Musik

Musik

26. maj 2014 af Mie12345678 (Slettet) - Niveau: C-niveau
Jeg skal op til musik eksamen vil bare lige høre, hvad man kunne forberede sig inden eksamen?

Brugbart svar (2)

Svar #1
26. maj 2014 af lglglgmama

Nu var jeg selv op i musik c eksamen sidste år, og det var nemlig sårn at læren gav eleverne tre forskellige eksemplar af "noter" til hvordan man kunne sige til eksamen, hvis man trak en af tre sange vi kunne trække. Derudover havde eleverne også C-Nøglen bogen, som jeg anvendte meget før eksamen. Bogen består af basisviden, som man skulle gerne finde ud af før eksamen. 


Svar #2
26. maj 2014 af Mie12345678 (Slettet)

Jeg ved ikke hvad helt præcis underdelinger og takter er og hvordan kan man se på noden?

Brugbart svar (0)

Svar #3
29. maj 2014 af Eksperimentalfysikeren

I de fleste musikstykker er der en grundrytme, der går gennem hele stykket. Man kna skrive rytmen med tegn således: U betegner trykstærk, - betegner tryksvag. Vals har rytmen U--U--U--. En takt er i vals U--. Den siges at være 3/4 takt, hvilket vil sige, at taktslagene er på 1/4 toner og der er 3 i hver takt. I node systemet indeles musikken af lodrette streger, kaldet taktstreger, der adskiller takterne, f. eks. i vals noget i retning af: |U--|U--|. I de fleste taktarter er der tryk på første tone efter taktstregen, mens de efterfølgende er tryksvage, dog er der nogle, hvor der er et vist tryk (u) på en tone senere i takten: |U-u-|U-u-|. Forest i noderne er normalt angivet, hvilken tonelængde, der er i taktslaget, og, hvor mange taktslag, der er i takten. Der findes undtagelser fra disse regler. Der kan være tryk på toner, der findes andre steder i takten. Det angives med < ovenover noden. I flamenco benyttes helt andre regler.


Svar #4
30. maj 2014 af Mie12345678 (Slettet)

Hvordan kan man se modstemmer og beatmakringer på en node? 


Skriv et svar til: Musik

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.