Musik

Tid og rum

28. april 2014 af Problemsolver (Slettet) - Niveau: C-niveau
Hvad er det man kigger på når man snakker om tid eller rum i musik? Er det teksten eller instrumenterne eller melodien?

Brugbart svar (0)

Svar #1
28. april 2014 af Grobnev

Jeg mener at kunne erindre, det er sounden, man kigger på - altså lydbilledet som helhed. Om det er en form for ballade med progressioner og stigende aktivitet i sounden (både melodisk og ensemble), eller om det f.eks. er et næsten hvilkensomhelst disco/funk-nummer, hvor der stort set er lige gang i den hele tiden. Jeg mener, at din bog refererer til f.eks. Nothing Else Matters (tid) og et eller andet funknummer - måske Sex Bomb eller noget Get Down On It (rum)?
Håber det gav lidt mening :)
 


Brugbart svar (0)

Svar #2
02. maj 2014 af Stygotius

"sounden"  oh-ho-ho

Kan du ikke stave til "lyden" ??


Brugbart svar (0)

Svar #3
03. maj 2014 af Grobnev

Ork jo. Lyden.


Brugbart svar (0)

Svar #4
03. maj 2014 af Stygotius

Nååh, -du vil bare være cafésmart, javel.


Brugbart svar (0)

Svar #5
03. maj 2014 af Grobnev

Åh, gud. Hvis du nu havde haft musik på højniveau i gymnasiet, så ville du vide, at ordet sounden blot er et term, der bruges om lydbilledet. Det er såmænd ikke noget, jeg har fundet på. Så nej, jeg vil egentlig ikke være cafésmart, men vil derimod blot forsøge at hjælpe OP med sit spørgsmål - lidt i modsætning til dig, som åbenbart ikke har noget konstruktivt at tilbyde og blot forsøger at nedgøre andre. Det forstår jeg helt ærligt ikke :)


Skriv et svar til: Tid og rum

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.