Engelsk

Gun violence

22. oktober 2010 af rhyhanna (Slettet) - Niveau: C-niveau

heej (: ville bare spørge om nogen kunne besvare dette spg..*?

- hvorfor er der større drabs antal i usa end der er i andre lande..? og hvorfor er våbenloven i usa et problem når det ikke er i andre lande såsom Canada..?

Håber i kan svare :p


Brugbart svar (1)

Svar #1
22. oktober 2010 af Stygotius

 Kan du ikke se skoven for bar træer ?

Tror du ikke at kunne være en sammenhæng mellem de to ting du nævner ??

Har du tænkt over at det at have et brutalt retsvæsen kunne hænge sammen med det at samfundet er voldeligt ????

Når man ved at amerikanerne mener at det er i orden at skyde  en indbrudstyv og derfor samler sig lagre af de lettilgængelige våben, kan det vel ikke undre at deres samfund er som det er.


Brugbart svar (1)

Svar #2
27. oktober 2010 af gasi (Slettet)

Der sker mange flere drab i USA da man har nemmere adgang til et våben, du kan fx nogle steder oprette en bankkonto og få et gevær eller anden pistol med i købet. Du kan også gå ind i næsten hvilken som helst indkøbscenter og købe patroner. Og så sker der også rigtig mange ulykker med våben i hjemmet. Mange små børn forstår ikke hvad der er farlig ved det, eller konsekvensen af det, så de kan "komme" til at lege  med et eller tage en pistol med i skole og skyde en anden ved et uheld. en episode var en at en dreng på 6 år havde taget sin onkels pistol med i skole og skudt en af hans klassekammerater på tæt hold, fordi hun dagen før havde sagt noget i retningen af "jeg kan ikke lide dig".
I Canada forstår de bare hvordan man skal håndtere et våben, ligesom at de i Canada heller ikke låser dørene mange steder hvilket de gør i USA. Så kan det også bare være at de amerikanere er våben glade..

ved ikke om det kan hjælpe dig lidt :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
07. januar 2015 af Vodkalol (Slettet)

Sjovt at man i Canada i gennemsnit har flere våben end i USA, og så er skydeepisoder stadig så sjældne..og dørene er ulåste..

Må være noget mentalt. 

I underklassen er folk ikke så kloge, og så ligger pistolen ulåst..Per tager den med i skole osv.(der er mange fattige i USA)

I Canada har de muligvis større våbensikkerhed, som at låse dem inde i prof. våbenkabe i hjemmet.

Desuden kunne jeg forestille mig de også har mere respekt for våben i Canada.

Men det er vel ikke kun underklasse børn i USA der laver skoleskyderier?

Måske det også har noget med unges mentale helbred i USA.

Man skal jo være langt ude, og hade alt og alle for at lave et skoleskyderi - det er langt ude.

Det kræver noget af et lorteliv for at gøre sådan noget selv i en alder af 14+, de ved jo godt hvad de laver. De ved bare ikke hvordan de skal håndtere deres problemer(mobning?) og så får de ikke den hjælp de mangler.

Noget er helt galt i USA. Noget der unikt ved USA. Det ved jeg hvert fald med sikkerhed. 


Skriv et svar til: Gun violence

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.