Dansk

Michael Strunge Hjælp

21. august 2008 af kim19 (Slettet)

Jeg skal analyse hans digt Reklame fra 1980, som er fra digtsamlingen SKRIGERNE

Jeg kan slet ikke finde nogle til inspiration, en der kan hjælpe mig, på forhånd mange Tak


Svar #1
22. august 2008 af kim19 (Slettet)

Er der slet ikke nogle der har Analyseret  det digt af Michael Strunge som hedder Reklame 


Brugbart svar (1)

Svar #2
22. august 2008 af Bruger slettet (Slettet)

Jeg har checket Litteraturtolkninger, onlineudgaven, og der er desværre ikke registreret analyser af Strunges digt "Reklame". Og heller ingen af hele digtsamlingen Skrigerne! (1980).

Her i 2008 er der imidlertid udkommet to bøger om Strunge, som det kunne være værd at se nærmere på:

En bog om Michael Strunge / redigeret af Anne-Marie Mai og Jørgen Aabenhus. - 1. udgave, 1. oplag. - Valby : Borgen, 2008. - 277 sider, tavler i farver : ill.
ISBN-13: 978-87-21-03231-9

Bladbjerg, Eva
Nigger fra Hvidovre : en bog om Michael Strunge og 80'erne / Eva Bladbjerg. - 1. udgave, 1. oplag. - [Frederiksberg] : Dansklærerforeningen, 2008. - 133 sider : ill. (nogle i farver). - (Efteruddannelsesserien)
ISBN-13: 978-87-7996-340-5;


Svar #3
22. august 2008 af kim19 (Slettet)

Men jeg skal analyse hans digt Reklame, så ville simpelthen bare se en til noget inspiration, er der virkelig ingen der har analyseret det digt ?

håber en kan hjælpe. Tak


Brugbart svar (0)

Svar #4
23. august 2008 af Bruger slettet (Slettet)

Det er forstået, at du skal analysere digtet "Reklame".

Det er derfor jeg foreslår, du kigger på de to bøger. Jeg foreslår ikke, at du læser bøgerne fra ende til anden, jeg foreslår at du undersøger, om de indeholder afsnit med omtale af "Reklame".

Det kan der være flere hjælpemidler til at finde ud af:

Måske har bøgerne en indholdsfortegnelse eller et register, hvor du kan slå op på enten Skrigerne!  eller Reklame?

Måske er bøgerne ordnet i kronologisk rækkefølge.?
I så fald skal du se efter, hvad der står omkring 1980, da digtet bliver publiceret første gang.
(Det er én af grundende til, at det er vigtigt at kende trykkeåret, når man skal finde information om en tekst)

Når du alligevel er på biblioteket, så spørg en bibliotekar, om de kan hjælpe dig med at finde anmeldelser af digtsamlingen Skrigerne!, der udkom 1980. Dér kan digtet også være omtalt.
Så gamle anmeldelser findes ikke elektronisk i Infomedia, men biblioteket kan skaffe dem i fotokopi.

Knæk og bræk! 
Du kan kun blive klogere. Ikke alene på digtet reklame, men også på informationssøgning :)


Brugbart svar (0)

Svar #5
23. august 2008 af Bruger slettet (Slettet)

P.S. Alt andet lige er der også grund til at tro, at du får bedre oplysninger om litterære tekster i en bog skrevet af professionelle, end i en opgave skrevet af skoleelever.


Svar #6
23. august 2008 af kim19 (Slettet)

Det vil jeg prøve, tak


Brugbart svar (0)

Svar #7
23. august 2008 af Bruger slettet (Slettet)

Super! Jeg håber, det giver noget.

Når der ikke er så meget, må man nogle gange støvsuge langt ude i krogene, for at finde det, der er.

I dette tilfælde er vi så heldige, at der lige er kommet to nye bøger :)


Skriv et svar til: Michael Strunge Hjælp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.