Søgning på: kemi c pensum. Resultater: 19961 til 19980 af 72126
-
SDU - jura
ForumindlægJeg ville helst læse jura i KBH, men pga. jeg lider af socialfobi/socialangst, vil det være meget svært for mig at gennemføre studiet dèr med den nye studiereform. Mit spørgsmål er derfor hvordan undervisningen med jura foregår på SDU? Bliver man TVUNGET ind i studiegrupper som på KU, ... -
SRP HJÆLP- EMNER
ForumindlægHej! jeg skal til at skrive SRP, men kan simpelthen ikke finde et godt emne.. Vil rigtig gerne skrive i Mat A, og havde tænkt på MAT A/ Samf A eller MAT A/ Histoie A.. Eller er det klogest at skrive i et A- og et B-fag, så der ikke er de "store" forventninger af en? ... -
Tidligere eksamenssæt fra folkeskolernes afgangsprøver
ForumindlægHej Alle, Min lillebror går i 8. klasse, og har lidt svært ved matematik. Desværre har det været sådan, at klassen havde i næsten hele 7.klasse vikar, som ikke rigtig har fået gennemgået pensum med klassen og derved er de lidt bagud. Jeg ville derfor med min lillebror gennemgår mere målrettet ek... -
Van der Waal + Gasser
ForumindlægHejsa... Skal skrive SRO om Van der Waals ligning for gasser samt ideal gas ligningen... Sidstnævnte er pensum og er dermed irrelevant... Jeg har lidt brug for nogle links... Har selvfølgelig søgt på google og har fået et par bøger af lærerne... Men det meste jeg finder er på engelsk... og jeg e... -
Mundtlig eksamen, B-niveau
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i matematik, HHX, B-niveau om en uge. Jeg ved at nogle hold, får spørgsmålene udleveret før eksamen, men så heldige har vi desværre ikke været, og jeg synes derfor det er helt uoverskueligt, hvad jeg skal kunne og hvor jeg skal begynde, selvom vi selvfølgelig har få... -
Eksamenseksempel?
ForumindlægHejsa.. Jeg står og skal op i mundtlig VØ-B her på torsdag.. Det har jeg det egentlig fint nok med, men i vores gennemgang af pensum har vi udelukkende fokuseret på den skriftlige som vi afholdte før jul, vi har ikk haft timer siden og derfor mulighed for at spørge til den mundtlige eksamen.. Vil... -
Positioning: The Discursive Production of Selves
ForumindlægHej allesammen :) Jeg sidder og læser til eksamen i psykologi.. Og som opgivet pensum er der blandt andet en dejlig lille lækker sag i form af Davies, harré og harré videnskabelige artikel ved navn : Positioning: The Discursive Production of Selves. Er der nogle kloge hoveder som kender til denn... -
Genotype - hvad er det for noget narreværk?
