Programmering

Hvad er Netværkskommunikation?

13. juni 2014 af Martin233 (Slettet) - Niveau: C-niveau

Jeg har søgt flere steder, men de kommer med en hel roman om hvad netværkskommunikation er, som er meget forvirrende. Er der nogle der kan forklare mig det kort og simpelt?


Brugbart svar (0)

Svar #1
13. juni 2014 af hesch (Slettet)

Når du skriver et indlæg på SP, og jeg svarer, er det netværkskommunikation, for vi kommunikerer via internettet, der er meget kompliceret, og måske inddrager satellitforbindelser, mv.

I den modsatte ende kunne man have en industrimaskine, hvor der er mekaniske følere, motorreguleringer, temperaturfølere, aktivatorer, osv.  I stedet for at have bundter af ledninger fra følere/aktivatorer til en computer, kan man placere stationer på maskinen, der lokalt opsamler/viderebringer signaler til/fra computeren. Man forbinder så disse stationer med computeren via et ringnet, stjernenet, whatever. Dette er også netværkskommunikation.

Det er udveksling af digitalt kodet information i netværk, der kan have forskellig struktur, og kan have forskellige protokoller ( kodning og hardware ).


Svar #2
13. juni 2014 af Martin233 (Slettet)

mange tak for hjælpen


Skriv et svar til: Hvad er Netværkskommunikation?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.