Samfundsfag

Hjælp til samfundsfag.

10. oktober 2014 af okayholy (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hej, jeg skal ud fra en video som hedder mad, muskler og lykke, bruge de teoriske begreber på virkeligheden.

Jeg skal bruge teoretiske viden til at undersøge hvad der sker i klippet. Jeg skal også bruge de sociologiske teoretikere (hint: Giddens, Ziehe og Beck) til at forklare videoklippet med så mange faglige begreber som muligt.

Nogle der vil hjælpe.

Link til film, den varer 8 min. det er en opgave jeg skal aflevere imorgen, og jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige! Okay, jeg har en ide, den sætter jeg lige ind om lidt, håber en sød sjæl vil hjælpe mig. O:)

Mad, muskler og lykke.

 Videoen handler om de her to piger som træner rigtig meget, og poster det hele på Instagram, både krop og mad, det mener de er et livstil.  Virkeligt godt indslag og på tide at nyhederne sætter fokus på det som jeg ser som værende usundt når det går så meget over gevind at unge sulter sig selv, fylder kroppen med proteinpulver og træner (flere) timer dagligt for at få unaturligt store muskuløse kroppe. Det er helt sikkert super sundt at træne, føle at man ser godt ud og tænke over sin kost, og stor respekt til dem som sætter sig et mål for, og derefter opnår det, men når det bliver så unaturligt som jeg synes det efterhånden er ved at være, så er det godt at der kommer fokus på det! Jeg tror ikke på at det på nogen måder er sundt i længden.  Senmoderne tid tænker folk meget på sig selv, udseende og på at have alt, og vise dig frem for andre. - De sociale medier spiller også en stor rolle, det giver en form for sikkerhed, en form for bekræftelse at man får nok/mange likes på facebook eller andre sociale medier.  De pigers forældre har måske ikke har andre forventninger til de piger end at de bliver glade og lykkelige, måske pga. udlejring af de sociale relationer, hvis fx de piger primære relation er gymnasiet/skolen/dagpleje/fritidshjem og den sekundære ligger hos hjemmet og derved har forældrene ikke samme indflydelse på den unge som de højst sandsynligt havde i det traditionelle samfund. Den unge bliver derved i højere grad overladt til sig selv.


Svar #1
10. oktober 2014 af okayholy (Slettet)

Ups, glemte linket til videoen.

https://www.facebook.com/video.php?v=823928287657697 


Svar #2
11. oktober 2014 af okayholy (Slettet)

Hjælp?


Skriv et svar til: Hjælp til samfundsfag.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.