Historie
Hjælp til problemformulering
Jeg sidder og skal lave en problemformulering omkring kulturmøder. Til opgaven er der fire artikler:
En artikel hvor Mogens Camre fra Dansk Folkeparti forholder sig kritisk til indvandringen til Danmark.
En artikel med to interviews (en kristen og en muslim), hvor spørgsmålene går på, hvorfor man ikke ønsker, at ens børn bliver gift med en i "den modsatte lejr".
En tekst, hvor en ung indvandrer forholder sig til de fordele og ulemper der er ved indvandring. Teksten hedder "Forskelligheden er en styrke" hvilket meget godt forklarer konklusionen i teksten.
Den sidste er en artikel omhandlende Huntington.
Udover historie skal der også indgå religion og samfundsfag i problemformuleringen.
Jeg har lidt svært ved at se, hvilken retning jeg skal gå med disse tekster, så jeg ville sætte pris på, hvis der var en, der kunne give mig en idé til, hvordan man kunne gribe det an. Enhver hjælp er velkommen :)
Svar #1
06. maj 2014 af LaPii (Slettet)
Går ud fra du taler om Huntingtons Civilisationernes sammenstød, og det er en teori du kan bruge overordnet til at forklare forskelligheden i kulturmøder. Hvis den altså er dit udgangspunkt kan du "bare" inddrage pointerne i teksterne du synes er mest relevante i forhold til det du vælger at fokusere på.
Du har en for og en imod lejr omhandlende indvandring, og en jeg ville definere som midt i mellem omhandlende kultur og religion (som hænger meget godt sammen med indvandring). Så problemformuleringsmæssigt ville det nok omhandle et billede af indvandring i samfundet i dag ud fra Huntingtons teori, alt efter hvad dine tekster mere konkret indeholder..
Skriv et svar til: Hjælp til problemformulering
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.