Psykologi

Stress

11. juni 2014 af CatchMee (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej folkens :)

Er der nogen der kan fortælle mig hvilke psykologiske teorier jeg kan bruge under emnet "Stress"??

Tusind tak på forhånd 


Brugbart svar (0)

Svar #1
11. juni 2014 af MorMy (Slettet)

Det afhænger jo af din indgangsvinkel. Hvilket fokus har du i din opgave?

Du kan jo komme ind på mange forskellige områder. F.eks. kan du snakke om Maslows behovspyramide, den karrierebundne livsform, Kobasas teori om modstandsdygtighed, stressorer, Parkinsons lov, ledelsesformer på arbejdspladsen osv. Der er mange teorier at inoperere, men det vigtigste er nok at finde ud af, hvad du har i pensum og så bruge de teorier og ikke en masse vilkårligt....

Mvh.


Svar #2
11. juni 2014 af CatchMee (Slettet)

Stress i arbejdslivet.. ;)


Brugbart svar (0)

Svar #3
12. juni 2014 af MorMy (Slettet)

Så passer det jeg skrev i mit indlæg jo også strålende :)

Hvordan man i vores land knytter sig til den karrierebundne livsform, hvordan vores behov (jf. Maslow) bliver større og sværre at dække, hvordan Parkinsons lov mindsker fritiden, hvilke ledelsesformer, der er på arbejdspladserne og hvordan de kan øge stress og forværre eller forbedre et arbejdsmiljø. Snak om stressorer især... Der er mange gode point at hente der. :)

Mvh.


Brugbart svar (0)

Svar #4
13. juni 2014 af 123434

1# 

Læser du psykologi?


Brugbart svar (0)

Svar #5
13. juni 2014 af MorMy (Slettet)

Hvem, mig?

Brugbart svar (0)

Svar #6
13. juni 2014 af 123434

5#

Ja, Du ved godt nok meget, derfor tænkte jeg om, du var psykologistuderende?


Brugbart svar (0)

Svar #7
13. juni 2014 af MorMy (Slettet)

Nåh. Tak :)
Jeg skal læse det på RUC efter ferien. Jeg har haft det selv på C og B niveau og gik ud med et 12-tal, så jeg vil vove den påstand at jeg ikke er dybt debil på området ;)
Jeg har været indenfor socialpsykiatrien og daginstitutionsområdet, så udover den teoretiske viden har jeg en del praktisk erfaring. Og jeg elsker emnet så af ren interesse læser jeg meget faglitteratur på området ;)
Og dig?

Brugbart svar (0)

Svar #8
14. juni 2014 af 123434

Jeg er stadig i gymnasiet. Så, ikke lige den store erfaring


Skriv et svar til: Stress

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.