Søgning på: engelsk skriftlig eksamen hf. Resultater: 19961 til 19980 af 60879
-
Lidt bøvl med metoden i historie
ForumindlægJeg skal op i AT på onsdag så er ved at kigge lidt på min opgave. Jeg tror desværre jeg har skrevet noget skidt i synopsen. Jeg har i min historiedel benyttet mig af en masse statistikker over vores rejseaktivitet. Derfor har jeg skrevet at jeg har brugt den samfundsvidenskabelige metode. Men der... -
Casio
ForumindlægJeg går på 2 hf og har matematik på b niveau og det kræver jo en grafregner men har nu et lille problem for i klassen underviser de i texas og jeg vil ikke ikke ud og købe en ny lommeregner da jeg har en casio og ville høre om der findes nogen overskuelige hjemmesider hvor man kan få tips til at ... -
Hjælp til Optagelsesprøve
ForumindlægHej, Jeg har været på højskole i år, og har nu søgt ind på HF! Men ifølge hvad studievejlederen på skolen sagde, så SKAL jeg til optagelsesprøve da jeg ikke har haft noget rigtigt skoleforløb dette år! Ville bare høre om der er nogen der kan stille nogle eksempler/hjælpe mig med, hvad jeg nu ku... -
undersøgelsens muligheder og begrænsninger :)
ForumindlægHej alle, Jeg skal til AT eksamen på fredag og sidder lige og laver mit talepapir.. Jeg har engelsk og biologi og mit emne er litteraturens udvikling som konsekvens af charles darwins rejse, hvor jeg har analyseret engelske digte og prøvet at vise, om man kan se nogle spor af charles darwins evol... -
Antropologi(KU)
ForumindlægJeg kan se at mange andre har lavet finten "hvad tror i at snittet bliver næste år" Nu må det så være min tur. Vi snakker Antropologi-studiet på KU. Sidste år var snittet 10.6(året før 9.9) Mit øjeblikkelige snit er på 10.3 uden bonus og mangler en enkelt eksamen, plus en skriftlig kara... -
Hvor mange eksamener skal man op til i 9.?
ForumindlægHej Jeg går i 7. snart 8. klasse, og jeg vil gerne vide hvor mange eksamener, som man skal op i? Min bror har været oppe i eksamen i 9. klasse sidste år, men han husker ikke hvor mange det var. Tak -
Bibel eller koran tekst
Forumindlægkan man godt trække en bibel eller koran tekst til eksamen? man kommer op i en ukendt tekst såvidt jeg ved, men hvis nu man kommer op i bibel eller koran tekst vil den jo også være ukendt. Mit spørgsmål er så, hvis nu man får en af delene, hvad skal man så gøre ved den? skal man finde symbolikken... -
Hjælp til oplæsningstykke i dansk
ForumindlægHej jeg har brug for et oplæsningsstykke til min dansk mundtlig eksamen. Jeg har fordybelsesområdet "bag facaden" og har valgt et pressefoto Fodbold-VM i Qatar af Søren Bidstrup. men kan simpelhen ikke finde et godt oplæsningsstykke, nogen der har noget eller nogle ideer? -
Folkeskolens afgangsprøve
ForumindlægEr der nogen der ved om alle skal gå op i mundtlig engelsk og fysik? Hvis man fx skal på matematisk gymnasium skal man så have taget folkeskolens mundtlige afgangsprøve i engelsk?? -
Chancerne for at blive læge?
ForumindlægKære Studieportalen Jeg har altid gerne ville være læge og hele ideen om at blive udsendt som "læge uden grænser" har altid fascineret mig. Matematik har dog aldrig været min stærke side, så jeg har altid tænkt, at jeg blot ville have det på B-niveau, og derefter læse det op på A-nivea... -
Jeg vil ikke
ForumindlægHvad er HTX? -
sygeforsikring er ulighed
Forumindlæghej er sygeforsikrin en uloghed i dk, altså de rige kommer ind på de private hospial inden de andre er det iikk rigtig? og er det rigtig der er flere på ARBEJDE i privathospitaler for de for flere penge der, så mister de normale hospitaler arbejdsgiver -
Reaktionsskema - hjælp
ForumindlægHej, Ved opvarmning af hjortetaksalt vil følgende reaktion ske: NH4HCO3 --> NH3 (g) + H2O (g) + CO2 (g) Jeg får så at vide, at hjortetaksalt er et trivialnavn for forskellige salte, der alle sønderdeles ved opvarmning. I hjortaksalt forekommer: - Ammoniumcarbonat - Ammoniumhydrogencarbona... -
forhøjelse af gennemsnit
ForumindlægHvis man i 2.g står med et gennemsnit af afsluttede fag på 8,1, er det helt umuligt at forhøje sit gennemsnit til cirka 9,8 til 3.g? Det er jo næsten to karakter højere... Er der nogen der har prøvet at forhøje sit gennemsnit så meget i løbet af et år og tog det meget indsats? -
Hvordan skal det forstås?
ForumindlægHej Jeg er lidt i tvivl om opg. 9c i følgende: http://www.uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/131206%20MatA-stx-06122013.ashx Skal man kun tage arealet af de lydegrønne flader, eller skal man også tage arealet af de... -
Bestemmelse af koordinater til et punkt i et 3D koordinatsystem.
ForumindlægHej, har lidt problemer med opgave 1. d), ved ikke om der er nogle der har en fiks idé? http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/Proever%20og%20eksamen/110526%20102753%20%20htx111MATA25052011B60... -
Vektorer og integral
ForumindlægHej allesammen! Jeg er gået i stå i opgave 12 og 13, kan i give nogle hints. http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/110726_1frs111-MATnA-18052011_UVM_web.ashx Mange venlige hislner -
sso, snyd?
ForumindlægHej.\nHvis man nu har brugt opgaver herinde fra som inspiration, til fx kildeanalyser, og det bliver opdaget og taget for snyd, vil man så først blive bortvist eller hvad der nu end sker, den dag alle for opgaverne tilbage eller ville det bare blive meddelt til en lige så snart læreren eller cens... -
12 i årskarakter...
ForumindlægHej alle sammen, Ja, som min overskrift indikerer, så ville jeg vide, om nogle herinde nogensinde har fået 12 i årskarakter? (samfundsfag C!) I givet fald, hvad skal der til? Og hvad gjorde i til hver undervisning? Hvis man trækker samfundsfag til eksamen (stadig på C-niveau) - Hvordan foregår e... -
Analyse af sætninger (fokus på ordstilling)
ForumindlægHej! Jeg skal til engelsk eksamen og har virkelig brug for hjælp til analyse af nogle elevsætninger. Jeg har valgt at lægge vægt på ordstilling og brug af ord. Det er 3. klasses elever der har haft en samtale om et emne vi har haft. Håber meget på at nogen kan hjælpe! Sætninger: 1. What soun...
