Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 19941 til 19960 af 27496
-
stofmængdekoncentrationen
ForumindlægJeg sidder med to syrer, hvor jeg skal finde stofmængdekoncentrationen, hvordan gør jeg det med disse syrer? 0,1M HCl og CH3COOH -
Sværere?
ForumindlægAf bare ren og skær nysgerrighed, hvordan kan nogen sige, at x-studieretning er sværere end x-studieretning, her tænker jeg hovedsagligt på gym. I så fald, er der så diverse forskelligheder, hvad angår niveau på de forskellige studieretninger? Naturligvis, er det en fordel, hvis man er på den stu... -
Stempelkort i McD, hvordan fungere det??
ForumindlægHej! Jeg er lige blevet ansat i McDonald's!!!! Jeg er mega stolt af mig selv! Er der nogen der haer erfaringer eller arbejder i McDonald's, som kan forklare mig hvordan man skal styre stempelkort. Hvad skal man gøre....? ALTSÅ, Der var nogle knapper man kunne trykker på..Der var grøn ... -
STX mere teoretisk end HTX=!?
ForumindlægHej Jeg går selv på STX. Jeg har engang hørt, at STX skulle være mere teoretisk end HTX, det forstår jeg ikke helt..? Jeg troede at det var på HTX, hvor de tunge-teoretiker-drenge sad bag deres bøger i laboratorier samt lavede forsøg? Det ovenstående modstrider da også i mod noget andet som... -
hvorfor er en citron mere sur end en appelsin?
ForumindlægHej SP Jeg skal besvare et spørgsmål der lyder på, hvorfor en citron er mere sur end en appelsin, selvom de indeholder den samme syre. Hvilken hypotese kan jeg opstille? At stofmængden er større i en citron? Kan I forklare noget? -
Hjælp! Haster
ForumindlægHer på mandag skal jeg til eksamen. Jeg har fundet et forsøg hvor man skal "fjerne" farven fra nogle m&m's, hvor man så stikker et filterpapir ned i. Også skal man forklare hvorfor linserne indeholder de farver (Som så er vist på strimlen) Og hvorfor nogle har færre farver... -
-Nogen der har været til optagelsesprøve?
ForumindlægHvordan er det, hvad er det man skal til fx dansk? Stiller de svære spørgsmål. er der overhovedet spørgsmål? Får man opgaver man skal lave til fx matematik osv? -
pH, pKa og ionisering
ForumindlægHej, er der nogle der kan forklare sammenhængen mellem pH, pKa og ionisering. Altså hvis vi har et stof med pKa på 36, ved hvilken pH værdi vil stoffets så ioniseres? -
Ækvivalente mængder
ForumindlægJeg har følgende reaktion. http://img168.imageshack.us/img168/4518/acetylsps9.jpg I opgaven spørger den først om stofmængden af salicylsyre (første reaktant) og eddikesyreanhydrid (anden reaktant). Dem har jeg beregnet og skrevet under dem. Dernæst spørger den, om der er anvendt ækvivalente mæng... -
optagelsesprøve.
Forumindlæghej. På min ansøgning til gymnasiet har min lærer skrevet, at der anbefales, at jeg skal til optagelsesprøve. Er der så en chance for jeg ikke skal ? -
enkelt fag bestået?
ForumindlægHejsa.. nu har jeg ringet rundt til alle studievejleder, min de holder åbenbart fri idag alle sammen, eller ikke er tilstede.. =/ jeg skal bruge matematik B, for at komme ind på et studie. Jeg er bestået, u skrf. matematik, og dumpet i mundtlig. men tager man gennemsnittet, så har jeg bestået f... -
Big bang forsøg
ForumindlægHejsa (: Vi er igang med noget projekt halløj på vores efterskole. der skal vi lave noget med et fysik forsøg til vores projekt. men vi ved ik rigtigt hvad. Det skal være noget lidt ala bigbang eller noget hvordan man kan fremvise hvad der skete. Altså som et exempel en slags form for gas ell... -
alkohol?
Forumindlæghej vil lige høre altså alkaner , alkener er det alkohol, for skal læse det ti min pensum. -
Haster
ForumindlægNogen som kan forklare hvordan man undersøger u/grupperede observationer? På forhånd tak. -
Når metallerne bliver til ioner?
ForumindlægHvad sker der når metallerne bliver til ioner? På forhånd tak (: -
induktion og transformation
Forumindlæghej, nogen der kan forklar mig hvad induktion og transformation er? ved næsten intet om dem..... håber at der er nogen som kan hjælpe. på forhånd tak :) svar venligst til min indbakke. -
naturvidenskab i undervisningen
ForumindlægEr der nogen som ved hvornår naturvidenskaben blev en accepteret del af undervisningen i 1800-tallet? -
en hurtig evaluering.
ForumindlægHej.. Nu satser jeg lige på at der er nogen der fanger hvad jeg har gang i hér. Det forholder sig sådan, at jeg har været så heldig at trække "emissions,- og absorptionsspektre" til min fysikeksamen. teksten er (nogenlunde): Gør rede for centrale begreber indenfor emnet E&A-spektre.... -
det haster. fsa fysik eksamen 2008. hjælp!
Forumindlæghej alle :) jeg har fysik eksamen i morgen(mandag), og jeg vil bare høre om der er nogen af jer, der har nogle forsøg eller notar jeg kan bruge til emner som: nogenlunde styr på: salte, syre, baser, neutralisering, alkohol, Transformation, Induktion og vekselstrøm, Elektromagnetisme, Vekselstr... -
Til Lektie-guruerne - hvis vi vil dybere ned?
ForumindlægHmmmmmm er lidt en nysgerrig sjæl Mange gange lader man sig "spise af" med i diverse lærerbøger "at så har vi lige det og det stof" - "så tager man lige noget Na3AIF6 og her er der noget kobbersulfat". Men hvis man nu egentlig gerne vil vide hvordan disse stoffer ...
