Søgning på: finanskrise opgaver. Resultater: 19961 til 19980 af 141881
  • Hjælp!!!

    Forumindlæg
    Hey.. sidder med en eksamensopgave, der hedder "How Nike Figured China" sidder fast kan ikke komme videre...er der nogen der har lavet opgaven?
  • Redegørelse

    Forumindlæg
    Jeg har siddet med teksten Litteris et artibus. Min opgave er så og skrive en redegørelse. Problemet er bare at jeg ikke ved hvordan sådan en redegørelse ser ud. Altså hvordan kan man starte?
  • Statestik (testsandsynlighed)

    Forumindlæg
    Er igang med at lave denne opgave http://www.math.ku.dk/~michael/sast1/ugeprojekter/up8.pdf men så har jeg et spørgsmål, hvad er (asymptotisk) testsandsynlighed? og er det muligt at finde chi i anden fordelingen, med f frihedsgrad i maple?
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hej jeg ved ikke hvordan man kan beregne Z og x i den her opgave er der nogen der kan forklare den til mig med en bred forklaring x/2 = 18/6 = 3 det betyder at x = 3 er det så rigtigt ??? tak
  • Ond i sulet

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen Jeg undre mig over hvorfor en analyse af "Ond i sulet" er blevet slette? For jeg var godt i gang med, at læse den igennem. Jeg har en opgave der skal afleveres snart:)
  • eksamensopgave?

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen der har en god eksamensopgave stående til erhvervsret/køberet. Jeg har virkelig brug for at se hvordan man bygger en erhvervsrets opgave op :/ Håber nogen har en stående, som vil dele :)?
  • DNA-chips

    Forumindlæg
    Hej derude Jeg sidder med en opgave om DNA-chips, hvor jeg skal redegøre for metoden og vurdere dens betydning for udvikling af fremtidige behandlingsmetoder Er der nogen der kan forklare lidt om dette?
  • forside

    Forumindlæg
    Hej.. Hvad skriver i på forsiden, og i hvilken rækkefælge? Jeg har indtil nu skrevet: Navn Gymnasium Klasse Studieretning Emne Fagkombination Opgave A Hvordan vil i stille det op? Og vil i tilføje noget?
  • Matematik Rapport Storebæltsbroen del 2 (Østbroen)

    Forumindlæg
    Er der nogle der kan hjælpe??? med Matematikopgaven om Storebæltsbroen Del 2, der omhandler Østbroen Dette kræver måske at man har lavet Del Det Haster!!!!!!! Jeg har vedhæftet opgaven nederst Kh AP
  • nogle der har tid til at rette min dio

    Forumindlæg
    hej jeg tænkte på om der var en der har tid til at rette min dio opgave i morgen aften ? jeg har om danskernes udvandring til USA. fag`: engelsk og samtidshistorie Mia
  • Bestem fortegn

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg skal løse en opgave ang. parabler, men forstår desværre ikke hvordan og hvorledes. Derfor mangler jeg gurndig hjælp, som kan gå lidt i dybden. Mange tak på forhånd :)
  • bestemme skæringspunkt ml. linjen m og cirklen

    Forumindlæg
    Jeg har fået præcis den samme opgave og vil derfor gerne finde skæringspunktet mellem linjen m og cirklen. https://www.studieportalen.dk/forums/Thread.aspx?id=1197877
  • Opstil formler for overfladeareal og rumfang i afhængighed af x.

    Forumindlæg
    Hej jeg har brug for hjælp til en opgave, hvor man skal Opstil formler for overfladeareal og rumfang i afhængighed af x. Opgaven lyder på følgende måde. En æske fremstilles af et stykke a-4 papir. Man klipper et kvadrat med sidelængde 40mm bort ved hver hjørne og folder papiret. Der fremkommer en...
  • Perspektivering?

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med en opgave omkring pyramider (Den store Pyramide i Giza) og har svært ved at finde et godt perspektiveringsemne.. Er der nogen der har nogle gode forslag? Tak på forhånd
  • Praktisk anvendelse af differentialligning (logistisk)

    Forumindlæg
    Forbereder mig til mundtlig matematik og har spørgsmålet: Vis ved eksempel hvorledes denne type differentialligning kan anvendes til løsning af praktiske problemer. Nogen der har en ide eller vil dele en opgave??
  • Haster..

    Forumindlæg
    Jeg har fået stillet en opgave, som lyder: For hvilker værdier af k er vektorerne a= (k+1 og 2k+1) og b=(k-1 og 1) Når de er parallelle? Hvordan regner jeg det ud?
  • Sin(v)

    Forumindlæg
    Kan nogen hjælpe mig med opgave b,c og d. Jeg er lidt i tvivl om jeg har lavet B rigtigt. Jeg har fundet hvad sidelængden er på side b først med pythagoras.
  • optimering af cylinder

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal optimer en cylinder, så rumfanget bliver så lille som muligt. Dog er jeg ret forvirret over, hvordan man gør det præcist. Nogen der har mulighed for at forklare det?
  • differensligning

    Forumindlæg
    Hej håber der er nogle som kan hjælpe med opgave a og b, da jeg har svært ved at tegne cobwebdiagram, det lykkes med ikke at få det rigtig svar. :((
  • kronik - dokumentar

    Forumindlæg
    Hej jeg er kommet i tvivl om, hvordan jeg bør gribe denne opgave an.. Jeg skal skrive en kronik over en selvvalgt dokumentar, men jeg ved ikke, hvordan den skal opbygges.. ? Håber i kan hjælpe mig.. Godt nytår..