Søgning på: engelsk grammatik delprøve 1. Resultater: 19961 til 19980 af 168904
-
Den kolde Krig USA
ForumindlægHej, har virkelig brug for hjælp, er helt på bar bund!!! Ved ikk hvordan jeg skal begynde eller gribe det an SRP Historie/Engelsk 1) Der ønskes en redegørelse for amerikansk engagement i Europa under den kolde krig 2) Der ønskes endvidere en retorisk-stilistik analyse af John F Ke... -
Adgang til videregående udd.
ForumindlægJeg vil gerne læse Designkultur og Økonomi, men jeg klarede mig ikke særlig godt i tysk. Mit gennemsnit er højt nok til at søge ind på kvote 1. Udover en adgangsgivende eksamen (i mit tilfælde STX) kræver studiet: Specifikke adgangskrav: dansk A, engelsk B samt enten historie B, idehistorie B... -
afl. hjælp ! - Adjektiv/Adverbium
ForumindlægHej ,, jeg har en aflevering for i engelsk.. jeg har dannet nogle ideer til et par stykker af dem men er ikke sikker.. opgaven går ud på at bestemme hvilke ord der er adjektiver og hvilke der er adverbier i følgende sætninger: 1) Han har et ganske godt hus - jeg vil sige at ganske er et adver... -
Hjælp AT!
ForumindlægGoddag. Okay, så jeg har nogle mindre problemer, vedrørende at jeg skal lave her i næste uge. Jeg har en række spørgsmål, som I måske kan hjælpe mig til at forstå. Jeg opgaven skal laves på baggrund af filem Bloody Sunday af Paul Greengrass. 1. dramaturgisk analyse, hvad er det. Har søgt på ... -
Oversættelse .. HJÆLP
ForumindlægKan i hjælpe mig med at oversætte dette til engelsk... det er til egen brug.. For jeg har nogle stundenter boende her.. og de skal overholde disse regler...Hjælp ...!HUSHOLDNINGKøkken:Kan benyttes fra 6.00 til 24.00, men med undtagelse fra 17.00 til 19.00.Benyt kun den lille ovn, ikke den store.A... -
STX eksamensmuligheder
ForumindlægHej. Jeg får læseferie her d. 20 maj, og ville høre om det var muligt at regne ud hvlke fag jeg skal op til her til sommer. Jeg har: Biologi A Dansk A Historie A Kemi B Matematik A Oldtidskundskab C Religion C Dog har jeg været oppe i mundtlig Samfundsfag C i 1.G og skriftlig Engelsk B i ... -
Uddannelsestid for gymfag
ForumindlægI nedenstående paragraf står følgende timefordeling for diverse fag. Jeg undrer mig om der er tale klokketimer eller lektioner (45 minutter)? § 67. De enkelte fag og forløb har følgende rammer for deres uddannelsestid: 1) Dansk A: 260 timer 2) Historie A: 190 timer 3) Engelsk B: 210 timer ... -
HF-supplering?
ForumindlægHej! Jeg er elev i 2.hf. Jeg står i en svær situation, jeg har problemer med nogle fag (engelsk+kemi B), og er ikke sikker på at jeg består. Kan jeg vælge at lade være med at tage eksamen til de fag jeg har svært ved og evt. suppelere dem over 1 eller 6 måneder, så de karaktere jeg får når je... -
AAU
ForumindlægHej... Er der nogen der går på AAU, der kan fortælle mig lidt om stedet og kollegier i AAlborg ??? også om jeg kan blive optaget på den uddannelse.. Der står man skal have dansk A , eng B og matematik B bestået og at der er fri adgang til uddannelsen og kvote 1 alle optaget, ledige pladser... Je... -
Nogen der kan hjælpe mig
ForumindlægII Nedenstående sætninger står enten i aktiv eller passiv. 1. Angiv, om den enkelte sætning er aktiv (A) eller passiv (P). 2. Forklar kort på dansk reglerne for passiv og, hvordan man omdanner en aktiv sætning til en passiv på engelsk. a) The house was destroyed in the storm. b) The rich u... -
.. | Terror i luften | ..
