Engelsk

Eksame - Emnevalg. HJÆLP!

14. maj 2014 af Reset - Niveau: 9. klasse

Ok, skal her i næste uge aflevere min synopsis, men jeg har slet ikke valgt et underemne endnu! Så jeg vil gerne høre om I har nogle forslag?

Vores overemner muligheder er:
- New Zealand
- Being Young
- Racism
- Violence

På forhånd tak!

btw. her kan i se mit pensum også.

Vedhæftet fil: Opgivelser eng 2014.docx

Brugbart svar (1)

Svar #1
14. maj 2014 af Mistique (Slettet)

Being Young: 

Teen pregnancy (kan perspektiveres til filmen Juno)

Racism: 
Segregation laws
The African-American Civil Rights Movement


Svar #2
14. maj 2014 af Reset

#1

Being Young: 

Teen pregnancy (kan perspektiveres til filmen Juno)

Racism: 
Segregation laws
The African-American Civil Rights Movement

Havde også overvejet 'teen pregnancy', men der er allerede nogle der har taget det, så føler ikke for at ta' den, når den er taget.

- er bange for at tage racism, fordi følger det er et emne med 'svære ord', og mit engelsk niveau er kun 2(vi delt ind i tre hold niveauer på mit årgang).


Brugbart svar (1)

Svar #3
15. maj 2014 af Dosomething (Slettet)

Er selv i gang med at skrive synopsis, og har valgt emnet Cyberbullying. Der er mange muligheder, men jeg syntes at du skal tænke over, hvad der interesserer dig. Dem der vælger emner ud fra hvad de tror lærerne gerne vil have, har tit meget svært ved at skrive synopsen, og endnu sværere ved at gå til prøve i noget de syntes er kedeligt. Vælg noget du interesserer dig for, og noget du kan snakke om. Så bliver de 5 min altså så meget bedre, for både dig og lærerne :-)

Svar #4
16. maj 2014 af Reset

#3

det der interessere mig mest er emnet 'Being young', men mange har allerede valgt emnet, og jeg havde tænkt over at tage emnet, men havde tænkt godt over, at jeg ikke skulle tage det emne, men hellere et emne, som jeg ikke vil trække et spørgsmål om. Men det er dog bare det, at mit ordforråd ikke er så godt, altså det er fint nok og forståelig.

Brugbart svar (0)

Svar #5
16. maj 2014 af Mistique (Slettet)

Jeg forstår ikke lige hvad du mener med "men havde tænkt godt over, at jeg ikke skulle tage det emne, men hellere et emne, som jeg ikke vil trække et spørgsmål om."

Men hvis du synes 'Being young' er det mest spændende, så vælg det da endelig. Det er da lige meget om mange andre også har taget det, i har jo alligevel hellere ikke sammen underemne. Det er kun irriterende for dig selv at tage et emne, som du ikke interessere dig lige så meget for. 


Svar #6
17. maj 2014 af Reset

#5 Mener at jeg heller vil tage et emne fx violence, som så er det eneste emne jeg ikke kan trække som spørgsmål i anden del, men derudover trækker jeg et spørgsmål om et andet emne fx 'Being young'. - Hvis du forstår?

- men det er bare det, at der begrænset antal, som kun kan tage det emne.

Brugbart svar (1)

Svar #7
17. maj 2014 af LæreNyt (Slettet)

Hvis du vil have "violence" kunne du måske skrive om vold blandt unge (juvenile crime) Eller noget I den stil? På den måde får du også "being Young" med ind under det :)

Svar #8
17. maj 2014 af Reset

#7 Tak for forslaget! Kan du evt. komme med eksempler på, hvad man kan komme ind på i emnet?

Brugbart svar (1)

Svar #9
17. maj 2014 af LæreNyt (Slettet)

Jeg har selv "ungdomskriminalitet"

Og jeg kommer ind på følgende:

Hvad det er,
Forskellige former på ungdomskriminalitet,
Hvorfor unge er voldelige,
Hvad man kan gøre ved det,
Konsekvenserne for de unge,
Hvad jeg synes om det :)
Håber det kan bruges

Brugbart svar (1)

Svar #10
17. maj 2014 af Helpseeker

Jeg var også selv op i engelsk sidste år, hvor jeg havde valgt emnet New Zealand.. Og mit underemne var maori folkene.. Der fortalte jeg blandt andet noget om deres ankomst for 1000 år siden (tror jeg det var). Og så noget om deres dans og tatoveringer osv.


Svar #11
17. maj 2014 af Reset

Andre forslag?

Svar #12
18. maj 2014 af Reset

??

Brugbart svar (0)

Svar #13
18. maj 2014 af Helpseeker

Under racism kan du skrive noget om Martin Luther King, og noget om Rosa Parks..


Svar #14
18. maj 2014 af Reset

#13 havde jeg også tænkt på, da min søster selv tog Rosa Park, men der er allerede nogen der har taget dem i klassen.

Brugbart svar (0)

Svar #15
18. maj 2014 af Helpseeker

Uha.. Det var da trist, men er det ikke tilladt at have de samme emner som andre i klassen? :)


Skriv et svar til: Eksame - Emnevalg. HJÆLP!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.