ForumindlægHalløjsovs Har efterhånden søgt en del, vores pensum (i-bog) inklusiv, om genotype. Nogle steder står der blot det er gensammensætning, andre steder at det er det, som bestemmer individets arv og egenskaber og jeg har blot skrevet, at det sammensætningen af de enkelte bogstaver, som koder for... -
Kim Fupz Aakeson
ForumindlægHej. Er i gang med dansk eksamen, og mangler hjælp til bogen "Mor" af Kim Fupz Aakeson. Mangler at perspektivere mit pensum lyder således. Og har i evt. emner jeg kan komme ind på nu hvor det er en billedbog. Alting og Ulla Vilstrup (roman) Rene hjerter (film) Verdens grimmeste pige... -
Råd til den mundtlige eksamen
ForumindlægHej allesammen, Jeg afslutter 2. g lige om lidt og skal aflægge eksamen i mundtlig engelsk den 20. juni. Jeg er derfor i gang med at planlægge min læseferie, men udover at få snakket en masse engelsk og opsummeret pensum, så ved jeg ikke rigtigt, hvordan jeg ellers kan forberede mig. Har I nogle... -
Dekomponering af AG (ROIC)
ForumindlægHalløj, Jeg er ved at skrive SRP og i den forbindelse laver jeg en rentabilitetsanalyse. Jeg sad tilfældigvis og læste en bacheloropgave igennem, hvor skribtenten benytter sig af dekomponering af ROIC. Nu hvor jeg har læst det, kan jeg godt se at det er en virkelig smart måde at analysere ren... -
Perspektivering mellem "I Danmark er jeg født" og "Den grimme ælling"
ForumindlægJeg skal snart op i mundtlig dansk i 9. klasse. Jeg har trukket romantikken og har valgt digtet "I Danmark er jeg født" af H.C. Andersen, og jeg skal perspektivere det til vores pensum, og der er kun den grimme ælling at vælge. Min lærer har sagt at man kan perspektivere alt til den gri... -
Lektiehjælp
ForumindlægHey. Jeg søger lektiehjælp til biologi eksamen! Jeg trækker mit spørgsmål d. 16 juni omkring kl. 11:00 og skal op til eksamen dagen efter d. 17. Jeg har biologi på B niveau, og søger en der har fuldstændig styr på pensum! Jo bor i Vedbæk og i Hellerup, så hvis der er nogen der har lyst til at t... -
At forstå definitionen af log
ForumindlægHej guys! Jeg sidder og læser op på pensum, og er kommet til hadekapitlet om logaritmefunktioner. Jeg kan fint forstå den flg. definition, men jeg har svært ved at se, hvor det efterfølgende fremgår af definitionen. Er der nogle, der kan hjælpe mig til at forstå, hvad der sker? På forhånd mange ... -
Biologi B - eksamen
ForumindlægHej jeg skal op i biologi på B-niveau og det er en 24-timers eksamen. Jeg ved bare ikke helt hvordan det hele kommer til at foregå, hvad der forventes af én osv. Jeg har også svært ved at finde ud af, hvordan jeg skal forberede mig. Skal jeg læse hele pensum på 400-500 sider igennem eller hvordan... -
Blodtypebestemmelse / Fældningsreaktioner
ForumindlægHej Jeg skal op til nv eksamen på tirsdag, hvor jeg har valgt at fortælle om blodtypebestemmelse og det forsøg vi har lavet med det. Bagefter min fremlæggelse må lærerne stille alle de spørgsmål de vil om alle de andre forsøg vi har haft om. Problemet er at jeg på ingen måde kan nogen af de andr... -
Mississipi Burning mm. - hjælp!
ForumindlægHej (: på torsdag skal jeg op i FSA mundtlig engelsk, og skal lige bruge jeres hjælp. vigtigst af det hele: Jeg har set filmen "mississipi burning" men jeg forstår ikke sammenhængen af den, og den er blevet opgivet i vores pensum under kategorien "Racism" så ville høre om ... -
NOTER TIL KURZUM HJÆLP!!!
ForumindlægHej jeg er så uheldig jeg skal til tysk eksamen på mandag og derfor står jeg og mangler nogle noter til bogen KURZUM. Min klasse gennemgik nemlig alle teksterne i 1.g, hvor jeg gik på en anden skole, og jeg skal op i deres pensum. Så derfor ville jeg prissætte hvis nogle af jer evt. kunne sende j... -
Hvad menes med denne sætning?
ForumindlægHej. Jeg sidder og forbereder mig til min sidste og mest frygtet eksame, nemlig engelsk. Jeg er i gang med at lave mine perspektiveringer til mit pensum. Min lærer har skrvet under emnet "Crime" at vi skal ligge fokus på; Different ways of approaching the question of the proportionality... -
Underemner - GEO
ForumindlægHej venner. Vores geo eksamen er noget weirdo noget. Vores pensum er vores bog (eller noget af den), men vores lærer siger, at vi ikke skal tro, eksamen bliver efter bogen. Det er altså weirdo! Nu har jeg lidt brug for jeres hjælp. Vores emner er: Vejr og klima Energi og klimaændringer Vandets k...