ForumindlægHar skrevet før, uden hjælp så prøver lykken igen. 1. Jeg går i 9. klasse og til sommer skal jeg op i engelsk mundtlig - tildel kan vi selv vælge en emne vi kan snakke løs om i ca. 15min - så jeg har valgt emnet Teror, men sidder fast nu . 2. vi skal lave dispotisioner, som vi skal aflevere til ... -
HJÆLP!! 1.VERDENSKRIG!!!
ForumindlægHej allesammen :) Jeg skal til historie eksamen imorgen og jeg har trukket "1.verdenskrig". Jeg har følgende kilder: 1. Kort over Europa før 1914 og tabel over stormagternes militære udgifter 2. Den tyske generalstabs vurdering af den storpolitiske situation den 29.juli 1914 3... -
PLZZ hjælp med KORTE rettelser!!!
ForumindlægHejj allesammen (: - Har været igang med at oversætte følgende sætninger fra dansk til engelsk - håber der er nogle som bare hurtigt gider rette dem, hvis der er fejl etc. : 1. Den snaksalige pige -> Verbosus puella. 2. En lille dreng -> Parvus puer 3. De smukke byer -> Bellus oppida 4.... -
Rettelse af korte sætninger LATIN..
ForumindlægHejj allesammen (: - Har været igang med at oversætte følgende sætninger fra dansk til engelsk - håber der er nogle som bare hurtigt gider rette dem, hvis der er fejl etc. : 1. Den snaksalige pige -> Verbosus puella. 2. En lille dreng -> Parvus puer 3. De smukke byer -> Bellus oppida 4... -
HEELP .. Latin (korte rettelser!)
ForumindlægHejj allesammen (: - Har været igang med at oversætte følgende sætninger fra dansk til engelsk - håber der er nogle som bare hurtigt gider rette dem, hvis der er fejl etc. : 1. Den snaksalige pige -> Verbosus puella. 2. En lille dreng -> Parvus puer 3. De smukke byer -> Bellus oppida 4.... -
Meget Liiidt hjælp til rettelse af Latin!!!
ForumindlægHejj allesammen (: - Har været igang med at oversætte følgende sætninger fra dansk til engelsk - håber der er nogle som bare hurtigt gider rette dem, hvis der er fejl etc. : 1. Den snaksalige pige -> Verbosus puella. 2. En lille dreng -> Parvus puer 3. De smukke byer -> Bellus oppida 4.... -
forklaring
Forumindlæger det rigtigt forklaret? 1. Late in the evening the telephone rang – forholdsord in, da det er om efterfølgende af en periode I døgnet. Ordstillingen her er også anderledes end på dansk, da der på engelsk kun er ligefremordstilling. 2. ”I have newer been good to mathematic”, the father said. ... -
Må jeg spørge om hjælp?
Forumindlæghej alle sammen :) må jeg spørge jer om noget? sidder nemlig med kemibogen og er helt lost.. er nemlig ikke så god til engelsk og selvom at jeg har oversæt hele teksten kan jeg stadig ikke forstå følgende: 1. er cis mere stabil end trans eller omvendt? synes nemlig at bogen modsiger sig selv!? ... -
SRP - 9/11 og forholdet mellem vesten og islam - HJÆLP! LITTERATUR!
ForumindlægHej alle glade brugere. Nå, som så mange andre har jeg lige haft 1½ uge hvor jeg har ligget på langs med den berygtede influenza A, og det var selvfølgelig i det tidsrum jeg havde planlagt at finde litteratur til SRP... Så nu er jeg på røven og tænkte at det jo kunne være at der var noge... -
His/Eng SRP = Hermeneutisk Analyse?!
ForumindlægHej. Historie og engelsk Nu er jeg i fuld gang med at skrive denne nice opgave, kaldet SRP. Jeg blev så i tvivl da jeg kom til analyse, og jeg ved at jeg skal analysere kilderne hermeneutisk, men jeg har ik helt styr på hvordan? Nu har jeg om Somalia Borgerkrigen i 1993, og har nogle kilder ...
