Musik

Formanalyse

21. maj 2014 af *Dimsi* (Slettet) - Niveau: A-niveau

Jeg skal lave et formskema til sangen Jason Derulo - Trompets:

https://www.youtube.com/watch?v=oOAfz0H4f00

Jeg har virkelig svært ved det. Er der nogen som kan hjælp? Bare 2 min. af sangen...


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. maj 2014 af NielsAamandPedersen

Hej

Når du skriver formskema, hvad mener du så?
Normalt kan man kun lave en formanalyse af et stykke musik hvis man har det hele med.

HVIS det du mener er en formanalyse, så læs lige dette her svar jeg skrev til en anden. Det er godt nok et andet stykke, men princippet er det samme.

https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1473537

I dit stykke synes jeg til at begynde med at du kan inddele i "trompetafsnit (omkvæd)" og "is it weird that...-afsnit (vers)"
Kald vers for A og omkvæd for B. Se om du selv kan finde ud af om der kommer et C-stykke.

Vend endelig tilbage hvis det ikke hjælper dig. Vær gerne specifik i dine spørgsmål, så er det nemmere at hjælpe. Jeg håber jeg har svaret på det du spurgte om :-)

mvh Niels Aamand Pedersen


Svar #2
21. maj 2014 af *Dimsi* (Slettet)

Tak for svaret. Det var et formskema, jeg var udefter.

Brugbart svar (0)

Svar #3
21. maj 2014 af NielsAamandPedersen

Jo, men så må du lige forklare mig hvad der skal være i det formskema. Jeg kan godt hjælpe, men ikke når jeg ikke ved hvad du spørger om.

Er det formen på sangen? Er det hvordan beatet er skruet sammen? Er det harmonikken?

Når du skriver "bare to minutter af sangen" kan man ikke opstille en form, for til det skal man nødvendigvis bruge hele sangen.
....så hvad er det der skal være i det skema?

mvh Niels Aamand Pedersen
 


Svar #4
21. maj 2014 af *Dimsi* (Slettet)

Det er inddeling af ABC, bro, bridge osv

Brugbart svar (0)

Svar #5
21. maj 2014 af NielsAamandPedersen

Okay. Så tag et kig på det jeg har skrevet, både i denne tråd og den jeg linkede til. Det er det du skal bruge.
Du kan evt. bruge dine egne ord i stedet for mine. Princippet er det samme.


Du skal bruge hele sangen, ellers giver det ingen mening.

Mvh. Niels Aamand Pedersen


Skriv et svar til: Formanalyse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.