Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Afsætning/IØ

22. september 2014 af nannakildegaard (Slettet)

Hej. 

Jeg sidder lige nu skriver min SRO, og har fået en problemformulering hvor noget af opgaven lyder på at analysere hvordan en virksomhed på det globale marked er blevet påvirket af finanskrisen. 

Jeg har tænkt mig at analysere den interne(herunder værdikæde og PLC) og eksterne situation(herunder omverdensmodellen) konkurrencesituationen og købsadfærdet. 

Mit spørgsmål er hvilke analyser der vil være mest hensigtsmæssige at starte med? Er det bedst at starte med Intern og ekstern, eller kan jeg sagtens starte med købsadfærd og konkurrencesituation?

på forhånd tak

- Nanna


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. september 2014 af Stats

Konkurrencesituation og købsadfærd starter du selvfølgelig med, da disse analyser kan indgå i din swot model :)

Anvend nøgletal  "økonomisk landeanalyse" fra Internation Økonomi til at beskrive de ændringer finanskrisen har medført virksomhederne (og modeller til at beskrive virksomhedernes nutidig og fremtidig tilstand)

- - -

Mvh Dennis Svensson


Svar #2
22. september 2014 af nannakildegaard (Slettet)

Den første del af opgaven lød på at redegøre for finanskrisen, og hvordan den har påvirket Danmark. Hvor jeg har redegjort ud fra forskellige samfundsøkonomiske forhold. 

Vi har ikke arbejdet med økonomisk landanalyse, da det først er noget vi kommer til at arbejde med i 3.G, og derfor vil jeg nok få lidt svært ved dette 

Men mange tak for svar :-)


Skriv et svar til: Afsætning/IØ

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.