Samfundsfag
Kontanthjælp
Hej. Jeg skal skrive et notat for (dengang beskæftigelsesminister) Mette Frederiksen, så hun er i stand til at argumentere imod Joakim B. Olsens holdning til, at kontanthjælpen er for høj til at folk i stedet for vil gå ud og få et lavt lønnede job - da du får mere på kontanthjælp end på et lavt lønnede job.
Jeg skal skrive mindst 2 strategier, som kan hjælpe Mette Frederiksen til at forklare hvorfor kontanthjælpen er som den er.
Det er vigtigt at jeg benytter mig af begreber om økonomisk politik og velfærdstat.
Derved tænker jeg om i kunne hjælpe med nogle ideer til nogle strategier?
Og derudover vil jeg rigtig gerne høre om keynesianisme og monetarisme kan bruges - og hvordan i forhold til kontanthjælpen?
Håber i kan hjælpe - på forhånd tak !
Svar #1
12. januar 2015 af recoil95 (Slettet)
Hej Caroline,
Jeg hedder Justin Timerberlake, og med dette slået fast vil jeg gerne hjælpe dig.
Du kunne starte med en hypotese alla "Joachim B's hoved er stadig påvirket af et årelangt misbrug af anabolske steorider" - hypotesen vil du, uden videre argumentation, kunne verificere, og Mette Frederiksen ville med dette kunne smide et såkaldt "slam dunk" argument (som vi kalder det inden for juraverdenen), og allerede stå som vinder, uden videre debat.
Håber det hjalp,
Kh Timber
Svar #2
12. januar 2015 af recoil95 (Slettet)
PS:
Skulle du have lyst til en uddybbende snak om emnet, kan en lektiedate i det nye drivhus på Aalborghus, snildt arrangeres
Kh Timber
Svar #3
12. januar 2015 af hansisisi (Slettet)
Skriv et svar til: Kontanthjælp
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.