Samfundsfag

Integration/Samfundsfag

28. marts 2014 af Don (Slettet) - Niveau: A-niveau

Heej Alle flinke mennesker!

Jeg er i gang med en samfundsfags rapport, jeg er gået i stå ved et spørgsmål, som jeg mangler hjælp til hurtigst muligt. Jeg har søgt hjælp flere steder, men det har desværre ikke lykkedes mig at finde noget konkret.

Hvilke konsekvenser har halalslagtning for integration for det danske samfund?  

Jeg håber der nogen der kan hjælpe mig :)


Brugbart svar (1)

Svar #1
28. marts 2014 af Agrobiologi (Slettet)

Det kommer an på, hvordan man ser på det danske samfund, hvis man ser på det danske samfund som et multikulturelt samfund, har hver enkelt lov til, at dyrke sin religion, så længe man bare bidrager til samfundet.

Men hvis man ser på Danmark som et Luthersk evangelisk samfund, da vil det have betydning, da halalslagtning og ens religion, så forhindre en i, at deltage i samfundet og integrere sig heri.

Men hvis vi ser på Danmarks historiske udviklink kan det fastslås, at Danmark er et multikulturelt samfund, hvor alle trosretninger bliver accepteret, hvorfor halalslagtning ikke, har nogen betydning for, om personen integrerer sig eller ej. Tværtimod kan man sige, at halalslagtning bare en af de elementer, som er med til, at forme den danske kultur med alle dens små særheder.

Håber, at det var svar på dit spørgsmål.


Svar #2
29. marts 2014 af Don (Slettet)

Tusind tusind tak!!!!!!!! Det hjælp rigtig meget!!!!


Brugbart svar (0)

Svar #3
29. marts 2014 af Agrobiologi (Slettet)

Jamen det er jeg da glad for.

Skriv et svar til: Integration/Samfundsfag

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.