften
ForumindlægHej! Jeg har en samf afl på lidt over 6 sider med halvanden linjes afstand, hvor jeg gerne vil have hjælp til at få rettet sproget, ændre hist og pist, sætte nogle andre teorier og begreber ind, hvis man mener det passer bedre ind, se om jeg har nu har besvaret opgaven som er meningen. Skriv ... -
SRP- maskulinitet
ForumindlægHejsa Jeg skal skrive min SRP om 2 uger og mit overordnet emne er maskulinitet i det senmoderne USA. Herunder vil jeg komme ind på, hvorfor den traditionelle opfattelse af det at være en mand har ændret sig, og derudover nævne følgende begreber : hegemonisk maskulinitet, marginaliseret maskulinit... -
Hvad er en blank påtegning?
ForumindlægEr igang med en opgave og er nået til et spørgsmål som lyder "redegør for om revisionspåtegningen kan betegnes som "blank påtegning" Kan nogle forklare mig begrebet 'blank påtegning'. Har læst lidt på nettet men kan ikke rigtig finde ud af om den revisionspåtegning jeg... -
Tilstandsfunktion
ForumindlægNår jeg i kemi læser om ental, entropi og gibbs-energi nævnes det konstant, at disse er tilstandsfunktioner. Der står meget uklart, at man ved tilstandsfunktioner er ligeglad med, hvordan man kommer fra start til slut. Er der nogen, der kan forklare begrebet mere præcist og komme med eksemple... -
Globalisering teori
ForumindlægHej allesammen:) Er igang med min SRP hvor jeg har om danskevirksomheder i en globaliseret verden. Jeg er igang med min første problemstilling som hedder redegør for begrebet globalisering, relevant teori og forskellige holdning og typer. Nogen der kan hjælpe her, har været inden på de 5... -
SRP Hjælp!
ForumindlægHejsa, et at mine spørgsmål i min problemformulering lyder således: "der ønskes en samfundsfaglig definition af begrebet gadebørn" Er der nogle der kan give mig en hint til hvad det er jeg skal præcist? skal jeg bruge en samfundsfaglig teori for at besvare det, skal jeg skrive om hvor... -
Feudale system
ForumindlægHej I historie er jeg støt på begrebet "Det feudale system". Min lærer har opstilt en meget uforståelig model af det feudale system. Men min forståelse af systemet er indtil videre noget med konge, vasal, godsejere og fastebønderne. Kongen giver noget jord til rådighed og får tilgen... -
Pagt i jødedommen vs kristendommen
ForumindlægJeg sidder med et spørgsmål til reg. som jeg ikke kan se den røde tråd i. "Hvordan gør Jesus op med den gamle pagt (aftale) i jødedommen og indstifter en ny pagt (aftale) med kristendommen? Jf. de tre begreber: oprindelsesmyte, problemmyte og løsningsmyte." Er der en som kan hjælp... -
HJÆLP
Forumindlæger der nogen, der ved hvor man kan få fat i de skriftlige engelsk eksamen 2012, inklusive lytte, læseprøve, og alt det andet DET HASTER VIRKELIG (PS, DET ER IKKE FORDI JEG VIL SNYDE, JEG HAR HAFT DET SIDSTE ÅR), det er fordi at jeg vil øve mig på begreberne igen, så jeg ikke glemmer det, når j... -
Dødisrelief?
ForumindlægHej venner :) Hvordan ville i beskrive begrebet "dødisrelief?" Dødis kan beskrives som det nu er, "gletsjeris der ikke længere er i bevægelse" som Wikipedia så fint beskriver. Kunne man tage det engelske i det og gå ud fra at det på en eller anden måde var "en lett... -
Sandsynlighed
ForumindlægHej Sidder og prøver at få styr på en masse forskellige begreber, Og kunne godt bruge lidt hjælp. Stokastiske variable: er en slags afbildning af et datasæt eller lignede efter et eksperiment indenfor sandsynlighedsregning. Er jeg helt på herr... -
serie- og parallelkoblede resistorer
ForumindlægHej, Jeg har fået sådan nogle opgaver, hvor man skal forklare begreber/fortælle om svaret. En af opgaver lyder således: Hvordan kan man eftervise formlerne til bestemmelse af erstatningsresistansen for henholdsvis serie- og parallelkoblede resistorer samt redegør for fejlkilderne. Vi har ikke... -
IKKE base-ionet???
ForumindlægHej Allesammen, Jeg sidder med examens spørgsmålene til afgangseksamen i niende, og et af dem lyder: "Hvad kalder man "ikke baseionen"?" Jeg har godt styr på de forskellige begreber, men det her lyder nyt. Nogen der ved hvad der me... -
Statistik
ForumindlægHej Alle. Jeg sidder med en opg som jeg ikke rigtig kan komme videre med. især sidst del???? "Du skal gennemgå begreber og grafiske illustrationer, der bruges til beskrivelse af et grupperet observationssæt. Tag meget gerne udgangspunkt i et konkret eksempel. Forklar hvad der kendetegner e... -
Opadgående og nedadgående mobilitet
ForumindlægOpadgående mobilitet:man bevæger sig højere op end den socialklasse man kommer fra. F.eks. et barn af en pædagog, som bliver læge. Nedadgående mobilitet:Man rykker trin ned ad fra den socialklasse man kommer fra. F.eks. et barn af en jurist, som bliver skraldemand Er ikke sikker på, om jeg har ... -
Genetik
ForumindlægJeg har lige nu en aflevering for om genetik, som jeg har vedhæftet nedenunder. Er det meningen i opgave 1, at jeg også skal komme ind på meiose? Er det relevant? Og er der nogle, der har nogle gode stikord til mig til opgaven? Jeg har tonsvis af noter, men det kan godt være svært lige at få anve... -
SRP i forhold til samfundsfag/informatik
ForumindlægHej Jeg tænker stadig over, hvad jeg skal skrive om til SRP. Jeg har overvejet informatik og samfundsfag og har fået at vide at jeg kan skrive om Kunstig Intelligens. Jeg ved godt hvordan man kan inddrage informatik, men har problemer med at inddrage samfundsfaglige teorier omkring kunstig intel... -
Kvartilsæt - hvad er det?
ForumindlægHeeej :) Jeg er i gang med en matematikopgave der handler om statistik og jeg skal finde kvartilsættet. Problemet er bare at jeg ikke ved hvad et kvartilsæt er.. Jeg har fuldstændig styr på 1. kvartil, 2. kvartil og 3. kvartil, men er det så bare kvartilsættet? Eller er det et samlet begreb fo... -
Reaktionsorden i reaktionskinetik
ForumindlægHej, jeg skal til at have om reaktionskinetik og jeg har læst det vi skulle, men jeg forstod ikke lige hvordan reaktionsordenen fungerede. Det jeg ikke forstår er hvordan man ved hvilken orden en reaktion er. Jeg har set videoer fra "Gymnasiekemi" med det, men det giver stadig ikke noge...
