International økonomi

Det haster!

18. september 2014 af kgsklo - Niveau: A-niveau
Jeg håber folk gider at hjælpe mig med følgende opgaver. Når jeg læser spørgsmålene, forstår jeg bare ikke noget. Jeg har flere gange søgt på nettet, og der kommer ikke noget, tak på forhånd!

1. Hvad forstår man ved højkonjunktur?
2. Hvordan går det med import og arbejdsløshed under en højkonjunktur?
3. Hvad forstår man ved lavkonjunktur?
4. Hvor meget stiger BNP med om året under en stabil økonomisk udvikling?
5. Hvad er en recession?

Brugbart svar (0)

Svar #1
18. september 2014 af Moderatoren

Hvordan søger du på nettet? Hvilke sider får du frem? 


Brugbart svar (0)

Svar #2
18. september 2014 af Moderatoren

Prøv at slå de ord op, du ikke forstå her


Brugbart svar (1)

Svar #3
18. september 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Dine spørgsmål kræver læsning. Det er tydeligt at du ikke har læst, for der er masser af info omkring alt dette på nettet.

1. Højkonjunktur betyder blandt andet, at der er overskud på betalingsbalancen og at der sker en løbende stigning i BNP målt over to på hinanden følgende kvartaler.

2. Under højkunjunktur vil importen som hovedregel være lavere end eksporten, og dermed er eksporten stigende. Det fører et større antal mennesker i arbejde med sig, da både produktions-og vidensvirksomheder kan afsætte mere til udlandet.

3. Det modsatte af (1), burde give sig selv.

4. Det er nemt at finde ud af, og derfor tror jeg ikke du har prøvet. Defineres som 1.5 - 2.5 %, men det afhænger af flere faktorer.

5. Recession er en tilbagegang i BNP/Eksport. Det modsatte af (1) og (4).


Brugbart svar (0)

Svar #4
18. september 2014 af Stats

Recession medfører såfremt også faldende priser arbejdsløshed osv. En længere periode med recession bliver også kaldet økonomisk krise eller depression. Finanskrisen er et godt eksempel på depression.

- - -

Mvh Dennis Svensson


Skriv et svar til: Det haster!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.